שלום!

Tomer 123

New member
שלום! ../images/Emo8.gif

למי שזוכר, אני כתבתי כאן לפני די הרבה זמן, על זה שאני לא מכיר את פינק פלויד כל כך טוב והייתי רוצה להתחיל...קיצר, מאז הרחבתי את ידיעותי בנושא, ושמעתי שירים ואלבומים וכל מיני... חוץ מזה, יש לכם כאן אחלה של קהילה, והייתי שמח להיות חלק ממנה...
אז בתור התחלה, הייתי רוצה לשמוע את דעתכם על Atom Heart Mother, האלבום ז"א.
 

meandmeandme

New member
ברוך הבא תומר! ../images/Emo9.gif

באגדות רוק אתה כבר כותב קבוע... אז בטח לא יהיה לך קשה מדי להתקלם פה
ברוך הבא!
 

annagr

New member
atom heart mother

אלבום יפה מאוד, אהבתי אותו במיוחד אני אוהבת אוהבת את summer 68 ואת הקטע של "how do you feel" (הקטע עם הפסנתר הנחמד הזה)... וגם אטום הארד מאד'ר עצמו נחמד מאוד.. במיוחד הקטע של כלי הנשיפה או מה שזה לא יהיה ולמי שיש את האלבום (בדיסק) המקורי: חוץ מהאלבומון של המילים, יש שם עוד דף קשה כזה שיש בו מתכונים או משהו כזה לארוחה בדואית (wtf???) מישהו מוכן להסביר לי למה זה נמצא שם לעזאזל?
 

pink floydror

New member
אני אהבתי..

את כ-ל הקטעים בו, אלבום ממש מצוין לדעתי.. אהבתי מאוד גם את Fat Old Sun וכמובן גם את היצירה הראשית..
 

Tomer 123

New member
לדעתי

אלבום מעולה! אחד מהגדולים של הפלוידים. כמובן שבמיוחד יצירת הנושא המדהימה, אבל גם If ו Summer 68 שאהובים עליי במיוחד.
 
AHM

המתכון לארוחה בדואית הוא בדיחה פרטית של הלהקה. כן, אמנם קשה להאמין, אבל היה להם חוש הומור. אשר לאלבום: כידוע הלהקה לא סובלת את האלבום הזה. אני לא זוכרת איזה אלבום הם שונאים יותר - את אומגומה או את זה. לדעתי הם קצת מגזימים. עיקר הביקורת שלהם היא, בעצם, כלפי יצירת הנושא, שהיא בינונית מינוס מינוס. בעצם: גרועה. הרעיון הבסיסי היה לא רע, אבל הפיתוח והביצוע... פשוט חבל. מייסון, במיוחד, התבטא באלימות כלפי הקטע, ועד היום מאשים את עצמו בכשלון. למעשה, את רוב העבודה עשה רון גיסין - שגם לקח קרדיט על היצירה - ולא הלהקה. הביצועים של הקטע בהופעה טובים בהרבה. Alan's Psychedelic Breakfast זה קטע novelty גרידא - בדיחה פרטית כמו המתכון לארוחה בדואית. שלושת השירים הנותרים הם מצויינים, וחבל שנשכחו בצד. כל אחד מהם ראוי לדיון בפני עצמו.
 
יש לי את האלבום על תקליט

ואפשר לומר שלא ממש התחברתי אליו כי ציפיתי ליותר שרה ולפחות אינסטרומנטלי למרות שאני אוהבת - shine on גאוני - פשוט ככה יצא. אולי בשמיעה חוזרת... מי יודע....
 

Nir of GondoliN

New member
שיין און זה לא מ אהמ

זה מ ויוה (יש לי משנהו עם ראשי תיבות בעברית, חוץ מזה - ויוה - נשמע קליט).
 

Tomer 123

New member
מ-מ-ש לא נכון

יצירת הנושא גרועה?!?! לא במושגים שאני מכיר... לדעתי, Atom Heart Mother זו יצירה מופלאה, לא פחות, שמשלבת באופן מדהים ויפהפה בין מוסיקה קלאסית, תזמורת כלי מיתר ונשיפה וזמרי ליווי, לבין התופים והגיטרות של הלהקה. Alan's Psychedelic Breakfast הוא קטע משעשע וחביב מאוד, והשלושה האחרים מצוינים. הלהקה אכן שונאת את האלבום, ווטרס אמר למשל שאפשר לקחת את האלבום ולזרוק אותו לפח כמו שהוא, אבל זה לא קשור לאיכויות שלו. אז ווטרס לא אוהב את האלבום, זה לא מוריד מהאיכות שלו (ויש לו...).
 

annagr

New member
נכון! ../images/Emo8.gif

חוץ מהקטע של אלן פסיכו' ברקפאסט... לא ממש אהבתי אותו
 
הרבה יותר מזה

יש מעט קטעים מוסיקאליים שאני זוכר בדיוק איפה היית ששמעתי אותם בפעם הראשונה, סרג'נט פפר של הביטלאות הוא כזה, גם in curt of של קרימזון, אבל את הרגע והמקום המדוייק בו שמעתי את AHM, אני כנראה לא אשכח אף פעם, קשה לי לחשוב על קטע מוסיקאלי שהשפיע עלי בצורה דומה. זה היה החודש מאי לקראת סוף שנת הלימודים בכיתה יא', הייתי כמה ימים לפני בגרות, אבל באותם ימים שיעורי תגבור לפני בגרות זה לא ממש משהו שהיה גורם לא להבריז ולנסוע לסיבוב חנויות התקליטים המסורתי שלי בתל אביב, האוטובוס הוריד אותי ברחוב קינג ג'ורג' קצת אחרי הסנטר והתחלתי את הצעדה לעבר החור בשחור, חנות התקליטים יד שניה הכי טובה באזור אז. איפה שהוא, ברחוב צדדי די שקט לייד המלך שלמה שמעתי פתאום תרועות חצוצרה מאחד הדירות, נעצרתי, התחלתי להקשיב, רעש הרקע של תל אביב נעלם כשהופיע האורגן המופלא, בשילוב התופים והכינור, כשהגיעו הגיטרות המדהימות של גילמור כבר הייתי כולו בתוך היצרה, התקרבתי לאט לאט לדירה ממנו בקעו הצלילים השמיימים מדהים לחשוב על זה עכשיו, אבל תל אביב הסואנת, החברים שקבעתי איתם הכל נעלם פתאום ברקע רק המוסיקה שנשפכה מלמעלה לאוזניים שלי נשארה עמדתי שם במשך כל 24 הדקות המופלאות, מתענגת על כל צליל, כל קטע ווקאלי, כל סולו וכל ריפ, מקווה שזה לא ייגמר, וזה נמשך ונמשך, בלי שנייה מיותרת. ניסתי אז לנסות להבין מה שרים שם (ראמבטיקה???) ומה המשמעות, אבל כמות הרגשות שהציפו אותי לא איפשרה לי לקלוט כלום, חוץ מזה שאני שומע קטע גאוני לגמרי שאני רוצה לשמוע עוד ועוד. בסוף, כשנגמרה היצרה, התחיל השיר הקטן והחמוד if שלמרות שהוא לא חלק אינטגראלי מיצרת הנושא משתלב בו הייטב. לא יודע למה, מי ששמע את זה לא הפך צד בתקליט, חיכתי לשווא כמה דקות ואז רצתי לחור, תארתי בהתרגשות למוכר את מה ששמעתי, הוא הוציא תקליט מוזר עם תמונה של פרה, ואמר תתחדש. לקחתי את התקליט מיהרתי לאוטובוס (שוב שוכח שקבעתי עם אנשים) האוטובוס זז באיטיות מעצבנת, כל שניה מתל אביב לביתי בכפ"ס נראתה לי מיותרת, הגעתי הבייתה, הנחתי בזהירות את התקליט על הפטיפון, ושמעתי שוב את היצירה, זה היכה אותי שוב באותה תדהמה, ניגן על כל הרגשות והפעיל אותם בדיקנות של שעון שוויצרי, כשנגמר הצד לא יכלתי להתאפק ושמתי את התקליט שוב מהתחלה של צד א', שוב מתענג על Atom Hart Mother כך במשך כמה שבועות. בסוף עברתי לצד השני, שם גילתי שירים מתוקים, בלדות פסיכדליות לתפארת, fat old sun ו summer of 68, שלא לדבר על if המרגש, הם משירי פינק פלוייד ובכלל האהובים עלי עד היום, וגם לארוחת הבוקר הפסיכדלית של אלאן שמור מקום מיוחד. מעבר לסנטימנטים, יצירה אינסטרומנטלית כבדה של 24 ד' עם שינויי משקל, כלים יוצאי דופן ובעיקר לחן מגובש ואנטי רוקי במהותו כבר ב 1970 ואלבום עם קונספט מוזיקאלי ברור (גם אם לא מילולי) הופכים את היצרה המופלא הזו לאחד מאלבומי הפרוג הראשונים, בכלל התקופה הניסיונית שלהם בין A Saucerful of Secrets ב 68 לבין ה dark side ב 73 הוציאה לטעמי את המייטב מהלהקה, והפכה אותה לאחת המשפיעות בתולדות הרוק, אז ווטארס מתבייש בזה, וכמו שהוא אמר הוא לא היה מנגן את זה היום גם תמורת מיליון דולר, זכותו, זה ממש לא מוריד כלום מעוצמת היצרה המופלאה, אגב הפעם האחרונה ששמעתי אותה, הייתה 15 שנים אחרי הפעם הראשונה, היום בבוקר והיא עדיין חזקה ועדיין משפיעה.
 
טוב, נו ...

בגיל 15 גם אותי היצירה הרשימה. אבל מאז התבגרתי והתגברתי. שמעתי אותה שוב, לראשונה מאז 20+ שנים, לפני כשבועיים. מה אומר? בולשיט. לא הזיז לי וגם נשמע רע. אולי בגלל שפרוג לא מעניין אותי בכלל. שינויי משקל? קונצפט? (איזה, בכלל?) ביג דיל. מאידך, יש הקלטות של היצירה בהופעה (עם ובלי תזמורת/מקהלה) שנשמעות הרבה יותר טוב ומעניין - והרבה יותר "רוקי". הניחוש שלי: זה בגלל שבהופעות, הלהקה מטבע העניין היתה יותר "מעורבת" בתוצר הסופי, מאשר בהקלטת האולפן, שם לרון גיסין היתה השפעה גדולה יותר. אבל בכלל, זו היתה תקופת הזוהר שלהם בהופעות, שם עשו את העבודה הטובה ביותר שלהם. כמו כן, כפי שאמרתי מקודם, שלושת השירים (לא "בלדות". והם גם לא "פסיכדליים") בצד השני של התקליט הם מהשירים הטובים ביותר של הלהקה בכלל, ורק בגללם האלבום שווה. ולמעוניינים: השוו בין If לבין Shine On (מבחינת הטקסט, לא המוסיקה). רמז: If הוא בין השירים הבודדים מאותה תקופה - אולי היחיד - שווטרס עדיין מבצע בהופעות, ולא בכדי.
 
נו, טוב...

כמו שאמרתי גם אצלי עברו איזה עשר עשרים שנה מאז גיל 15 כך שקשה להאשים אותי ברגשות של נער צעיר שמתלהב ממשחק הרגשות של ווטארס (שפחות ופחות עושה לי את זה), אפשר תמיד להגיד על מורכבת הלחנה בולשיט (אפשר להגיד את זה על כל דבר אגב, להגיד זה קל), אבל האמת היא שזו היצרה הכי המורכבת שפינק פלוייד מבחינת הלחנה, חברי הלהקה אגב נתנו לגיסין לעשות את העיבוד משום שהם הכירו בכך שהם לא היו מוכשרים דיו כמוסיקאים ומלחינים בשביל לסיים את המלאכה, יש תחושה שזו הסיבה שווטארס, האיש עם האגו הכי גדול ביקום, לא אוהב אותה. ואגב את הכינוי בלדות פסיכדליות לקחתי מכמה וכמה אתרים ונראה שלמרות שהם אכן לא "בלדות ולא "פסיכדליות" (לפחות לא במובן הצר של המילים, הם אכן "בלדות פסיכדליות" אבל זה ממש משחק סמנטי משעמם.
 
AHM

כתבת: "יש תחושה שזו הסיבה שווטארס, האיש עם האגו הכי גדול ביקום, לא אוהב אותה" זה עוד לא מסביר מדוע מייסון - שהיה מעורב מאוד בעשיית היצירה - שונא אותה עוד יותר מווטרס, ולמה השניים האחרים מגלגלים עיניים (נדמה לי שגילמור אמר משהו על זה שהם חיפשו כיוון באותה תקופה, וחשבו ש-AHM זו התקדמות, אבל בדיעבד נראה שהם "גיששו באפלה"). באשר ל"מורכבותה" של היצירה - לדעתי מורכבות אינה ערובה דווקא לאיכות, אבל על כך אפשר לקיים דיון נפרד. אבל אם במורכבות עסקינן, זמן לא רב לפני AHM הפלויד הופיעו, בסיבובי ההופעות שלהם, עם יצירה בשם The Man and the Journey שהייתה מורכבת בעצם משתי סוויטות: "האדם" ו"המסע", בהתאמה. (בעצם, נדמה לי שהם המשיכו להופיע עם היצירה גם לאחר הוצאת AHM). מבחינתי, זו יצירה מורכבת בהרבה - מוסיקלית וקונצפטואלית - מאשר AHM, והרבה הרבה יותר מעניינת (אמנותית, הסטורית, מה שתרצה). היצירה לא הוקלטה רשמית ככזו, בגלל שחלק (מחצית?) מהשירים בה נוכסו לצורך פסקול הסרט More. מרבית הקטעים האחרים הופיעו, בשמות שונים, במסגרת אלבומי הלהקה אח"כ (אומגומה וכו'). מומלץ ביותר לשמוע, וכדאי לקרוא גם על הרקע ליצירה - שהיוותה, במידה לא מעטה, את הבסיס לקונצפט שמאחורי DSOTM.
 
../images/Emo24.gif

טוב קודם כל אני לא מכיר את היצירה שאת מדברת עליה (כנראה בגלל שמעולם לא אהבתי בוטלגים) , כך שאני לא יכול להגיב,למרות ששמעתי על היצירה אבל מעולם לא שמעתי אותה. את more, dark side ו אומה גומה אני מכיר הייטב ואכן הם מכיל קטעים מהיותר טובים של הלהקהלגבי חוסר אהבה שלהם ליצירה אני לא מכיר ציטטות של רייט ומייסון, אבל אני יודע שגילמור לא אוהב פרוג ויכול שזו הבעיה שלו עם AHM חוץ מזה, לי ממש לא אכפת חושב היוצר על היצרה שלו, זכותו לתעב מה שעשה, כי הוא נמצא במקום אחר היום, כי לדעתו היא גרוע או מסיבות אישיות, זה ממש לא מה שיגרום לי לאהוב או לא את היצירה. הערת אגב, אכן מורכבות אינה ערובה לאיכות, על זה אני לא חושב שיש לנו ויכוח.
 
למעלה