אין הבדל מהותי...
למדו איתי כמה הנדסאים שהשלימו להנדסה - ואכן: 1. הסמסטר השלמה מאוד קשה, רובם פשוט פורסים אותו על שני סמסטרים. תיאורטית - גם השלמה ל BTECH וגם ל BSC תיקח להנדסאי שנתיים וחצי. היו להם הרבה קורסים (שלא מהיסודות) בהם הסילבוס היה זהה לחלוטין לזה של המהנדסים. 2. יש BTECH שהמשיכו לתארים מתקדמים, עם השלמות - ואיתי במחזור סיימו שתי בנות שהמשיכו לטכניון לתואר שני (או ישיר לדוקטורט - לא זוכר), והיו צריכות השלמה, על אף ה BSC, בגלל שהן ממכללה. שניים אחרים המשיכו לויצמן ולעברית - ושם אני חושב שלא דרשו השלמות, אבל אל תתפוס אותי במילה. 4. מהנדסי BTECH נרשמו ועוד איך בפנקס המהנדסים. המחזור שלי היה הראשון שסיים עם BSC, וכל המחזורים לפניו נרשמו כדין בפנקס המהנדסים. 3. פה אולי כבור הכלב - הכל באמת עניין של התייחסות: מי שמחליט להתייחס לתואר ולא לבן אדם ולמה שהוא יודע - אז עושה את כל ה'קאסטות' האלו. אישית, אני לא מכיר את אל-אופ. BTECH לא פחות טוב - זה פשוט אבולוציה של נושא הקאסטות. המל"ג - שתמיד הגן על האוניברסיטאות - רצה אלמנט הפרדה והבדלה כלשהוא - ולכן כולם התחילו במכללות עם BTECH. עם הזמן והלחץ של הבוגרים ומרצי המכללות, הבינו במל"ג שזה לא לעניין - ושינו. כך יהיה גם עם התואר השני - בהתחלה בלי תזה ואח"כ עם. זה לדעתי כבר לא טוב, אבל מסיבות אחרות.לדעתי מכללות לא צריכות לבזבז מרצים ומשאבים על מחקר, אלא על הוראה. הבנתי משוטטות בפורום שאתה חושב שאי-אפשר להפריד בין הדברים באקדמיה - אבל אני לא מסכים אתך לגבי זה. אומנות העברת הידע היא מהבסיסים של כל תרבות מפותחת, וזה לא בא בהכרח עם כישרון המחקר. לדוגמה - ספר הקורס במל"מ א/ב - של NEAMAN מאוניברסיטת ניו-מקסיקו. הוא עשה דוקטורט במשהו - כמו כולם - אבל ההתמחות שלו זה להרצות ולהעביר ידע - ועל זה הוא קיבל מענקים ופרסים. במקום לפרסם מאמר מחקרי הוא פרסם את הספר המעולה הזה - שבלעדיו לא הייתי שורד את פורטנוי וחרדים (...וגם על זה כנראה לא נסכים..). מכללות צריכות לשים דגש על המפגש הראשוני בין הסטודנט לאקדמיה, ופחות על המשך דרכו בתארים המתקדמים. אבל זב כבר עניין של דעה....