שלום

שלום

שלום שמי שמחה, אני מורה להוראה מתקנת. הפורום הזה ממש מוצלח. תודה ליוזמים ולכותבים.
 
../images/Emo140.gifברוכה הבאה שמחה רבה

תודה למחמאותיך. ולעצם העניין - תוכלי קצת לספר על ההוראה המתקנת, אולי... משו... נשמח לשמוע. ואם יש שאלות - אנחנו כאן ואם יש לתרום - בוודאי שאנחנו כאן.
 
תן כיוון

מה לספר: למי זה מיועד? מה עושים? וכזה.. או: שיטות שמלמדים (בעצם דומה למדי לשיטות שמזכירים באתר,כבר שלחתי קצת שיטות של סיכום, וקצת שיטות לביה"ס יסודי בתגובות לאנשים) ושמא: דוגמא של הצלחה? בקיצור, תן כיוון.
 
וווקשה...

אני נותנת כיוון : ספרי על הצלחות שלך או דברים שלמדת תוך כדי העבודה - כל מה שנראה לך מעניין... לאט לאט... בקצב שלך..
 
הצלחות

המלצה לכל מי שעוסק בחינוך: כל תלמיד שלומד אצלי בסוף שנה אני מבקשת ממנו שיכתוב לי מכתב שבו שלושה חלקים: 1 במה הוא התקדם 2 באיזה מהאסטרטגיות שלמדנו הוא משתמש / מה הכי עזר לו מהדברים שלמדנו? 3 חלק אישי כרצונו. המכתבים האלו מאוד מאוד מרגשים וגם עוזרים לי ללמוד מה מועיל לתלמידים שלי. הרעיון של המכתבים נוסה בהצלחה עם תלמידים מכיתות א-י. עם תלמידים צעירים אני יושבת בעת כתיבת המכתב ועוזרת להם. תלמיד בכיתה י' השתמש בתרשים זרימה לכתיבת המכתב, זו הייתה אחת האסטרטגיות שלמדנו ושמחתי לראות אותו משתמש בה מיוזמתו.
 
זו הצלחה אמיתית

אם הוא כתב דרך תרשים זרימה, את הלמידה שלו - זה הכי מעולה שיש, נכון ? כל הכבוד. הרעיון שהם כותבים במקום רק להגיד - נכון ביותר. בכלל בעניין של כתיבה - אני בעד ריבוי כתיבה מסיבות שונות - גם מתוך אימון בכתיבה, ואפילו באינטרנט מעודדת אותם לכתוב. (לפחות דרך האינטרנט למדתי לכתוב בצורה טובה יותר, להביע עצמי יותר נכון). גם מתוך המוח שקולט בתפיסה שלו - כשהדברים כתובים. גם מתוך מה שצריך להוציא, וכשמוציא בכתיבה זה עושה עבודה טובה ל"ניקיון המוח". נו שוין...
 

שבט

New member
כיוון...

שלום לך שמחה המקורי! והנה לך כיוון שהתחלנו לשרשר עליו בעבר ולא פיתחנו אותו יותר מדי. אני אשמח לקבל טיפים בנושא. הכוונה לאיך לגשת לטקסט: להבחין בין עיקר וטפל, איך לסכם בצורה עניינית וכו'. אשמח לתשובות שבט
 
טיפים לסיכום

שרשרתי גם שם אך הנה עוד. ללימוד ההבחנה בין עיקר וטפל ניתן להשתמש בסכמת שולחן. (איך מוסיפים קובץ וורד - אשמח להדגים) הרעיון הוא שמשטח השולחן הוא החלק העיקרי בשולחן כי עליו כותבים או אוכלים ולמטרה זו נועד השולחן. והרגליים עוזרות לו לעמוד, לא יתכן שולחן ללא רגליים. במשטח השולחן כותבים את הרעיון המרכזי וברגליים כותבים את הפרטים התומכים. וכך התלמיד מבין איך מבחינים בין עיקר לטפל. למתקדמים ניתן להשתמש בתרשים זרימה. שיטה נוספת ליצירת תקציר: בסוף כל פסקה לעצור ולשאול: על מי\ מה מסופר? מה מסופר עליו? . לענות על השאלה במס' מילים בצד הפסקה ולהמשיך לפסקה הבאה. בסוף ליצור תקציר מכל המשפטים / המילים שרשמנו בצד.
 

שבט

New member
לשמחה המקורי- איך להוסיף קובץ

כשאת לוחצת על הוספת הודעה, יש לך בתחתית העמוד, בחר/י קובץ בעברית ומול בצד השני BROWSE. את לוחצת ואז את לוחצת על הקובץ שאת צריכה והוא עובר לפה. הוא יהיה כתוב במלבן הלבן שנמצא ליד ה-בחרי קובץ. ואז את לוחצת כרגיל על שלח הודעה. אם לא הסברתי את עצמי מספיק טוב, אז נבקש מיונה שתסביר לך. היא תעשה את זה יותר מוצלח ממני.
 
הפורום פתוח

הכיוון הוא עזרה לכל מי שצריך בענין של אסטרטגיות ובעניין של הנגשה. כל מה שתוכלי לספר לנו - נשמח לשמוע. אני מקווה שבקרוב נוכל להתחיל להעלות את הסיכומים מכאן למאגר שלנו בפורום.
 
שלום, ובקשת מידע נוסף

התחלתי לענות בכל מיני מקומות בפורום. מה זה הנגשת למידה? על איזה מאגר מדובר ואיפה מוצאים אותו?
 
למעלה