שלום, שאלת כביש

ניר60

New member
שלום, שאלת כביש

רוכב כביש בשנה האחרונה. TREK 1000 רכבתי איתם כבר כ 1500 קמ'. לאחרונה אני חש ירידה משמעותית בביצועים ואיני מצליח לאתר בעיה. התחושה היא של רכיבה עם התנגדות קבועה. ירידה של כ 50% בביצוע, במישור בו הייתי רוכב במהירות 30 קמ"ש, כעת מתקשה להחזיק ב 20קמ"ש. בירידה בה יכולתי להגיע ל 55 קמ"ש כעת בקושי 30קמ"ש. בהנחה שאין פגיעה בכושר שרירי הרגליים, כנראה שאין כי אני גם רץ ושוחה המון, נשאר לי לחשוב רק שהבעיה באופניים. ניקיתי הכל, חיזקתי מה שנראה זקוק לחיזוק, התייעצתי עם מכונופן שאני מכיר...ההמלצה היתה להחליף גלגלים. עדיין אני בתחושה שיש בעיה טכנית. למישהו כאן זה נשמע מוכר? רעיון להיכן לחפש את הבעיה? בלאי מערכות? לא מבין בזה, האופניים עם המערכות המקוריות שלהן, תצורת טרק 1000 רגילה (גלגלי אלכס, אחורי טיאגרה8, קדמי לא ברור, שיפטרים סורה, לא לרחם עלי זה היה התקציב בזמנו) תודה.
 

roirosenthal2

New member
מאוד מאוד לא הגיוני

אני נוטה לומר שאין סיכוי שאלו האופניים שכן אם אלו רכיבים באופניים שגורמים לך לנסוע בחצי מהמהירות שהגעת עליה בעבר אמורים להיות שם חלקים במצב ממש ממש ממש ממש על הפנים. אני יעבור איתך זריז על כל הבדיקות שעשויות להראות לך אם משהו ממש לא תקין באופניים שלך. 0. בדוק לחץ בגלגלים - ירידת לחץ משמעותית עשויה להיות הגורם להאטה אם אתה לא בודק לחץ בקביעות. 1. תגלגל את האופניים על הרצפה בבית באיטיות קדימה ואחורה, נסה להרגיש אם יש התנגדות כלשהי לגלגול. 2. הפוך את האופניים, תן לגלגל הקידמי קצת מהירות ושים לב עד כמה הוא מאט, שים דגש על הברקסים - לראות שהם לא לוחצים אותו ושאין לו שמיניות מטורפות או משהו בסיגנון. בצע אותה בדיקה על הגלגל האחורי - שים לב שכשהוא מסתובב הפדלים לא זזים - לצד אחד הפדלים נעים איתו ולצד השני כשיש פריילוף הם לא אמורים לנוע בכלל בכלל. 3. בדוק אם יש חופש כלשהו בגלגלים - נסה להזיז אותם הצידה - במאונך לכיוון התנועה ותראה אם יש חופש בנאבות. 4. סובב את הפדלים ברוורס לאט לאט ונסה לשמוע אם יש רעשי טחינה או חול מאיזור הציר המרכזי או הקסטה מאחורה. הסתכל על השרשרת כשהיא עוברת במעביר האחורי שהמעביר לא זז ולא קופץ פתאום(מעיד על חולייה תפוסה בשרשרת) 5. בחן את איזור הציר המרכזי בשלדה - חפש סדק/שבר, הפעל כוח כלפי מטה על השלדה דרך הכיסא וראה אם יש פיתול/עיוות כלשהו באיזור הציר המרכזי/תמוכות השרשרת מאחורה. אלו כל הבדיקות שאני יכול להציע לך, ואני הייתי לוקח את האופניים לעוד חנות לפני שאתה מחליף גלגלים - העצה נישמעה לי מאוד מאוד לא מקצועית.
 

רמי לשם

New member
מעבר לכל העצות המצויינות של רועי

בדוק גובה כיסא - כיסא נמוך מדי יגרום לחוסר יעילות ניכר בדיווש.
 

ניר60

New member
תודה

אבדוק בנוסף לפי ההמלצות. מקווה שאמצא פתרון מהיר, יעיל ולא יקר.
 

nintense

New member
טיפול או החלפת הנאבות...

יחזירו אותך לראש הפלוטון.
 

עי יד ן

New member
עצות טובות ואני מוסיף

שמן את השרשרת ובדוק שהיא נקיה בדוק שהגלגלים ישרים ולא ניראים כמו ביצה ולמה אתה חושב שזה לא הכושר שלך אים עשיתה שבוע וחצי - 2 מנוחה אז זה יכול ליהיות גם זה
 
למעלה