שלום.

BarbiBarush

New member
שלום.

שלום, אני רוצה לרכוש את המכשיר גלאקסי S או THE DESIRE HD התוכנית שהציעו לי כיום על הגלקסי היא 1200 דק ו 1200 SMS ב-209 ש"ח לחודש + 69 חבילת גלישה (ללא הגבלה)= 280 ש"ח לחודש. עכשיו, במקרה שאני טסה לחו"ל אני צריכה לשנות תוכנית ואז לשלם 100 ש"ח בחודש רק על המכשיר. ההתחייבות היא למכשיר עצמו לשלוש שנים מה שאומר שהוא שווה 3600 ש"ח בחברה לעומת חנויות אחרות שבדקתי באנטרנט בהן שווי המכשיר הוא 2400 ש"ח הבנתי שעדיף לרכוש את המכשיר ולהביא אותו לאחת המפעילות, סלקום במקרה שלי. כך אשלם על המכשיר מראש, אקח את החבילה הזו בסלקום, אקבל זיכוי של 100 ש"ח ואשלם 180 ש"ח כל חודש. מפה והלאה מה התהליך? 1. אני מקבלת החזר של 100 ש"ח על המכשיר, נכון? 2. מה אני צריכה לרכוש בנוסף? 3. מה לגבי ביטוח? 4. אם תהיה לי בעיה אוכל לפנות לסלקום או שאהיה חייבת לגשת לחנות שבה רכשתי את המכשיר? אם אבחר במכשיר ה-DHD אני אקבל עליו גם החזר בסלקום? (בסלקום יש מכשיר HTC אחר), אם יש עוד משהו שאני צריכה לדעת...אשמח אם תגיבו.
 

megashock

New member
לא הבנתי איך קניה פרטית משתלמת

אני מכיר את המבצע שעליו אתה מדבר. משלמים 280 ש"ח ומקבלים חבילה שכוללת את הכל וזיכוי מלא על המכשיר. אתה טוען שניתן לרכוש מכשיר בצורה פרטית ושעדיין פלאפון יסבסדו לי אותו ? אחרת אני לא מבין איך קניה פרטית משתלמת. בפלאפון מקבלים מכשיר בחינם, מה זה משנה כמה הם מחשבים שהוא עולה תאורטית, ובחנות פרטית צריך לשלם עליו כסף אמיתי.
 

erezor

New member
תשובה

החוק היום קובע שלא משנה מאיפה קנית את המכשיר, חברת הסלולר צריכה לתת לך את אותם תנאים כאילו קנית את המכשיר אצלם. דבר שני, כשאתה קונה סלולרי מחברת הסלולר ומחלק אותו ל-36 תשלומים, אתה משלם עליו ריבית מטורפת (וכמו בדוגמא למעלה - אתה בעצם מפסיד 1000 שקל שהולכים לספקית הסלולר). מעבר לזה, חברת הסלולר לא נותנת לך שום דבר בחינם. על המכשיר אתה משלם, ואם תסתכל בחשבונית החודשית, תראה שיורד לך הסכום בכל חודש. זה שהם מורידים קצת במחיר השיחות כדי ליצור אצלך אשליה שהטלפון בחינם - סבבה. אנשים היום כמעט ולא מחזיקים באותו מכשיר 3 שנים, וכשתחליף מכשיר, תצטרך עדיין להמשיך לשלם על המכשיר הישן (או, אם תחזיר אותו, לקבל החזר חודשי זעום). בקיצור, איך שלא תסתכל על זה, עדיף לקנות סלולרי באופן פרטי שעולה עשרות אחוזים פחות מאשר בחברת הסלולר, עדיין לקבל עליו את אותם תנאים, ולחסוך המון כסף.
 

megashock

New member
לא הבנתי

מה זה משנה אם מופיע לי חיוב ואז זיכוי על המכשיר בחשבון החודשי, בסופו של דבר אני לא משלם עליו. זה לא שאם אני אבוא עם מכשיר שקניתי לבד יתנו לי תוכנית טובה יותר מבחינת זמן אוויר, וכו.., גם כאשר מחליפים מכשיר בד"כ כבר לא ממשיכים לשלם על המכשיר הישן (כמו שהציעו לי עכשיו בפלאפון). אז בסופו של דבר אני אשלם אותו הדבר מבחינת דקות שיחה, סמס, גלישה וכו.., אבל יורידו לי מזה את מחיר המכשיר, כך שבשורה התחתונה אני לא אצטרך לשלם 2000+ ש"ח נוספים לחנות הפרטית.
 

erezor

New member
לא נכון

קודם כל, תסתכל על ההפרשים בין המחיר של מכשיר סלולרי שאתה קונה בחנות, לבין המחיר שלו אצל הספקית. במקרה, בדקתי לפני כמה דקות את הסמסונג גלקסי S, ההפרש בין המחיר בחנות לבין המחיר אצל אורנג' הוא 2000 שקל, פחות או יותר, אם אתה מחלק את התשלום באורנג' ל-36 תשלומים. החוק היום קובע שאם קנית את מכשיר הסלולר שלך בכל מקום אחר, וחברת הסלולר שלך משווקת את המכשיר הזה, אתה זכאי לקבל מהם בדיוק את אותו מסלול אם היית קונה את המכשיר דרכם - כולל הזיכוי. מכך נובע, שעדיף לקנות מכשיר סלולרי בחנות פרטית, כי אם היית קונה את הגלקסי S בחנות פרטית, ועדיין אתה מקבל את ההחזרים האלו, הרי שחסכת בכך 2000 שקל. מעבר לכך, מכיוון שרוב האנשים שקונים סמרטפונים לא נשארים עם אותו מכשיר מעבר לשנה-שנה וחצי (בוא נגיד אפילו שנתיים לצורך הדיון), יוצא שאם אתה לוקח מכשירים עם התחייבות לשלוש שנים, אתה צובר תשלומים שמנפחים עוד קצת את חשבון הסלולרי שלך. ההחזר שאתה מקבל אם אתה מחזיר את המכשיר הישן כשאתה "משדרג", לא באמת מכסה את העלות שלו, ואז גם "ההחזר החודשי" שאתה מקבל עובר כדי "לכסות" את המכשיר החדש, ואתה כבר לא מקבל אותו על הישן. בכל מקרה, אף אחד, ובטח לא ספקיות הסלולר, לא יתן לך מכשיר בחינם. אלו בסך הכל משחקי מילים שנועדו למשוך אותך לקנות מכשיר מתקדם יותר, עם חבילת שיחות גדולה יותר שתעלה לך יותר כסף. אתה מאמין שאתה מקבל החזרים, כשבפועל אתה משלם יותר על חבילת השיחות (שים לב שתמיד גובה ההחזר מותנה בכמות השיחות שלך באותו חודש - כלומר אם תדבר יותר, ותשלם לחברת הסלולר שלך יותר, תקבל איזשהו החזר חודשי).
 

megashock

New member
כלומר

שאני יכול לקנות מכשיר בחנות פרטית, לעשות את חבילת השיחות Large שיש בפלאפון שכוללת את כל מה שאני צריך ב 200 ש"ח + חבילת גלישה ב 69 ש"ח בדיוק כמו שהם מציעים למי שבמקבל מהם את המכשיר וגם לקבל זיכוי של 109 ש"ח על המכשיר (למרות שלא קיבלתי אותו מהם) ? כלומר הם מזכים אותי על מכשיר שקניתי בחנות פרטית ?
 

kintaro

New member
מאשר

זה לפי חוק ניתוק הזיקה שנכנס בחודשים האחרונים
 

megashock

New member
החברות הסלולריות מרוויחות מזה

הן נותנות ללקוח את אותם התנאים שהן נותנות למי שרוכש מהן מכשיר, אבל הן לא צריכות בפועל לספק לו את מכשיר, כך שהן חוסכות את מחיר רכישת המכשיר מהיבואן.
 

Test For Echo

New member
לא מדוייק.

הם דורשים קבלה על המכשיר, את ההחזר החודשי תקבל לפי המחיר שבו קנית אותו מהספק החיצוני, ולא כמו שהוא עולה באורנ'ג. העצה שלי היא בכל מקרה לחכות קצת עד שיצא הגלקסי 2.
 

megashock

New member
כלומר

אם פלאפון מחזירים 109 ש"ח X 36 חודשים לפי כ 3900 ש"ח למכשיר ואני אקנה אותו ב 2500 ש"ח, אז אקבל החזר חודשי קטן יותר ?
 

white star

New member
../images/Emo54.gif אני אתמול הייתי בסלקום

ובהתחלה הציעו לי את מה שרשמת. לאחר סיבוב באחרות (זה קניון שיש את כולן) לא קיבלתי משהו יותר טוב. כשחזרתי לסלקום, דיברתי עם נציג אחר שנתן לי את החבילת גלישה בתוך התוכנית (כלומר 209 שקלים על המכשיר, 1200 דקות וSMS וגלישה ללא הגבלת נפח). זה די עיצבן אותי שכל נציג נותן לי משהו אחר אז הוא נתן לי צ'ופר של זיכוי 30 שקלים כל חודש למשך 3 שנים, כמו שמקבל מי שמנייד קו לסלקום. אז ככה שזה הכל תלוי מי הנציג מולך. עצוב אבל זה מה שהיה. מה שכן אני ראיתי את המנהלת של ההיא לוקחת אותה לשיחה, אני מקווה שהיא תלמד את פרטי התוכניות שלהם להבא
 

Shpritz

New member
בדיוק כמו שאם תתקשר לתמיכה/שירות לקוחות

ותיפול על תשובה שלא מתאימה/הזויה/לא הגיונית/שגיוה ב100%, תנתק ותתקשר שוב - רוב הסיכויים שתקבל תשובה אחרת
 

יNOT

New member
זה ממש לא תקין - וזה לא צריך להיות...

החוסר קוהרנטיות הזה מתאר מצב בו למילה של נציג שירות אין לה ערך. ובעקיפין לאמינות החברה. זה לא מתפקיד הלקוח לנסות נציג אחר נציג... אחר נציג בחברה... עד שהוא מגיע לתשובה נכונה, רוב הציבור אפילו לא ייטרח לצערי. ויש שמקבלים את דברי הנציגים כאמת ללא עוררין, וזה רק תורם לבעייה.
 

Shpritz

New member
אבל ברור שזה המצב

אני מדבר כרגע על תמיכה (ואני רק מניח שבשירות זה דומה) - מאחר ויש תומכים שהם חדשים ויש וותיקים - רמת הידע שלהם משתנה -מה שמשפיע באופן ישיר על הצד השני. יצא לי לטפל בלקוחות שעברו טירטור לא מהעולם הזה (רואים בתיעוד במחשב) כשהפיתרון היה כלכך פשוט ודרש 7 קליקים במחשב. בסופו של דבר אנחנו אנשים. גם אנחנו עושים טעויות ולפעמים צריך "ליפול" על נציג טוב שיעשה את העבודה שלו כמו שצריך. בדיוק כמו בכל דבר אחר אני חושב.
 
למעלה