שלום.
אני כותבת לכם מתוך דאגה ועצבות. אני אמא לילד בן 11 שנחשב חכם ומוכשר. מגיל צעיר הוא התאפיין בקופצנות ופעלתנות רבה במובן החיובי. לאחר שהות בחו"ל חזרנו לארץ והוא נתקל בקשיי קליטה רבים. הצמדנו לו מורה שמסייעת לו פעמיים בשבוע והוא היגיע להישגים מצוינים על פי כל קנה מידה, גם ביחס לכיתתו. אולם הוא מתקשה להיות מרוכז זמן רב, בסיפוריו לא מבחין בין עיקר לטפל, מרבה להשתמש בהשמעת קולות כאשר מנסה להסביר משהו ולא במילים. הוא מבודד חברתית ורק הילדים "הדחויים" נמשכים אליו. האחרים מלגלגים עליו ואף אלימים כלפיו. הוא ילד טוב, אחראי, מסור לאחיו אך פגיע ועצוב. לאחרונה אף התבטא במילים קשות כמו "אני רוצה למות". המורה ואני חושבות שהוא סובל מאיזושהי הפרעת קשב על בסיס רגשי. פניתי טלפונית למאבחנת דידקטית, הנחשבת לעילוי בתחומה אך היא היציעה לפנות לפסיכולוגית, אינני יודעת על בסיס מה. מה דעתכם? כיצד עלי לפנות לנושא? אשמח על התייחסותכם. hope3
אני כותבת לכם מתוך דאגה ועצבות. אני אמא לילד בן 11 שנחשב חכם ומוכשר. מגיל צעיר הוא התאפיין בקופצנות ופעלתנות רבה במובן החיובי. לאחר שהות בחו"ל חזרנו לארץ והוא נתקל בקשיי קליטה רבים. הצמדנו לו מורה שמסייעת לו פעמיים בשבוע והוא היגיע להישגים מצוינים על פי כל קנה מידה, גם ביחס לכיתתו. אולם הוא מתקשה להיות מרוכז זמן רב, בסיפוריו לא מבחין בין עיקר לטפל, מרבה להשתמש בהשמעת קולות כאשר מנסה להסביר משהו ולא במילים. הוא מבודד חברתית ורק הילדים "הדחויים" נמשכים אליו. האחרים מלגלגים עליו ואף אלימים כלפיו. הוא ילד טוב, אחראי, מסור לאחיו אך פגיע ועצוב. לאחרונה אף התבטא במילים קשות כמו "אני רוצה למות". המורה ואני חושבות שהוא סובל מאיזושהי הפרעת קשב על בסיס רגשי. פניתי טלפונית למאבחנת דידקטית, הנחשבת לעילוי בתחומה אך היא היציעה לפנות לפסיכולוגית, אינני יודעת על בסיס מה. מה דעתכם? כיצד עלי לפנות לנושא? אשמח על התייחסותכם. hope3