שלום

philosophia

New member
שלום

אני חדש בפורום. ממממ השנה אני בכיתה ט' ובשנה שעברה ואפילו לפני שנתיים הממוצא שלי היה מעל 85..... השנה החליפו לנו מורים והם משעממים אותי רצח, פיתחתי כלפיהם מין שנאת מוות כזו.... אין לי מחברות ומרוב שאני משועמם בשיעורים אני רק מצייר, מדבר ומעסיק את עצמי בדברים אחרים וגם ככה זה נראה על המבחן נחשלים מפה ועד הודעה חדשה. כשאני מתכונן למבחנים אני בטוח שאני יודע את החומר וכשאני בא למבחן אני בא בטוח בעצמי, וגם כותב ככה אבל לא יודע איך תמיד באיה 2-3 סעיפים אני נופל ומקבל נכשל עד 70 אני ממש רוצה להשתפר אבל אני לא יודע איך... הייתי שמח מאוד אם תעזרו תתנו עצות שיתות וכו....
 

Mנטה

New member
נראה לי, שפשוט בכיתה ט'

הדרישות קצת שונות וכשאתה בא למבחנים אתה מתכונן ברמה של כיתות נמוכות יותר. הדבר הכי טוב בשבילך לעשות זה לקחת ממישהו מבחן שכן קיבל ציון טוב ולהשוות ולראות מה לא עשית שהוא כן עשה, או לחילופין, לשבת עם המורה ולשאול אותו. עוד דבר שכדאי לך לעשות זה ללמוד ביחד עם מישהו. כי כנראה אתה או בהלם מהמעבר או פשוט לא ממש מבין עדין מה רוצים ממך.
 

nutmeg

New member
דבר חשוב נוסף

שלא קשור לאסטרטגיות למידה דווקא אלא בכלל לאסטרטגיות בחיים הוא לזכור שדברים שנמצאים באחריותך (למשל ללמוד בביה"ס) לא תלויים באנשים אחרים. חומר הלימודים לא קשור למורה. אז מה אם הוא משעמם? בגלל זה אתה לא לומד? מה זה קשור? אתה לא לומד כי לא לקחת אחריות על החומר. כשלוקחים אחריות - בלי קשר לאיך החומר מוצג - לומדים. איך זה קשור לחיים? או! נגיד ויהיה לך בוס משעמם או עבודה משעממת - בגללם לא תעבוד ותתפרנס למחייתך? תעדיף לרעוב ללחם ולהיות מובטל רק בגלל שאתה משתעמם במקום העבודה? ותחשוב על זה.
 

בנגלה

New member
אני חושב שאני מבין למה הוא מתכוון

אני לא חושב שהוא החליט שהוא לא לומד בגלל שהמורה משעממת אותו.. זה פשוט שכשהמורה משעממת נורא קשה להקשיב ו/או לקלוט את החומר. דיבורים באמצע השעור, אי הכנת שעורי בית וכד' הם תוצאות לוואי של השעמום.. אני משתעמם => לא מקשיב/לא קולט את החומר => לא מכין שעורי בית.. תגיד לי אם אני צודק? לשמחתי המורים שלי לא כל כך משעממים ככה שאין לי את הבעיה הזאת השנה..
 

Mנטה

New member
לא בדיוק צודק

אני מבינה שאם המורה משעמם קשה להקשיב. אבל אם הוא אחראי על הלימודים שלו, הוא ימצא דרך אחרת ללמוד או יתגבר על השעמום. זה כל הקטע של אחריות: האחריות שלך ללמוד כדי שתהיה לך בגרות, ואם המורה לא עוזר לך עם זה, תמצא דרך אחרת.
 

בנגלה

New member
אני אסביר את מה שאמרתי..

זה נכון מאוד שהוא צריך לקחת אחריות על הלימודים שלו ולא לסמוך על המורים.. אני הגבתי על מה שנאמר פה.. ועל הדוגמא שניתנה.. (אם הבוס משעמם- לא לעבוד) רציתי להסביר שהבעיה שלו לא נובעת מזה שבגלל שהמורים שלו משעמם הוא לא מוכן ללמוד אלא שבגלל שהמורים משעממים הוא לא מצליח ללמוד.. לכן הוא פנה לפה כדי שתוכלו לתת לו עצות איך הוא יכול בכל זאת ללמוד ולשפר את הציונים שלו... (זו גם סוג של אחריות לטעמי, רואים שהוא מחפש דרכים..)
 

Mנטה

New member
נדמה לי שאנחנו מסכימים

שנינו חושבים שקשה ללמוד עם מורה משעמם אבל שלמרות זאת הוא חייב לקחת אחריות וללמוד. אבל תראה, גם השרשור הזה אנחנו עושים בשבילו ולא הוא בשביל עצמו.
 
ומה עושים במקרה דומה אך לא זהה

שבו המורה מלמד טעויות ומכשיל מחזור אחרי מחזור בבגרות במשך שלושים שנה? רוב המורים אינם כאלה. אבל חלקם פשוט מזיק, בעיקר לתלמידים אחראים. יש מורים שעדיף לא להקשיב להם כדי לא לפתח תפיסות שגויות שאחר כך קשה מאוד לעקור. יש מורים שבשיעור שלהם כדאי לבהות בחלון וללכת אחר הצהריים למורה פרטי.
 
לא מדוייק.

כשהמרצה באוניברסיטה משעמם, אפשר להיעדר מההרצאות ולקרוא את החומר בספר. אפשר גם לבחור קורס חלופי עם מרצה אחר. כשהעבודה משעממת רצוי מאוד לבחור עבודה אחרת. אבל, כשהמורה בבית הספר משעמם או לא מוצלח מסיבה אחרת, קשה להתגבר על הנזק. אי אפשר להחליף אותו (בגלל אידאולוגיה אנכרוניסטית), אי אפשר להיעדר מהשיעור כדי לקרוא את הספר (כי בית ספר זה גם שמרטפיה) ואי אפשר לבחור קורס חלופי בקלות.
 

Mנטה

New member
לא נכון, עדו, ממש לא נכון

כבר סיפרתי פה, שכשאני היתי בתיכון, את כל החומר בתנ"ך למדתי לבד מספרים. לא נעדרתי משיעורים אבל הלכתי לספריה אחה"צ ולמדתי הכל לבד. אם רוצים הכל אפשרי. ואגב, מאוד נהנתי מזה. היה לי מעניין וכייף ולראשונה בחיי התחלתי להבין תנ"ך ולאהוב אותו. אולי בגלל זה אני עד היום נהנית לקרוא בתנ"ך ולהמשיך ללמוד לבד. שיטות שמבוססות על למידה עצמית אגב, מוכיחות שאנשים שלמדו באופן עצמאי ממשיכים ללמוד ולהתפתח גם בסיום הלימודים הפורמליים.
 

Kiru

New member
../images/Emo45.gif

אפשר גם אפשר לסיים בגרויות בלימוד עצמי או חצי-עצמי. הרבה יותר יעיל וטוב ללמוד עם מורה מקצועי אבל במידה ואין זה לא סוף העולם, בוודאי לא בחומר של תיכון.
 
עבור לכיתה המקבילה.

אה, שכחתי שרק בחינוך פרטי אפשר לבחור את המורים. האם הבעיה שאתה מתאר מצדיקה, לדעתך, ירידה מהארץ? בארץ, כידוע, אסור לתלמיד להיות לקוח. מערכת החינוך טרם למדה על כוחם של חוקי השוק (וספק גם אם תלמד).
 

Mנטה

New member
ביקשתי כבר לא לעשות את הדיון הזה

כאן. טיעונים כנגד ובעד משרד החינוך אתה יכול לעשות באינספור פורומים אחרים. אני בדעה ההפוכה לשלך אבל אני לא רוצה לגלוש כאן לויכוחים בנושא הזה, שאיננו חלק מנושאי הפורום.
 
למעלה