שלום שלום חבר'ה :)

Death messiah

New member
שלום שלום חבר'ה :)

מה המצב? רציתי לברר משהו :) יש לי תעודת בגרות מלאה + תעודה טכנולוגית מאורט ביאליק יש לי דיפלומה של הנדסאי מערכות פיקוד ובקרה (חשמל) ברצוני ללמוד תואר ראשון בחשמל (מהנדס) עשיתי בתיכון 3 יחידות מתמטיקה ו4 אנגלית מה הקריטריונים להתקבל לאוניברסיטה \ מכללה שאפשר ללמוד בה למהנדס? כמו כן מהו שכר הלימוד לשנה בערך?
 
-------------->

אם אני זוכר נכון מה שאמרו לנו במכללה אז כך: בגרות מלאה הכוללת: מתמטיקה 5 יח', אנגלית 4 יח' (יש לך צריך להספיק), פיזיקה 4 או 5 יח'. (אני חושב שזה 5) מה שאין לך אתה צריך להשלים. פסיכומטרי (לפי מה שאמרו לנו) זה תלוי לאן אתה הולך, אוניברסיטה בסביבות 660 - 600. (מוסד להנדסה כמו הטכניון אולי יותר) במכללה זה יכול להיות יותר גמיש כלפי מטה. אם החלטת ללמוד למהנדס תמצא את המקום שאתה רוצה ללמוד ושם כדי לברר עוד נתונים. שכר לימוד אין לי מושג.
 

noamm

New member
תלוי איפה אתה..

רוצה ללמוד קודם כל, כל מקום דורש לפחות 4 יח' מתמטיקה ובדרך כלל גם או בגרות בפיזיקה או קורס של אותה מכללה ברמה של 3 יח'. אם תלמד במכללה אז בדרך כלל תעודת הנדסאי מחליפה פסיכומטרי. וגם אם יש קורסים חופפים יכולים להוריד לך עד 40 נק' זכות. לאונ' הדרישות יותר גבוהות בדרך כלל גם יותר פיזיקה וגם יותר מתמטיקה וגם פסיכו'.
 
המלצה שלי

לפני שאתה קופץ למסקנות, אני מציעה לך לעשות חישוב סכם (הן במכללה והן באוניברסיטה). במקרה ואין לך פסיכומטרי, אתה מוזמן לנחש את הציון שכנראה תרצה בו. כמו כן, לפי מירב הבנתי עדיף לך לתקן את בגרות במתמטיקה ל-5 יחידות ואף לעשות בגרות של 5 יחידות בפיזיקה. שני אלו רק יעזרו לך בהמשך התואר וגם בקבלתך למוסד האקדמאי בו אתה מעוניין. מה גם בטכניון, המכינה של פיזיקה ידועה כמכינה מאוד קשה, והרבה סטודנטים ממליצים לעשות את הבגרות בפיזיקה מאשר את המכינה. בטכניון ממוצע הציונים של ההנדסאי יכול לעזור לך בהעלאת ממוצע הבגרויות (שמשפר את הסכם שלך - ואולי ימנעה ממך לתקן בגרויות אחרות). יתר על כן, אם תתקבל לטכניון תוכל לקבל 3 עד 4 פטורים מקורסים, שאותם עשית במכללה. לעומת זאת, במכללה אני יודע שזה קצת אחרת, כלומר מוותרים כמעט על שנה-שנה וחצי ואפילו מאפשרים לך ללמוד מבלי לעשות פסיכומטרי. אני אישית, הייתי מעדיף להתרחק ממקומות כאלו (אבל זאת דעתי האישית). על כל מקרה, אני חושב שצריך לעשות סקר (לא לשאול את האנשים שעובדים באותו מוסד, אלא לשאול סטודנטים או בוגרי המוסדות האקדמאים) ולראות איזה מוסד הכי עדיף ולבקש גם טיפים לקראת הלימודים. מקווה שעזרתי לך, יום טוב.
 
למעלה