מיתולוגיה, נו
אינך מחדש דבר. זה רעיון ברור וגם מבוסס, הרי הכתבים והשרידים השונים מאז תפוצת ההומו-ספיינס מחוץ לגבולות אפריקה מעידים בבירור על קיומם של סיפורים רבים על אלים הומונואידיים שונים ומשונים בתקופות שונות כבר במשך 60,000 שנה לפחות, ולא רק סיפורי הדתות הפולחניות של אפריקה כמו הוודו העתיקה: החל מסיפורי שבט הדוגון, דרך סיפורים ממדבריות בין הגדולות, סיפורי "הסהר הפורה" (כולל אגדות מסומפטיה ושומריה), סיפורי הפיניקים, הכנענים, האוגריתים והמצרים, סיפורי יוון העתיקה, סיפורי האינדיאנים, האסקימוסם והיפנים, סיפורי האבורג'ינים באוסטרליה ועוד ועוד. מתוך המיתוס המזרח-תיכוני בולט הפסוק "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" מתוך "בראשית"- ללא כל ספק יצירה שנשתמרה במשך זמן רב והושפעה מעוד מיתוסים איזוריים- לפי דרי רוב החוקרים כיום בעקבות הצפה גדולה שהתרחשה באיזור (ובעקבותיה התפתחות "הסהר הפורה" באיזור, שהעניק תנופה אדירה להתפתחות החקלאית של ההומו-ספיינס). מן הסתם אחד ההסברים האפשריים להתפתחו רוב המיתוסים ככולם הוא הצורך של ההומו-ספיינס להסביר תופעות טבע שאין בכוחו להשתלט עליהם כדי להרגיש שיש לו בטחון עצצמי שכזה- יש מישהו ששומר עליו, שביכולתו לשלוט על כוחות הטבע ויש לו לאדם דרך ליצור קשר עימו, וכך למשל באמצעות הקרבת קרבנות לכפר על "חטאיו" כדי למנוע אסונות טבע נוספים. ברית-המילה היהודית היא למשל שריד מובהק לפולחנים פגאניים מזרח-תיכוניים. האנשה של ישויות ללא רוח-חיים והשלכה שלנו על אחרים הן תופעות מדוסקסות רבות בתחומי מדעי-הרוח והמדעים הפחו-מדוייקים. אם אך תיטיב לחקור כתבים מעין אלו שציינתי לעיל תגלה דפוס מסויים שאי-אפשר להתעלם ממנו ולהפטיר את כל הפרשה בדמיון של ההומו-ספיינס בלבד, ותו לא. לפני 6,000 שנה לערך, למשל, היו אסונות טבע בקנה מידה גלובלי שהפשיעו על העמקת יתוסים קיימים ועל יצירת חדשים. יש חוקים הטוענים כי יש רמזים מוזרים לכך שבתקופות משבר שכאלה ידעה האנושות ביקורים מאסיביים של גורמים חוץ-ארציים, גם ממש התהלכו בין בני-האדם כדי לעזור להם.