שלום !!!

yanivtr

New member
שלום !!!

שלום לכולכם, אני מאז ומתמיד רציתי ללמוד טיסה זה היה החלום שלי ואני בטוח שהגשים אותו, אבל יש לי קצת בעיה... אני תמיד נמשכתי למסוקים, לדעתי אין כמו מסוקים אבל הבעיה ששמעתי שמסוקים עולים מאוד יקר וגם יקר לתחזק אותם, אני לא ממש הבנתי מה הקטע עם מסוקים, אז אני ממש אשמח אם תסבירו לי אם זה נכון שיקר לתחזק ולמה כמה איך מו מי ומה... כי תמיד אני שומע שזה לא פשוט להחזיק מסוק ורק עסקים וחברות מחזיקים מסוקים אז בקשה תסבירו לי למה זה כל כך יקר לקנות ולתחזק אותו YanivTr
 

yanivtr

New member
מישהו?!?

אתם מתעצלים לענות או שפשוט אתם לא יודעים? ??...
 
כפי שהוסבר לך

מסוקים יותר יקרים כי הם יותר מורכבים. מסוקים יותר יקר לתחזק כי יש להם יותר חלקים נעים. חלקים נעים, בפרט חלקים גדולים כמו להבים, יוצרים עומס רב. עומס יוצר בלאי. בלאי גורם לתחלופה גבוהה מצד אחד ושימוש בחומרים יקרים מצד שני. להבי המסוק משנים את הזוית שלהם כל הזמן במשך כל הסיבוב, וכל זה עם מערכות מכאניות המאפשרות לטייס שליטה באמצעות כל מיני מחברים שגם הם עצמם מסתובבים...
 

Pilon

New member
מסוקים

טוב..חיכיתי שמישהו המבין יותר ממני בעניין מסוקים יענה לך, אבל אנסה. בפעם האחרונה שביררתי לגבי לימוד טייס ע"ג מסוקים הייתה לפני איזה 4 שנים לערך, עם תחילת הוצאת רשיון טייס פרטי. נאמר לי אז שמחיר שיעור הוא כ 1200 ש"ח. מינימום שעות כנדרש לפי החוק הוא 60 לעומת 40 במטוס. מיותר לציין כי ירדתי מהעניין מייד. כמו כן, אף אחד לא ידע ממש להגיד לי מי ואיפה מלמדים טיסה על מסוקים. התשובות היו תמיד : " א... תראה...אאא עדיף בחו"ל..רק בחו"ל...". לגבי יוקר תחזוק מסוקים, מדובר במערכות מכניות רבות מורכבות ועדינות בהרבה מהמצוי במטוסים (מה שנקרא Fixed Wing ). אם אי פעם התעסקת בבניית טיסנים, הרי למדת בודאי כי מסוקים שייכים לחלק היותר יקר של התחביב, ושוב מאותה סיבה של מערכות מכניות. בברכה ניר
 

Pilon

New member
מאמר

נסה את הקישור הבא. יש כאן הסבר מפורט על פני מס´ עמודים איך מסוק עובד הן בטיסה והן מבחינת מערכות.
 
מסוקים../images/Emo56.gif

אז ככה, הדרישות בחוק הן 40 שעות וזהות לאלו של כנף קבועה אבל הממוצע עומד על 55 - 60 שעות. בארץ ניתן כיום ללמוד רק בשפירית במחיר $340 לשעה. הבעייה עם שפירית (סמי לסרי) היא שאחרי הרשיון הוא לא יתן לך מסוק אם יש לך פחות מ 100 שעות (מה שבעצם מחייב אותך עוד הרבה שעות מדריך). בארץ גם רושמים לך סוג מסוק ברשיון ואז אתה מוגבל רק לאותו סוג עד שתעשה בחינה נוספת עם בוחן מנהל (סה"כ יש שלושה - שניים פעילים) על כלי אחר. במידה ואתה רוצה יותר פרטים / אינפורמציה / הדרכה בחו"ל צור קשר בפלאפון 777699 067 צביקה
 
למעלה