אולי הם מפסידים מזה..
כשאני למדתי בתיכון, למדתי בכיתה בשילוב אינדיבידואלי, התייחסו אליי כמו אל אדם רגיל ודיברו איתי בכיף וגם תקשרתי עם הלק"ש שתמיד ישבו במין פינה כזאת מבודדת בבית ספר ולא רצו להשתלב עם השומעים. ותמיד חשבתי לעצמי שקרה משהו בין הצדדים. אז ביררתי קצת וגילתי שכל הצדדים מאשימים אחד את השני בטענה שהצד האשם לא מעוניין בקשר. בית ספר ניסה פעם אחת לקחת יוזמה ולפתוח קורס שפת סמנים פעם בשבוע וחלק מהשומעים נרשמו לקורס במטרה לתקשר עם הלק"ש. לאחר מספר חודשים חדלו מספר שומעים ללכת לקורס בטענה שאין עילה להמשיך בקורס מכיוון שהנ"ל ניסו לתקשר עם הלק"ש אך האלו דחו אותם ולא רצו שהם יתקרבו לחבורה המבודדת. והצד הלק"ש טען שהשומעים עצמם דחו אותם בטענה שהלק"ש עצמם מתקשים בדיבור ואי אפשר להבין אותם. וככה בבית ספר נוצרו שני מחנות. מחנה אחד של השומעים שנמצא בצד אחד ומחנה שני של לק"ש שנמצא בצד השני ומי שהצליח להשתלב עם השומעים היה מתמקם באמצע. אני רק מציג את התופעה שקרתה בבית ספר שלמדתי בו (ביגור). ואני לא יודע איך זה הולך בבית ספר שלכן. אפשר להציע להנהלת הבית ספר שתיפתח קורס לשפת סמנים ומי שירצה ללמוד את השפה יוכל להצטרף חופשי לקורס ובכך לנסות לתקשר עם אותה תלמידה בשפת סמנים. או לנסות לדבר עם הקהילה השומעת בבית ספר ולנסות לברר מה הסיבה האמיתית לדחיה הזאת. (אני משער שחייבת להיות סיבה מוצדקת לכך שהשומעים דוחים את אותה התלמידה הלק"ש) או שאפשר לעלות נושא זה בפורום תלמידים-מורים שמתגבש כמה פעמיים בשנה במטרה לעלות בעיות שנוצרו בשטח בית ספר באופן כללי, והנני בטוח שעליית נושא זה בפורום תלמידים-מורים אולי ישפיע על היחס של התלמידים כלפי אותה התלמידה. (בתקופת לימודיי בתיכון, העלו את סוגיית הבעיה הזו בכל פורום תלמידים-מורים ולא תמיד הבעיה נפתרה, אך היו תוצאות טובות כמו פתיחת קורסים ללימוד שפת סמנים לכל המעוניין ועוד...) אז אל תשבו בחיבוק ידיים ותרימו יוזמה לעזור לאותה תלמידה! ואפשר לרכוש ספרים ללימוד שפת סמנים בשמע או בבית בורלא ע"י אתי שוורצברג שתשמח לעזור לך ולאותה תלמידה!!! מקווה שעזרתי.. ובהצלחה!