שלום שלום

מצב
הנושא נעול.

AndreyS

New member
שלום שלום

שלום שלום
אני חדש! תמיד עניין אותי... איך התבצעה החלוקה בין הקוואופרטיבים שמפעילים את האטובוסים... למה בכל המדינה זה אגד, בגוש דן - דן ובבאר-שבע חברה אחרת "תחבורה ציבורית באר שבע"
 

איליה.

New member
אנדריי, ברוך הבא!

שלום שלום
אני חדש! תמיד עניין אותי... איך התבצעה החלוקה בין הקוואופרטיבים שמפעילים את האטובוסים... למה בכל המדינה זה אגד, בגוש דן - דן ובבאר-שבע חברה אחרת "תחבורה ציבורית באר שבע"
אנדריי, ברוך הבא!
שכחת לציין - ובנצרת חברה אחרת. אם תדפדף קצת בהודעות של השבוע האחרון בפורום, היו כמה דיונים על ההיסטוריה של אגד ודן, איך כל אחת מהן נוצרה מאיחוד של מספר חברות שפעלו באותם אזורים לפניה. בצורה כזאת נוצרו בתהליך טבעי תחומי הפעילות של אגד ושל דן.
 

AndreyS

New member
תודה!

אנדריי, ברוך הבא!
שכחת לציין - ובנצרת חברה אחרת. אם תדפדף קצת בהודעות של השבוע האחרון בפורום, היו כמה דיונים על ההיסטוריה של אגד ודן, איך כל אחת מהן נוצרה מאיחוד של מספר חברות שפעלו באותם אזורים לפניה. בצורה כזאת נוצרו בתהליך טבעי תחומי הפעילות של אגד ושל דן.
תודה!
אני אחפש בדפי הפורום... אני אשמח להידחף לכם לפורום...
 

fireman

New member
זה דיי פשוט

שלום שלום
אני חדש! תמיד עניין אותי... איך התבצעה החלוקה בין הקוואופרטיבים שמפעילים את האטובוסים... למה בכל המדינה זה אגד, בגוש דן - דן ובבאר-שבע חברה אחרת "תחבורה ציבורית באר שבע"
זה דיי פשוט
דן ואגד הם קואופרטיבים התחבורה הציבורית בבאר שבע היא שלוחה מאוד לא רווחית של עיריית באר שבע בעיר באר שבע התחבורה הציבורית היא גוף ששייך לעיריה שמסבסדת את עלויות מחירי הנסיעה לרווחת התושבים, לצערם זה רק הפסד של כסף וכבר שנים מנסים להפריט את התחבורה הציבורית בבאר שבע כדי שתופעל ע"י חברה פרטית\קואופרטיב באופן מלא\חלקי, כמובן שוועדי העובדים מתנגדים לכך. בגדול התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מסוגלת להתפתח בקצב של העיר עצמה, אני משער שהקריסה תגיע בעוד לא יותר משנתיים שלוש
 

יהוושע

New member
fireman , מה הייתה ההתפתחות

זה דיי פשוט
דן ואגד הם קואופרטיבים התחבורה הציבורית בבאר שבע היא שלוחה מאוד לא רווחית של עיריית באר שבע בעיר באר שבע התחבורה הציבורית היא גוף ששייך לעיריה שמסבסדת את עלויות מחירי הנסיעה לרווחת התושבים, לצערם זה רק הפסד של כסף וכבר שנים מנסים להפריט את התחבורה הציבורית בבאר שבע כדי שתופעל ע"י חברה פרטית\קואופרטיב באופן מלא\חלקי, כמובן שוועדי העובדים מתנגדים לכך. בגדול התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מסוגלת להתפתח בקצב של העיר עצמה, אני משער שהקריסה תגיע בעוד לא יותר משנתיים שלוש
fireman , מה הייתה ההתפתחות
ההיסטורית של התחבורה העירונית בב"ש? איך אגד לא הצליחה/רצתה להשתחל גם לשם , ובאיזו שנה נולד הקשר/רעיון הזה בין עיריית ב"ש לתחבורה עירונית בבעלותה , וע"י מי? האם זה נכון שיש קשר כולשהו בין חברת דן לחברה הב"שית? ( האוטובוסים שלהן זהים ) . אולי דן תיקח את החברה הזו תחת חסותה ותתרחב אל מעבר לגבולות גוש דן?
 

fireman

New member
אהלן יהוושע

fireman , מה הייתה ההתפתחות
ההיסטורית של התחבורה העירונית בב"ש? איך אגד לא הצליחה/רצתה להשתחל גם לשם , ובאיזו שנה נולד הקשר/רעיון הזה בין עיריית ב"ש לתחבורה עירונית בבעלותה , וע"י מי? האם זה נכון שיש קשר כולשהו בין חברת דן לחברה הב"שית? ( האוטובוסים שלהן זהים ) . אולי דן תיקח את החברה הזו תחת חסותה ותתרחב אל מעבר לגבולות גוש דן?
אהלן יהוושע
ובכן התחבורה הציבורית בבאר שבע פועלת מאז ומתמיד בבעלות עיריית באר שבע שייסדה אותה כאגף בעירית באר שבע. בעיקרון התחבורה הציבורית בבאר שבע פועלת יותר מ 20 שנה (שזו התקופה שבערך אני יכול לזכור) לצערי אין לי מידע יותר מדוייק בנושא אבל באופן כללי: כאשר נוסדה התחבורה הציבורית בבאר שבע האוטובוסים כולם נצבעו בצבע אדום ופעלו במספר קווים מצומצם שקישר בעיקר בין העיר העתיקה לשכונות הוותיקות של העיר. בשנת 1989 החליטה העיריה לשנות את תדמית האוטובוסים עתיקים והמיושנים שהיו באותה תקופה והחלו להצטייד באוטובוסים חדשים ובהדרגה החלו לצבוע את כלל האוטובוסים בצבע כחול. בשנת 1990 נערך ניסוי ראשוני בעיר באר שבע של אוטובוסים דו מפרקיים, מה שקרוי בשפת העם "אקורדיון" אבל הרחובות הצפופים של העיר העתיקה שבאותה תקופה שמשה באמצעות רחוב העצמאות את ה"תחנה המרכזית" של התחבורה הציבורית הקשו על האוטובוסים בנסיעתם בעיקר בסיבובים בשנת 1992 החלה התחבורה הציבורית לרכוש את האוטובוסים של חברת מאן שהיו מצויידים במזגנים ובכסאות בעלי מושבים מרופדים (מה שהיום כבר נקרא הדור הישן) בתוך האוטובוסים שולבו צגי פרסום דיגיטליים והאוטובוסים היו מאוד מפוארים בשנת 1995 בגלל התרחבות העיר המאסיבית באותה תקופה שנמשכת עד היום הוחלט להעביר את המסוף העיקרי של התחבורה הציבורית בסמוך לתחנה המרכזית של אגד בגלל הגדלת נפח הקווים ומספר האוטובוסים שגרים לעומסי תנועה כבדים בעיר העתיקה. בשנת 1999 החלה התחבורה הציבורית לרכוש את האוטובוסים החדישים ביותר של מאן (אלו שנרכשים כיום גם בדן) מדובר באוטובוסים נוחים הרבה יותר ונמוכים, עם צגי מספר גדולים ומפורטים, כיום צי האוטובוסים של התחבורה הציבורית בבאר שבע הוא כולו משני הדורות האחרונים של מאן למעט מספר אוטובוסים מאוד מועט מהדור השלישי,(גם כן של מאן אך ללא מזגנים) אין כל קשר בין התחבורה הציבורית בבאר שבע לחברת דן, האוטובוסים נרכשים אצל אותו יצרן אוטובוסים והמרכב נבנה בחברת "הארגז" בדומה למרכבים שנרכשים ע"י דן ואגד. אגד ואף חברה אחרת לא הצליחה להשתחל לתוך התחבורה הציבורית משום שזו חברה שנמצא בבעלות עיריה ולא בבעלות פרטית, כל עוד העיריה לא מוציאה מכרז להפרטה אין לאף חברה פרטית יכולת "להשתלט" על התחבורה הציבורית. כבדרך אגב התוכניות להפריט את התחבורה הציבורית נתקלות בהמון התנגדויות מצד עובדי החברה בנוגע להבטחת תנאי העסקתם גם בתוך חברה פרטית, מאז העלאת הנושא בעירית באר שבע בשנת 1998. כיום ישנו מכרז להפרטה חלקית של התחבורה כאשר השליטה בחברה תהיה בידיה של עירית באר שבע ו49% ממנה יועבר לידים פרטיות, עד כמה שידוע לי חברת "מטרופולין" היא אחת מהמתמודדות על המכרז נ.ב תוסיפו אי שם בשנת 2000 את הקמתו של מסוף תחבורה נוסף בשכונה י"א ובשנת 2001 תוספת הקווים ההיקפיים לעיר באר שבע 26+27
 

Carl Freeborne

New member
דן כבר לא קואופרטיב.

זה דיי פשוט
דן ואגד הם קואופרטיבים התחבורה הציבורית בבאר שבע היא שלוחה מאוד לא רווחית של עיריית באר שבע בעיר באר שבע התחבורה הציבורית היא גוף ששייך לעיריה שמסבסדת את עלויות מחירי הנסיעה לרווחת התושבים, לצערם זה רק הפסד של כסף וכבר שנים מנסים להפריט את התחבורה הציבורית בבאר שבע כדי שתופעל ע"י חברה פרטית\קואופרטיב באופן מלא\חלקי, כמובן שוועדי העובדים מתנגדים לכך. בגדול התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מסוגלת להתפתח בקצב של העיר עצמה, אני משער שהקריסה תגיע בעוד לא יותר משנתיים שלוש
דן כבר לא קואופרטיב.
תצאו מהמחשבה שדן קואפרטיב כי הוא כבר לא...
 

oren*

New member
ברוך הבא ../images/Emo20.gif

שלום שלום
אני חדש! תמיד עניין אותי... איך התבצעה החלוקה בין הקוואופרטיבים שמפעילים את האטובוסים... למה בכל המדינה זה אגד, בגוש דן - דן ובבאר-שבע חברה אחרת "תחבורה ציבורית באר שבע"
ברוך הבא
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה