שלום

tpr2

New member
שלום

דבר ראשון מזל טוב על הפורום! דבר שני יש לי בעיה....אני לא יכולה לשנן דברים..יש לי מבחן בהיסטוריה עוד יומים ואני לא יודעת איך ללמוד עליו? בבקשה תעזרו לי...
 

Mנטה

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo13.gif

הצטברו לנו כבר המון עצות פה. את יכולה לפתוח את ה"קישורים" ולבדוק לבד מה קשור בשינון ומה קשור בהסטוריה.
 
היסטוריה אסור לשנן.

שינון אינו שורד במוח. כשלומדים היסטוריה צריך להפוך את החומר למעניין ובעל משמעות. ללמוד פרטים שקשורים לעולמך רק משום שהם גורמים לחומר לעניין אותך. לראות סרטים על התקופה. לקרוא ספרים עלילתיים עליה וכו'.
 

יונה שו

New member
סטודנטית אחת סיפרה לי...

דווקא להיפך. שהיא זוכרת הכל, משננת חבל"ז בזמן הלימודים ולפני המבחנים. ספרים שלמים היא משננת. לא דיברנו על נכון או לא נכון, טוב או לא, אבל - להראותך, שיש כאלו שדווקא החלק הפעיל ביותר שלהם הוא זיכרון, ומכיל עומס רב.
 

Mנטה

New member
כי באמת אין "צריך" ו"לא צריך"

אצל כל אחד זה עובד אחרת והדבר החשוב הוא למצוא מה עובד בשבילך. זה הכל. גם אצל אותו אדם בחומר מסוג מסוים יהיה פעיל יותר החלק הויזואלי ובחומר אחר השמיעתי ויום אחד פתאום גם השינון או להיפך ההבנה המתימטית. אנשים הם יצורים מורכבים ויש בהם הרבה צדדים ומה שחשוב זה להשתמש במה שנוח ומתאים באותו הזמן.
 
הבהרה.

לא אמרתי לא לזכור כלום. אמרתי שכשלומדים היסטוריה (והתייחסתי רק להיסטוריה) עדיף ללמוד שלא בשינון. זו לא בהכרח דעתי לגבי תחומי ידע אחרים.
 

nutmeg

New member
הבהרה על הבהרה לעדו

גם בהסטוריה יש מקום לשנן, אם השינון מביא לתוצאות טובות, כמובן. אתן לך דוגמא אישית. אני למשל זוכרת הייטב סיפורים ותהליכים ויכולה לכתוב בהרחבה וכו' - אממה, יש לי באג בתוכנה. כל מה שקשור למספרים אני לא זוכרת, מחךיפה או מבלבלת. לכן, כשלמדתי הסטוריה שיננתי את התאריכים כי אחרת הייתי מפספסת נקודות יקרות. כלומר - אסטרטגיות למידה הן ברבים. חשוב לא להתקבע עם אסטרטגיה אחת אם אפשר להשיג תוצאות יותר טובות כשאתה מפעיל כמה. כמובן, אם מספיקה לך אחת - סבבה. אבל יש מקרים בהם אסטרטגיה אחת לא מספיקה. בכלל - מי שנכנס לתחום הזה של אסטרטגיות למידה, בעצם נכנס לתחום של גילוי אישי לגבי תהליכי חשיבה/למידה וסגנונות התמודדות עם חומרים שונים.
 
למעלה