שלום שלום מספר שאלות!
1. במלכים ב' פרק י"א, פ'ס 14- 25 מסופר על השטנים שהקים ה' לשלמה (כחלק מהעונשים על חטאיו), אך מסופר על עברם, בימי דוד. מדוע אם כן שובצו סיפורים אלה בפרק זה למרות שזמן התרחשובתם היה בימי דוד? 2.מלכים א, פרק י"ב, פס' 30: "ויהי הדבר הזה לחטאת"- רלב"ג: "רוצה לומר, שכבר היה לחטא עצום, אף על פי שעשוהו (את העגל) לעבוד את ה' יתברך, כל שכן כשעשו מהם עבודת גילולים (= אלילים)". רד"ק: "כי מלכתחילה לא אמר ירבעם כי לשם עבודת גילולים היה עושה אותם אלא לשם האל, ואחר -כך שב הדבר ההוא והיה לחטאת, שקיבלהו (את העגל) כאלוה, וממנו יצאו לאלוהים אחרים, ככל גויים". לא ברור לי, במה מסכימים שני הפרשנים לגבי העגל וכיצד מסביר כל אחד מהם את החטא? 3. מדוע לקטע במל"א י"ב, 25-33, חסרה מקבילה בספר דברי הימים ב', י"א?
1. במלכים ב' פרק י"א, פ'ס 14- 25 מסופר על השטנים שהקים ה' לשלמה (כחלק מהעונשים על חטאיו), אך מסופר על עברם, בימי דוד. מדוע אם כן שובצו סיפורים אלה בפרק זה למרות שזמן התרחשובתם היה בימי דוד? 2.מלכים א, פרק י"ב, פס' 30: "ויהי הדבר הזה לחטאת"- רלב"ג: "רוצה לומר, שכבר היה לחטא עצום, אף על פי שעשוהו (את העגל) לעבוד את ה' יתברך, כל שכן כשעשו מהם עבודת גילולים (= אלילים)". רד"ק: "כי מלכתחילה לא אמר ירבעם כי לשם עבודת גילולים היה עושה אותם אלא לשם האל, ואחר -כך שב הדבר ההוא והיה לחטאת, שקיבלהו (את העגל) כאלוה, וממנו יצאו לאלוהים אחרים, ככל גויים". לא ברור לי, במה מסכימים שני הפרשנים לגבי העגל וכיצד מסביר כל אחד מהם את החטא? 3. מדוע לקטע במל"א י"ב, 25-33, חסרה מקבילה בספר דברי הימים ב', י"א?