שלום שלום

ריוגה

New member
שלום שלום

בעבר נתנדבתי בבית ספר לבעלי פיגור שכלי למשך שנתיים. ונושא הטפול בהם מאוד הטריד אותי ועכשיו התחלתי לחשוב על זה שוב. בעיקר עצבנה אותי הגישה שבה מתייחסים אל כולם כאל בני 3. נכון, שחלקם ילדים כלואים בגוך מבוגר אך חלקם בעלי מודעות ואני חושב שהיה אפשר לפתח את זה אצלם. הכרתי אחד משם, שאז היה בן 19 או 20, והוא היה בעל מודעות גבוהה וגם יכולת הדיבור שלו הייתה יחסית גבוהה. והשיחות אתו היו מאוד קשות. כי הייתה לו נטיה לדיכאון והיה מדבר על התאבדות ועל מה החיים שווים בעצם כשאתה סובל מפיגור שכלי. לדעתי כל אחד מקבל משהו ופשוט צריך לקבל את זה ולעשות מה שאפשר ושרוצים. אמנם אי אפשר להיות עצמאיים אבל.. אני מאמין שיש איזו דרך שבה הם יכולים לממש את עצמם. אני מנסה לחשוב על דרך אולי אתם כבר מכירים משהו? אני לא חושב שלקחת אנשים כמו זה שהזכרתי לראות הצגות לילדי גן ולהעמיד פנים שאין בחיים שום קשיים. יש מקרים שבהם זאת הדרך הכי טובה אבל יש גם לא מעט מקרים שבהם יש! אני גם שמעתי שמועה שהוא התאבד. מקווה שזה לא נכון.. וגם אני לא יודע איך להגיע אליו כי בית הספר שבו התנבדתי נסגר. מניסיון אני יכול לספר על ילדה אחת שאהבה לצייר, וכל המורים ישר מזייפים התלהבות ואומרים וואו, בעוד שהיא לא מתקדמת לשומקום. אז אמרתי לה שזה יפה אבל היא יכולה הרבה יותר וגם הסברתי לה איך(למשל, טכניקת ה"פרפר" מהגן, שבה מציירים עם גואש על דף, מקפלים אותו לשניים ואז יש פרפר יפה). והיא עשתה את זה ויצאו לה דברים באמת יפים, עם נשמה והכל. אם היא הייתה בוחרת להמשיך לצייר רגיל זה גם היה טוב כי כל העניין פה זה הבחירה. אם יש כאן מורים בבקשה תנסו לפתח את הכישורים של הילדים ותנו להם לבחור דברים בשביל עצמם כדי שתהיה להם לפחות חירות אמנותית. בכל מקרה, הידע שלי בנושא הוא רק מעשי, אני לא מכיר את כל הגישות וחסר לי הרבה ידע . רציתי אז לשאול אתכם איזה ספרים טובים יש בנושא. וגם אם יש כבר רפורמות בנושא.
 

Diana M

New member
../images/Emo45.gif מסכימה איתך לגמרי

אכן אתה מתאר מצב בעייתי וקיים. אם כי אני מקווה כי פחות ופחות ולראיה, הינה בית הספר שאתה מספר עליו נסגר וטוב שכך אם זו אכן היתה הגישה. אני מסכימה איתך כי עדיין קיימת בעייתיות בהסתכלות על האדם המפגר. זה שבתי הספר מכילים תלמידים מגיל שש עד גיל 21 גם היא בעייתית שכן לא אחת נערים בוגרים מוצאים את עצמם בפעילות עם קטנטנים, שאינה רלוונטית עבורם כלל. מעליבה ומעבירה מסר של חוסר כבוד. תפקידם של בתי הספר לחינוך מיוחד להכשיר את הבוגרים לתפקד בקהילה ולהיות חברים משמעותיים בקהילה בה הם חיים. וזאת באמצעות הקניית כלים אקדמיים של קריאה, הבנה, חשבון, כתיבה. הקניית מיומנויות תעסוקתיות וחברתיות, באמצעות התערבויות שיקומיות. אדם מפגר יכול להיות אדם מאושר תורם וניתרם והאמת היא שאיש אינו יודע כמה רחוק אדם כזה יכול להגיע רק אם מאפשרים לו זאת ומאמינים כי הוא יכול וכי מגיע לו. תודה על מה שכתבת דיאנה
 

ריוגה

New member
בבקשה אבל..

איזה תפקידים כיום קיימים שמתאימים לבנאדם עם בעיות מוטוריות קשות וגמגום? כלומר, איך עושים שהם יהיו יעלים לחברה? אני מאמין שיש דרך אבל קשה לי לחשוב על משהו. מה את מציעה?
 

נאמי

New member
באמת נושא חשוב וקשה

זה באמת קשה להתאים עבודה יצרנית ויצירתית לאדם עם בעיות מוטוריות וגם גמגום. אבל ממש חשוב להסתכל על היכולות שלו. מה הוא כן יכול לעשות ולא רק מה המגבלות שלו. מאוד קשה להתאים עבודה לאדם שיודעים רק מה המגבלות אבל לא יודעים מה הכישורים והיכולות. בארץ יש חברת שוקולד בנתניה שמעסיקה מפגרים, בנוסף יש בתי קפה ומסעדות שמעסיקים מפגרים, כמובן יש עבודות של יצירה. פה באנגליה בסופרמקטים יש המון אנשים עם צרכים מיוחדים. גם בגן הילדים של הבן שלי יש בחורה עם פיגור שכלי שמסייעת בגן. יש שפע של עבודות שאפשר לעשות. העניין הוא הנכונות של המעסיקים ושל מקבלי השירות לקבל אנשים אחרים.
 

נאמי

New member
ולגבי שיטות

הייתי מאוד ממליצה על שיטות לעבודה עם אוטיסיטים כמו ABA ניתן לעבוד גם עם מפגרים בשיטה הזו ולקדם אותם.
 

ריוגה

New member
תודה

קראתי כמה קטעים על השיטות האלה באמת נחמד לשמוע שיש כבר התקדמות. האמת שמה שחשבתי עליו במקור זה ילדים במצב יותר קשה. כדוגמת תלמידי בית ונצואלה(הנמצא בשיפוצים). כואב הלב לחשוב מה יקרה כשיהיה עליהם לצאת לעולם האמיתי בלי שום הכנה נפשית ומקצועית מבית הספר. צריך לשכנע את גאיידמק לתרום משהו. =)
 

ליאת84

New member
אשמח לעבוד בטיפול בתנועה

בוגרת וינגייט בהתעמלות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים מעבירה שיעורי תנועה וספורט לשיפור ליקויים מוטוריים ושיפור השפה. מעבירה טיפוליים אישיים פרטניים. אשמח אם תיפנו אליי ליאת 0523264120 ניתן להשאיר הודעה או לשלוח SMS תודה ליאת
 
למעלה