שלום

שלום

בהמשך לרעיון השלום שהוזכר כאן באחד השרשורים נפתח כאן שרשור חדש : השלום. רבים הם הקולמוסים וראשי הממשלות שנשברו על רעיון דגול זה, שאלתי היא איך אתם רואים אתזה. איך לדעתכם יכול להיות שלום? התשובות יכולות להיות מכל סוג שהוא, החל ממשהו רציני (זרם מוסלמי דתי חדש שמאמין באהבת בני שם באשר הם שם) וכלה ב"החללית שאוספת אישים שונים מדי פעם כחנוך, אליהו, קנדי, אלוויס ורבין תעשה איסוף רציני של כמאה ועשרים פוליטיקאים מכל צד. אח"כ יהיה הרבה יותר קל" (לא שהקטע עם החללית פחות רציני, פשוט לוסביר שיהיה שם מקום למאתיים ארבעים פוליטיקאים עם עוזרים, תקשורת וכאלה).
 

estersh

New member
ראשית

אני בעד החללית, עם שינויים קלים. בחללית רק אני אהיה, וכשאגיע מחוץ לאטמוספרה אני אפריח יונים. למה שפוליטיקאים מסריחים ואישים דגולים ייהנו ואני לא? אבל שנית, ואם להיות מקוריים, אני צריכה לחשוב על פתרון תלת-שלבי כלשהו. [תיכף אשוב]
 

estersh

New member
לבקשת הקהל: פתרון תלת-שלבי

כהקדמה, הבה נתמקד במשפט מתוך שיר השלום האלמותי המכונה "דמיין/ דמייני/ דמיינו/ דמיינה", שמרגיע יותר מכימיקלים והולך כך: "בניגוד למה שאמרו לכם כל השנים, אין גהינום פעורה תחת רגליכם (והליכה יחפה על האדמה לא מביאה שדים)". ו-לשלב ה-I שנקרא "השלב האוראלי" (פרויד, שם, שם): זהו השלב שבו הבניאדמים מזהים את הצורך בשינוי. הם רואים שלא קל ולא פשוט לחטוף מאחרים מה שבא להם, ושלאחרים בא באותה מידה לחטוף מהם, והם- הבניאדמים- נאנחים ואומרים: "הו-רע-לי. הו,(כמה) רע לי!" אבל שלב זה לא מספיק בשביל ליצור שלום. כי שלום צריך שתהיה סביבו ההילה הדרושה כדי לשמש טופיק לכל-כך המון שירים (כמעט כמו אצל אהבה!). ולכן, בשלב הזה, יוצאים להפגנות ומניפים שלטים דוגמת "*פיס* אוף קייק, פור גוד'ז סייק" (ואז הולכים לבלוס עוגות ממאפיה שמאלנית יפת-נפש שתרמה לכבוד ההפגנה טון וחצי עוגות טריות). ישנה כת-שלום אלימה במיוחד של נרקומנים בהתהוות, והסיסמא שלהם היא "שלום גש-הלום" (העולים מרוסיה, אוקראינה וונצואלה שבאמצע קורס עברית באולפן כותבים את השלט הזה "שלום גשלום"), ובהפגנות שלהם אפשר לראות תצוגה מרהיבה של כלי נשק מתקדמים תוצרת-יד, והם מתפזרות על ידי שוטרים שצועקים במגה-פונים שלהם "לפזר ת'הפגנה, לפזר ת'הפגנה", ובסוף הפגנות מהסוג הזה שוטרים רבים מוצאים את דרכם לבית הקברות (דרך אבו כביר). ולמשל הפגנות של כלכלנים-למען-שלום-אזורי שמניפים שלטי "שלום עם בטחונות, שלום עם חכסונות". השלב האוראלי, אם כן, הוא שלב הדיבורים ללא מעשה. אבל הוא הכרחי לצורך האינספרציה. השלב ה-II / השלב האנאלי (פרויד? מה'תה עושה פה פרויד?) זהו השלב הרצחני בו הצורך לשלום מוליד מלחמה. מתוך מודעות עצומה לנושא הזה של שלום אנשים יוצאים לרחובה של עיר ומחפשים קרבנות-שלום שמוכנים (או שמכריחים אותם) להתעמת, וזאת כדי להמחיש את הצורך מהשלב הראשון (ע"ע). בכל מקרה, זהו שלב מייגע וכל פירוט לגביו יעניק לי תואר ראשון ב"גותיקה" ותואר שני ב"נקרופיליה", ואני בכלל בעד מדעי-הרוח (כי הכי קל להתקבל אליהם). סופושלדבר, השלב הזה כל כך בלתי-נסבל, שאנשים מחלצים מתוך גרונם זעקות שבר. [במאמר מוסגר כאן המקום להזכיר תופעה נפוצה בקרב יוצאי-צרפת בישראל: כשנולדת להם בת במזל"ט הם קוראים אותה, כל אחת ואחת מהבנות, בשם "אנא-אלי", ושם החיבה הוא "אנא-לי". ובכן, זהו המקור לזעקות השבר. וכאן נחזור לענייננו.] כשאנשים צועקים "אנא-אלי", או בצורתה הנפוצה יותר "אנא-לי", זה סימן שכבר די נמאס להם ושהם מחכים לשלב השלישי. השלב ה-III / "השלב הבאלי" (פרויד הלך. מוחמד כאן לשירותכם) אחרי שני השלבים הקודמים, שהולידו תופעות כמו שירים, קמפיינים, סימפוזיונים ודיונים וירטואליים על "מהו השלום לדעתך" או "כיצד ניתן לפתור את בעיית השלום", ואם את דוגנמית מועמדת להיות מלכתא יופי ואינך אומרת בראיונות ש"אחד הדברים שאני הכי רוצה בחיי, כאילו, הוא שלום. אבל על באמת!" את לא תקבלי ניקוד על אינטליגנציה, ויופי זה לא כל הסיפור, סתם שתדעי. כאן בא מקומו של השלב השלישי, שציניקנים מכנים אותו "שלב הפוסט-או-רע-לי-עכשיו-רק-בא-לי", ומכאן שמו המקצועי, ובשלב הזה אנשים עושים ככל העולה על רוחם. למשל חוזרים שוב על השאלה "כיצד, לדעתך, ניתן לפתור את בעיית השלום באזור". או שהם אומרים "בא לי פיצה", והם גורסים מגש שלם. בשלב הזה יש שמועות שאומרות "היה פיגוע גדול בבאלי", אבל זה רק כדי להשאר בכח בשלב האוראלי שהוא השלב הנוח, הפסיבי ומהמוצדקים ביותר בהיסטוריה. ובכן, אחרי השלב הזה השלום בא מעצמו, בלי צורך בתכנית או פתרון. או שהוא שולח SMS להודיע שהוא תקוע בפקקים, או שהוא פשוט מבריז. ובכל מקרה, אין מי שמחכה לו בשלב הזה.
 
היי, שכחת...

שכחת את השלב הרביעי בתוכנית התלת שלבית - שלב הקאלי (הלאה פרויד ומוחמד, תנו להודית החביבה מאחור להתקדם. לא זיגי, היא לא מזכירה את אמא שלך..) שלב הקאלי נקרא גם שלב הקל-לי (א` כתחליף לדגש משלים אחר יוצאי דופן בבגד כפת) וכשמו כן הוא - שלב די קל בו כל מה שצריך לעשות זה ללכת בעקבות האלה ההודית קאלי ופשוט למות. תוצאת לוואי של הפיצה בשלב הבאלי (אם כי מומחים מתעקשים כי גם הערבי החביב-והמקורר-שלובש-מעיל-גדול-גם-בקיץ עזר).
 

estersh

New member
אתם שניכם,

צריכים לכתוב פעם איזה ספר יחד. ישלי אפילו רעיון איך לממש את זה. ואתה יודע מה הכי מדהים בטקסטים של דולי? שהיא לא "יוצרת" אותם. היא פשוט מתיישבת ליד המחשב ומשרבטת אותם. בלי מחיקות או עצירות. עד שהיא התחילה לכתוב מעט מהם גם מהמחשב שלי, התקשיתי להאמין.
 

estersh

New member
הידעת ש..

ההיפך מהמילה "שלום" זה המילה "רע"? (כשהשאלה היא, כמובן, מה המקור לזה.) אסתר שלא יודעת איך יראה השלום, אבל מפה ברור לה שהוא לא רע. ופה הזדמנות נוספת להכניס את רוני סומק, אחד הפייבוריטים של דולי שהיא הכירה לי רק אתמול. זו גירסת השלום של רוני סומק והוא תיאר אותה בתשובה_לשאלה-מתי_התחיל_השלום_ שלך? וזה גם שם השיר: על קיר בית הקפה שליד המעברה תלו את שערו המתגרה ברוח של דוד בן גוריון ולידו, במסגרת דומה, את פני הסופגניה של אום כולת'ום. זה היה בשנת 55' או 56', וחשבתי שאם תולים זה ליד זה גבר ואשה, אז הם בטח חתן וכלה.
 
נו..

יוצר אור ובורא חושך, עושה שלום ובורא רע. יחזקאל, אני חושב. בכולופן, אם כבר עוסקים במקורות, שמת לב שביהדות שלום בינלאומי אינו אידאלי. הברכה היא שיהיה שלום בתוך העם ושיהרוג וינצח את השאר.
 

estersh

New member
גם כן סוג של שלום..

אבל לא חייבים להרוג, אפילו את עמלק והידד לסנחריב שפטר אותנו בזאת מלעסוק בשאלה מוסרית בנידון. ולגבי שאר התחזיות האפוקליפטיות לימי שלום, אהממ.. תן לי לחשוב רגע. בקשר לחוטבי עצים ושואבי מים.. אהממ.. ויפה לך השליפה של הפסוק. זה מישעיהו. וכמובן שזה לא המקור היחיד, כי חייבת להיות עקביות בצמד כזה כדי לתת לו מקום. אז אנ'לא זוכרת את כל המקורות שראיתי, ישלי רק עוד אחד לא מוצלח במיוחד. מיכה א' "כי ירד רע מאת ה' לשער ירושלם". כשירושלם במקום הזה, על פי המפרשים מסמל את השלום.
 

לורוצה

New member
למה חללית?

ה"משהו" שירד מהשמיים יהיה בית מקדש... (אני בשעות בהם לא ברור לי האם אני רציני או צוחק. קצת מכל דבר, ואף אחד משניהם). ואם כבר דעתי הפוליטית, אז לא נראה לי שממש משנה האם שמאל או ימין, העיקר שילכו כבר על משהו, הזיגזג אמצע הזה באופן ברור לא יוביל לכלום. בהזדמנות (כן אדנית, ההזדמנות המפורסמת) יבוא פירוט.
 
למעלה