שלום

חנמ א

New member
שלום

יש לי שאלה לגבי שילוב ילד עם מוגבלויות החל מלקות למידה ועד לפיגור שיכלי במסגרת של חינוך רגיל. האם הייתם תומכים בשילוב או שוללים אותו. ומהם הנימוקים שלכם. נא לציין אם אתם הורים לילדים, מורים, מנהלים בבית הספר תודה.
 
לא כדאי

אני סטודנטית לחינוך מיוחד בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, לפי דעתי לא כדאי לשלב ילד בעל פיגור למסגרת רגילה - לא בהתחלה בכל אופן אני עובדת בביהס ואני רואה ילד עם פיגור קל שמשולב בביהס רגיל בכיתה מקדמת (כיתה לחנמ בבהס רגיל) וזו פשוט התעללות הילד לא לומד המורה לא מספיקה להגיע אליו הילדים מתעללים בו הוא די בודד במקרה כזה עדיף עם כל הכאב והצער להכניס למסגרת שמתאימה ולראות איך הוא משתלב ... בהצלחה..
 

elikrf

New member
שלום

לא כדאי הבת שלי גם לקויית למידה והיא בבית ספר מיוחד לליקויי למידה והיא מקבלת יותר מאשר בית ספר רגיל היא מילדותה בבית ספר כזה עכשיו היא בת 18 ומתגייסת לצה"ל יש בצה"ל מסלול ללקויי למידה בהצלחה
 

Nellie Bly

New member
שאלה קשה ורחבה מאוד

אני לא חושבת שיש תשובה החלטית או נכונה. מערכת החינוך המיוחד כוללת ילדים רבים עם שלל לקויות.כל ספקטרום בפניי עצמו כולל ילדים ששונים אחד ממשנהו.לדגואמ:הספקטרום האוטיסטי כולל ילדים עם תסמונת אספרגר,ילדים המאובחנים כבעלי אוטיזם בתפקוד גבוה אך גם ילדים עם תפקוד נמוך.יש ילדים שניתן יהיה לשלב אותם במערכת החינוך,ויש ילדים שלא יהיה ניתן להגיע לרמה הזו איתם-זה מאוד פרסונלי,אי אפשר להצביע על קבוצה מסוימת שמתאימה לשילוב ועל קבוצה אחרת כלא מתאימה לו.יש לבחון כל מקרה לגופו,תוך כדי התחשבות ביכולות הילד ובצרכיו. אפשר לשאול,מדוע את שואלת?
 

Diana M

New member
שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים

לא ניתן להשיב על שאלתך באופן כוללני. יש יתרונות בשילוב ויש יתרונות במסגרות חנ"מ. היתרון המרכזי בשילוב הוא האפשרות ללמוד עם בני גילך בקהילה הטבעית שלך, גם אם אתה שונה. יחד עם זאת זה גם החסרון המרכזי. אתה מרגיש לא אחת שונה ונמנעת ממך ההזדמנות להיות עם קבוצת השווים שלך. לאחר עיסוק של כ-10 שנים בשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות רגילות אני יכולה לומר לך בצורה הכי גלויה וכנה כי שילוב מוצלח תלוי סוג החריגות של הילד, כמה הוא גבוה או נמוך בתוך החריגות המוסד החינוכי המשלב, כמה מוטיבציה יש לנוצא וכמה העמדות בעיקר של מנהל המוסד הן תומכות שילוב. ההורים, מה המטרות שלהם וכמה הם משתפים פעולה עם המוסד החינוכי בענין. ראיתי כבר לא מעט מסגרות המסוגלות לשלב ילדים עם צרכים מאוד מורכבים ולעומתן מסגרות שאינן מסוגלות להתמודד עם ילדים ליקויי למידה. בענין ילדים ליקויי למידה, אלא אם כן מדובר במקרים מורכבים ומאוד חריגים, לדעתי על ילדים אלה ללמוד בכתות רגילות ויש לך סיבות רבות מאוד. ביקשת לדעת מי כותב: אני יועצת חינוכית ומאבנת לקויות למידה בהכשרתי ובעיסוקי מנהלת מתי"א. בברכה דיאנה
 
למעלה