שלום!

שלום!

יש לי בעייה,והייתי שמחה לקבל מענה. לפני מס´ ימים רכשתי מכשיר חדש מחברה סלולארית.בעקבות בעיות קליטה קשות ביקשתי להחזיר את המכשיר ולבטל את העסקה.בתגובה,נאמר לי כי עליי לשלם קנס של 500 שח´ מכיוון שהאריזה נפתחה ונעשה שימוש במכשיר. בנוסף,יש לי שני מכשירים ישנים,ובתום שנה מרכישתם נגבה ממני,שלא בהסכמתי ביטוח על שניהם-קרוב ל80 שח´! (השיחות שלי מגיעות ל10 שח´ בחודש!!!).ביקשתי לבטל ולקבל החזר,ואזי נאמר לי שלא אקבל את כספי חזרה (יש לציין כי הם גבו את דמי הביטוח לפי סעיף בחוק,אולם לא נאמר שם דבר וחצי דבר על העובדה שלא אוכל לקבל כספי חזרה). יתרה מזאת,בחודש שלאחרי כן,שוב חוייבתי,בטענה שביקשתי לבטל באמצע חשבונית קיימת (לפני סגירת החשבונית),ויוצא מכך שחוייבתי פעמיים! אני מיואשת וכועסת על תאגיד שיודע לעשות שריר מול האזרח הקטן! אשמח לקבל תגובות וסיוע! תודה נימפת יער אבודה (בהחלט)
 
ביטול עיסקה

זה הנושא הראשון שאת מעלה. תיקון מס´ 7 לחוק הגנת הצרכן קובע: 14ג. עסקת מכר מרחוק (תיקון: תשנ"ח) (א) בשיווק מרחוק חייב העוסק לגלות לצרכן פרטים אלה לפחות: (1) השם והכתובת של העוסק בארץ ובחוץ לארץ; (2) התכונות העיקריות של הנכס או של השירות; (3) מחיר הנכס או השירות ותנאי התשלום האפשריים; (4) מועד ודרך הספקת הנכס או השירות; (5) התקופה שבה ההצעה תהיה בתוקף; (6) פרטים בדבר אחריות לנכס; (7) פרטים בדבר זכות הצרכן לבטל את החוזה בהתאם להוראות סעיף קטן (ג). (ב) בעסקת מכר מרחוק יספק העוסק לצרכן בכתב, בעברית או בשפה שבה נעשתה בפניה לשיווק, לא יאוחר ממועד הספקת הנכס או השירות, מסמך הכולל פרטים אלה: (1) הפרטים האמורים בסעיף קטן (א)(1) ו-(2); (2) מחיר הנכס או השירות ותנאי התשלום החלים על העסקה; (3) האופן שבו יכול הצרכן לממש את זכותו לבטל את העסקה בהתאם להוראות סעיף קטן (ג); (4) שם היצרן וארץ ייצור הנכס; (5) מידע בדבר האחריות לנכס או לשירות; (6) תנאים נוספים החלים על העסקה. (ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה - (1) בנכס - מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם; (2) בשירות - בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. (ד) הוראות סעיף זה לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של - (1) טובין פסידים; (2) שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם המועד שנקבע למתן השירות חל בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד עשיית העסקה; (3) מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995; (4) טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן בעקבות העסקה; (5) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית. (ה) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע עסקאות של מכר מרחוק, שאינן מנויות בסעיף קטן (ד), שהוראות סעיף זה, כולן או חלקן, לא יחולו עליהן. (ו) בסעיף זה - "מחיר הנכס" - מחירו הכולל של הנכס או של השירות, לרבות דמי ההובלה וכן כל תוספת או הוצאה אחרות שיחולו על הצרכן; "עסקת מכר מרחוק" - התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה; "שיווק מרחוק" - פניה של עוסק לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, טלויזיה, תקשורת אלקטרונית מכל סוג שהוא, פקסימיליה, פרסום קטלוגים או מודעות, או באמצעי כיוצא באלה, במטרה להתקשר בעסקה שלא בנוכחות משותפת של הצדדים, אלא באחד האמצעים האמורים. 14ד. דרך ביטול בכתב של עסקה (תיקון: תשנ"ח) לענין הוראות סעיף 14א(ג) ו-14ג(ג), ביטול בכתב יכול שייעשה גם באמצעות פקסימיליה או תקשורת אלקטרונית. 14ה. תוצאות ביטול עסקה (תיקון: תשנ"ח) (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, או עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב) - (1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם; (2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה. (ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א) - (1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על %5 ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם. (2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה. (ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו. (ד) בסעיף זה, "דמי ביטול" - לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ עד כאן לשון החוק. עינייך רואות שאם עמדת במועדים, זכותך לבטל את העיסקת מכר ולא ניתן לחייב אותך בקנס. החוק אומר שצריך להחזיר את המוצר באריזה המקורית והוא לא אומר שאסור לפתוח אותה לפני שמחזירים. אלא מה, זה לא כל כך פשוט, מכיוון שאת לא קנית מוצר אלא מוצר ושירות, קרי הספקת שירותי תקשורת סלולרית. במסגרת העיסקה, את התחייבת לשלם תשלומים מסויימים וכנראה גם לשלם אילושהם פיצויים מוסכמים במקרה של פרישה מההסכם, פיצויים אותם את והחברה הסלולרית מכנים משום מה קנס. החברה הסלולרית מצידה גם התחייבה לספק לך שירותים מסויימים ואם היא לא עושה זאת, היא מפרה את ההסכם, ההפרה היא אולי אפילו הפרה יסודית, והדבר מקנה לך עילת תביעה לבית משפט וכמובן סעדים על פי חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה). הצעתי היא כי במקום שתשלמי לחברה הזאת ,"קנס" תשבי ותעשי קודם כל רשימה של כל הניסיונות שלך להתקשר או לקבל שיחות סלולריות שלא עלו יפה, ותשלחי להם דרישה במכתב רשום גם להחזיר לך את עלויות ההתחברות וגם יפצו אותך על יתר הנזקים אם היו לך. אם לא תעני בחיוב, תגישי תביעה לבית משפט לתביעות קטנות לפיצויים כספיים בגין נזקים כולל עגמת נפש. יש להניח שמהרגע שיקבלו את התביעה, כבר יצרו איתך קשר לנהל מו"מ ולהגיע להסכמה, ואם לא, תכיני לך את העדים שיוכלו להעיד שלא יכלו להשיג אותך ותלכי למשפט ובית המשפט יפסוק. לגבי השאלה השניה שלך, שאלת הביטוח, אני חייב להודות כי אני לא בטוח שהבנתי אותך, אם הבנתי אותך נכון, הבעיה שלך היא שחייבו אותך על ביטוח שלא רצית. לא הבנתי איך חייבו אותך פעמיים, בכל מקרה, את יכולה לבטל ביטוח אצל הספק הסלולרי וגם לבטח אצל מעבדה חיצונית, אך אם היה לך ביטוח, לא ניתן להחזיר לך פרמיה על תקופה בה היית מבוטחת. אם לא הבנתי אותך נכון, אנא הבהירי.
 
למעלה