שלום

tamar bar

New member
שלום

יש לי שאלה ואשמח לקבל עיצה והכוונה בני בן ה-13 סיים כיתה ו' והוא דיסלקט,יש לו כמובן את כל הפתורים וכל ההקלות המגיעים לו אך למרות זאת אנו עובדים מאוד קשה במהלך כל השנה. מכיוון שבני גדל ועולה לכיתה ז' וזה עלול להיות חטיבה(אנו עדיין במלחמה נגד משרד החינוך כדי להשאיר אותם ביסודי עד תום כיתה ח'),הייתי רוצה למצוא מורה או מדריך, סדנה או קורס אשר יקנו לבני אסטרטגיות למידה והוא יהיה פחות תלוי בי,אנו יושבים שעות להכין שיעורי בית ושנינו מותשים. אם תוכלו לעזור אשמח מאוד ולא פחות בני. תודה מראש
 

moogy1

New member
אשמח לנסות ולעזור...

תמר שלום, ספרי מעט מהם הקשיים המרכזיים אתם מתמודד בנך. מהם מקצועות הלימוד הבעייתיים ביותר ומהם ,להשקפתך, הכלים הלימודיים החסרים לו ביותר? מידע נוסף , העשוי לעזור הנו מאיזה איזור אתם בארץ? אשמח לקבל את תשובותייך ולנסות לסייע בהמשך הדרך. בברכה אלמוג
 

tamar bar

New member
תגובה

הקושי הגדול של בני הוא האי יכולת לקרוא , הוא קורא ברמת כיתה א', קריאה מצרפת מאוד מאוד איטית ולאחר שלוש שורות קריאה הוא מותש לחלוטין. בכתיבה הוא מעט יותר טוב , מתעייף לאחר זמן ארוך יותר במעט אך שגיעות הכתיב והשמטת אותיות או הוספת אותיות עושות את הקריאה של דבריו בלתי אפשריים. בכל מה שקשור בערוץ השמיעתי הוא מצויין, כך למשל הוא דובר אנגלית ברמה גבוהה מאוד ומכיר את הדיקדוק האנגלי (דרך "פטנטים" שמצאתי כדי ללמדו) והוא כלל לא מכיר אותיות לועזיות. הקושי של בני הוא התלות בי והקושי שלי הוא התלות ב"חסדים" של המורה שתכתוב מה נעשה ומה צריך לעשות בבית במחברת קשר... וכאן לא כל המורות משתפות פעולה ולכן זה קשה. מה שהייתי רוצה לדעת אם יש איזה שהיא דרך בה בני ילמד איך לעקוף את הבעיה ולהצליח ללמוד עם פחות עזרה ממני רק ארצה לציין שבני מאוד אינטלגנט ונחשב לאחד הילדים החרוצים בכיתה. אשמח להוסיף עוד פרטים אם תבקשו. אנו מאיזור המרכז אגב, ותודה על היעוץ
 
../images/Emo140.gif ברוכה הבאה tamar bar

חשוב מאד גם מה כתוב באבחון. אם כתוב - שהוא צריך להיבחן בעל פה - כדאי לאמן אותו בכך. אם יש צורך בלימוד קריאה או בעקיפה שלה ? אם בלימוד, צריך למצוא הוראה מתקנת, ואם לעקיפה - כדאי ליצור קשר כבר עכשיו בקיץ עם ספרית העיוורים בנתניה, לתת את רשימת ספרי הלימוד שהוא צריך לשנה הבאה. אין שום סיבה שאת תצטרכי להקריא לו הכל - יש היום המון קלטות מוכנות בנושאים של בית הספר, ולפעמים כשיש חומר מיוחד, הם מקליטים - בתנאי שפונים בזמן. אחת הבעיות של כתיבה - שאמנם הוא צעיר, אך בכיתה י"ב לא תהיה לו ברירה ויצטרך לכתוב שני עמודים וחצי בחיבור... ועל כך בכל זאת יש מה להתאמן. כדי שיצטרך פחות עזרה ממך , והגיוני שכך, הוא צריך שביה"ס יירתם לעזרה - כלומר - לא צריך לכתוב הכל ולא צריך להקריא לו. ד.א. האם נבדק גם מיקוד הראיה ? אם יש עוד שאלות, אנחנו כאן...
 

tamar bar

New member
תודה על קבלת הפנים ../images/Emo13.gif

באיבחון כתוב בחינה בעל-פה והארכת זמן בחינה (למרות שהוא לא זקוק לזמן נוסף כי הבחינה בעל-פה),באיבחון הפסיכולוגי גם ניתן פתור מלא מקריאה וכתיבה,אך הבעיה לא עם הפתור אלא בכך שזה לא יישים מכיוון שהוא למד בכיתה רגילה וכדי לדעת את כל החומר הנלמד ולהבחן כמו כולם הייתי אני "המורה" במקום מוריו בביה"ס,ומעבר לכל הדרישה שלי שהמורים יכתבו במחברת קשר כל דבר רלוונטי ומהם העמודים והפרקים הנלמדים כדי שאני אוכל להתקדם למקום בה הכיתה נמצאת, רוב הפעמים הוא לא נבחן בזמן והבחינות נגררו כל פעם לתאריך אחר ושוב לתאריך אחר,שזה מבחינתינו לשבת שוב ושוב ושוב ללמוד את אותו החומר. לשנה הבאה אני הייתי רוצה שתהיה בידו מיומנות או איזה היא דרך שהוא יהיה פחות תלותי בי ויקח אחריות וכמובן שיהיה מסוגל לעמוד בכך כי גם לו קשה מאוד. בעניין מיקוד הראייה כן נעשה בדיקה יש בעיה בעין ימין עם מיקוד ראיה והוא מטופל כמובן. תודה על ההתייחסות.
 
אסור לוותר ../images/Emo88.gif

ביה"ס צריך לדאוג שהילד יהיה משולב בדרך הטובה ביותר - לשם כך יש ועדת שילוב בית-ספרית, שאמורה לתת מענה לתלמידים שיש להם לקויות למידה מסוגים שונים. אפשר להיפגש עם יועצת ביה"ס והמחנכת - אפשר ורצוי ביחד עם הילד - כדי להחליט על דרך העבודה הנכונה לו. יש משהו שנקרא - תח"י - תוכנית חינוכית יחידנית, שהמורים לחינוך מיוחד ביחד עם המחנכים צריכים למלא על תלמיד שזקוק לעזרה. זה מה שהם אמורים לעשות גם על הבן שלך. את מצידך יכולה להמשיך לתמוך בו - אך אין סיבה שאת תהיי המורה שלו (מה שלפעמים מתיש וגם גורם לתקשורת לא נכונה עם הילד... לפעמים). מה גם שהבעיה העיקרית היא בבית הספר, כי שם נדרשות המיומנויות שלו לבוא לידי ביטוי - ואת לא שם. לכן בית הספר צריך לדאוג לכך. שיתוף פעולה בין הורים ובית ספר הכרחי לטובת הבן שלך, כמו גם לטובת כל תלמיד במערכות השונות. אל תוותרי, תקבעי פגישות ענייניות ותפעילי אותם אם תצטרכי אותנו, אנחנו כאן
 
הקראה מוחשבת עם מחשב נייד

וסורק נייד פותרים אצלי את הבעיה בשפות זרות. הבעיה הולכת ומצטמצמת עם הטיפול התרופתי היקר שלי. בערבית הגעתי בנעורי לקיראה סבירה בזכות טיפול במיקוד והרבה מאוד הוראה מתקנת.
 
תמר, ברוכה הבאה!

אני מסכים עם כל מילה שנאמרה לך עד עכשיו (לא לוקח אחריות על תשובות שטרם נכתבו). במיוחד חשוב לשמוע באיזה איזור בערך אתם גרים כדי להתאים לכם סדנאות ומטפלים. הייתי מוסיף שיש טכנולוגית עקיפה רבה שיכולה לשחרר אותכם מהתלות מלבד הספריות לעיוורים. ראי טכנולוגיה תומכת למידה בקישורי הפורום והתיעצי עימנו לפני כל קניה של ציוד טכנולוגי כי אנחנו קצת מעודכנים יותר מהאתרים ששם וגם מכירים קצת את חסרונותיהם. מלבד זאת הייתי רוצה לדעת אם יש לכם נסיון בטיפולים כל שהם ולא רק בפטורים. אישית אובחנתי בגיל חמש וחצי ואני ממשיך לקחת טיפולים שונים עד היום - גיל .34 כך שאני בהחלט חושב שתמיד יש טיפולים ששווה לקחת או לפחות לחשוב עליהם. והכי חשוב: דעי שהקהילה לקויית הלמידה והריכוז בישראל היא קהילה מאוד תומכת ורבת תושיה. רבים בפורום זה ובפורומים המקבילים יסיעו לכם ולא יתנו לכם להישאר במצבכם הקשה.
 
../images/Emo127.gif נכון נכון נכון

טכנולוגיה עוקפת היא רעיון מעולה ! וגם כן יעיל, כמובן.
 

דליה.ד

New member
ועוד רעיון

קיימת אפשרות לעשות מנוי על ספריית ההשאלה לעיוורים - עד כמה שידוע לי כמעט כל תכנית הלימודים בבתי הספר התיכוניים מוקלטת אצלם וניתן להשאיל קלטות ואז הילד שומע את הפרקים ואת לא צריחכה להקריא לו. רעיון נוסף - שעשינו עם בני גם ילד עם קשיי קריאה וadhd - להוריד בעומס שיעורי הבית - אני פשוט השתגעתי מהלחץ ששיעורי הבית הכניסו לחיינו והמחיר הרגשי היה גבוה מידי. בסיכום עם היועצת, המחנכת, הפסיכולוגית והמנהל - הגענו להסכם שמורידים לו את שיעורי הבית במחצית. ההבדל משמעותי! היכן את גרה - אולי אוכל לעזור בנוגע להוראה מתקנת? והכי פשוט לחפש בבתי הספר באיזור מורה להוראה מתקנת שתוכל לעבוד איתו בנוסף לשעות השילוב. גם כאן בקישורי הפורום תוכלי למצוא מורים פרטיים הכנסי ואולי תצליחי.
 
למעלה