שלום

שלום

שאלתי היא איך מלמדים ילד בן שמונה לקרוא תווים וללמוד קצב? אשמח לקבל תשובה ממש במהרה תודה גל
 
עם המון סבלנות

והבנה עמוקה שמדובר במשהו לא פשוט ושכדאי לפרוט אותו להרבה. עם חוברת נגינה למתחילים שמצודדת את העין. מסבירים קצת את העקרון: אתה יודע להגיד דו רה מי פה סול לה סי דו? אז בוא תראה איך הם עולים בחמשה שורה בינה שורה בינה. קצב? בוא נרגיש פעמות. בוא נקיש קצב קבוע. עכשיו בוא נשיר תוים שנמשכים פעמה אחת. עכשיו בוא נשיר תוים שנמשכים שתי פעמות. בוא נראה איך מציירים תו של פעמה ותו של שתי פעמות. טוב, בוא נצייר שורה של תוים משני הסוגים וננסה לשיר אותם לפי הפעמות. בוא ננסה לנגן את השורה הזאת בספר. וכו´ וכו´ מה שחשוב זה לזכור שיש כאלו שיקלטו את המידע בקלות ויש כאלו שיהיו להם קשיים. כל 1 והקצב שלו. אין חוקים. צריך להיות יצירתיים, ולהתעסק בלהעביר אלמנטים במנות קטנות.
 

The Exorcist

New member
כמה עצות:

1. אל תתיחס אליו כמו ילד מפגר/ילד קטן/מישהו שלא מבין. 2. תלמד לאט, תעשה הרבה בדיקות פתע בדרך. 3. תשתמש במטרונום מההתחלה.
 

שמוצקין

New member
הסתייגות מהמטרונום

זהירות זהירות זהירות עלול להזיק יותר מאשר להואיל .תשאר עם אצבע על הדופק בנושא הזה
 

oioi

New member
לא הייתי מגדיר את זה כך..

מטרונום דווקא מאוד מומלץ לכל התחלה של למידת יצירה! עדיף להשתמש במטרונום עד שכבר מכירים מספיק טוב את היצירה ושולטים בה לא רע ורק אז עדיף להשאיר אותו בצד. כמובן בשביל לתמרן יותר טוב במקומות שהדינמיקה דורשת זאת ולא לנגן כמו "מרובעים".. וכמו שאמרו חכמים- "המטרונום ידידו הטוב של המוזקאי"
 

H M G

New member
אני לא מסכים איתך../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

עדיף לאמן הרבה את חוש הקצב, ואז בחיים לא תצטרך מטרונום. אם יש לך מורה, הוא יכול לומר לך מתי אתה חורג מהקצב, לבדוק שהבחנת, לתת לך מחשבות הביתה, וכך לעזור. אם אין לך, תקליט את עצמך מנגן לפחות פעם ביום, ובצורה ביקורתית תצוד את השגיאות. כי מה תעשה כשתתחיל לנגן את היצירה בלי מטרונום? לא יהיה לך על מה לסמוך, כי את עצמך לא ממש אימנת לתת ביט קבוע, אבל אתה לא רוצה מטרונום... בקיצור, נתקעת. ואם תשים לב, אחוז גדול של תלמידים שלומדים עם מטרונום "חוטאים" קשות בקצב.
 

oioi

New member
גם אני לא ממש מסכים איתך!

אני לא יודע מה לגביך אבל עצם זה שאתה עובד תחילה עם מטרונום, אתה מתרגל כבר בתת מודע לביט ביצירה שאתה עובד עליה ואין שום בעיה להגביר את הקצב או להאיטו! אם הבנתי נכון את דבריך אז אתה אומר שכאשר אני מפסיק לעבוד מטרנום אז נעלם לי הביט באופן בלתי מוגדר ואין לי כבר על מי לסמוך! אז לדעתי זה בבל"ת אחד גדול מכיוון שאם עובדים תחילה עם מטרונום בקצב איטי ולאט לאט מגבירים את הטמפו, אתה מתרגל באופן אוטומטי לקצב של היצירה והסיכויי שתטעה בקצב הוא בהרבה יותר נמוך משתטעה בלי מטרונום! לא שאני מזניח חס ושלום את חוש הקצב האישי! אבל תמיד אפשר לדפוק עם הרגל.. חוץ מזה מעולם לא שמעתי מישהו שעבד רק עם מטרונום ולאחר מכן "חטא" בקצב דווקא "החטא" היחידי הוא שזה לנגן את התווים בצורה "מרובעת" מידי עם פחות דגש על דינמיקה ורגש שזהו בתכלס מה שנקרא לעשות מוזיקה וזה לדעתי החיסרון היחידי של המטרונום לכן כמו שציינתי כבר, ממולץ לעבוד מטרונום עד שכבר חשים פחות או יותר את היצרה רק בשביל לקבל ת´אקספוזיציה! וזהו..אח"כ תזרוק אותו קיבינימט בצד!
 

The Exorcist

New member
תלוי איך משתמשים בו.

תמיד שלומדים יצירה חדשה צריך קודם ללמוד לאט, הרבה יותר לאט מהקצב המקורי. אחר כך לאט לאט עולים עם המהירות בעזרת המטרונום ובסוף מתאחדים עם הקצב המקורי.
 

violinst

New member
שמעו

אני חייב להגיד לכם מנסיוני הרב עם מטרונום כדאי מאד שלומדים יצירה לא ללמוד אותה עם מטרונום אם בא לכם להבין את הקצב תקנו דיסק מטרונום מאד מדכא את האינטרפטציה האישית של כל בנאדם ומאד מקבע במסגרת שלא נחוצה במוסיקה קלאסית על מקומות טכניים עם בעיות קצב צריך לעבוד לאט עם מטרונום בשביל לאמן את האצבעות או השפתיים והלשון במקרה של הנשפנים ככה שהוא כלי טוב וגם לא טוב
 
למעלה