שלום..

דניאל2890

New member
שלום..

בתור עבודה לבית הספר נתנו לנו לסכם את פרק י"א וי בספר שמואל אשמח שתעזרו לי להבין תודה רבה , דניאל
 

אלי ו.

New member
נסה לכתוב כאן מה אתה מבין

מהפרקים, ואולי יהיו מי שינסו לכוון אותך.
 

דניאל2890

New member
כנס

לא הבנתי בפרק ט' את אמצע הפרק איך הם מגיעים לאיש האלוהים ואיך הוא עוזר להם בסוף ואיך בסוף הם מוציאים את האתונות . בפרק י' היה קשה לי להבין את כל הפרק אני מנסה להתכונן על זה עוד ועוד ומחר המבחן שלי וחשוב לי העזרה הזאת תודה רבה לעוזרים
 

יוסי ר1

Active member
המלכת שאול בשיא הקיצור

שאול, בחור בישן אך מרשים נשלח על ידי אביו לחפש אתונות שאבדו, מלווה בידי נער. כשכבר מתייאש מהחיפוש, הנער מציע לשאול את הנביא (רואה) שאול שגר בסביבה, הנער תורם רבע שקל על מנת לשלם לנביא עבור נבואתו (נושא מרתק בפני עצמו, אין עוד דוגמא אם זכור לי בתנך שיש לשלם לאיש האלוקים עבור נבואה או ראיה) הקב"ה מכין את שמואל מראש על כך שהבחור שאול יגיע, ומורה לשמואל למשוח אותו למלך. שמואל מזמין את שאול ונערו ומכבד אותם בכבוד רב, ששאול לא היה ברור לו מה נפל עליו. שמואל מושח את שאול למלך, ומרגיע אותו שלא זאת בלבד שאתונותיו נמצאו, אלא כמלך בעצם הוא בעלים של כל רכוש ישראל. שמואל מספר לשאול מראש מה יקרה לו בדרכו חזרה הביתה - אנשים שיתנו לו כבוד, נביאים שיסחפו אותו לנבואה, והאתונות. שאול עורך אח"כ טקס פומבי בו הוא מכתיר מחדש את שאול. למעשה מלוכת שאול בפועל מתחילה כשנחש העמוני צר על יבש גלעד, ואז שאול מראה את הכריזמה החבויה בו, מזעיק את שבטי ישראל (מאיים שמי שלא יגיע בקרו ינותח לנתחים), מנצח את עמון, לאחר מסע מזורז ומפתיע. אז העם מקבלים את מלכות שאול, ועוברים טקס הכתרה מחודש.
 

דניאל2890

New member
עזרה נוספת

אם מישהו יכול בבקשה לעזור לי להבין את פרק ח בספר שמואל
 

DonaldDick1

New member
שמואל א פרק ח

שמואל הזדקן ושם את הבנים שלו כשופטים. הבנים שלו לא הלכו בדרכיו ולקחו שוחד והטו את תוצאות המשפט (בערך כמו פרשת "השופטים באדום" בכדורגל). זקני העם התלוננו בפני שמואל על זה שהבנים שלו לא הולכים בדרכיו ודרשו ממנו מלך כמו שיש לכל העמים (הגויים) מסביב. שמואל לא אהב את הבקשה הזו והתפלל אל ה' לשמוע ממנו מה יש לו להגיד (על העם הזבל הזה שרוצה להיות כמו כל הגויים). ה' עונה לו, שהם לא מאסו בו - בשמואל, כי אם בה'. עוד אומר לו ה', שהם תמיד עושים את זה, מאז שה' הוציא אותם ממצרים הם כאלה. ה' אומר לשמואל, שיעשה מה שהעם מבקש וימליך להם מלך, אבל, שיזהיר אותם, שהמלך הזה יקח את הבנים שלהם להיות המשרתים שלו ויסחבו את המרכבה שלו. המלך יקח את הבנים להיות לו לעבדים ואת הבנות להיות טבחות ואופות. המלך יקח את הצאן והיבול של העם והעם יהיו לו לעבדים (הוא חוזר ומדגיש). העם יזעק אל ה' (כמו שהוא עושה בכל פעם), אבל הפעם ה' מזהיר, שהוא לא יענה להם. העם מסרב לשמוע בקול ה' ושמואל: "ויאמרו לא כי אם מלך יהיה עלינו". העם רוצה מלך שישפוט אותו, ימלוך עליו וינהיג אותו בקרב. שמואל שומע את דברי העם ואומר אותם לה'.. ה' אומר לשמואל לשמוע בקול העם ולהמליך להם מלך. שמואל אומר לאנשי ישראל ללכת איש לעירו. (הוא עוד ידבר איתם...)
 

shushu10

New member
אולי לא נזכר שנביא אחר קבל שכר,

אך ממה שלמדתי, ונחרת בזכרוני, שהנביאים קבלו שכר - עד כמה שזה נשמע מוזר. בספר עמוס נזכר הפסוק " חזה לך ברח לך אל ארץ יהודה ואכל שם לחם ושם תנבא" - פרושו שעמוס קבל משכורת כשבא לנבא בישראל. אף פעם לא חקרתי מעבר להסבר זה, וגם מתשובתו של הנביא עמוס ניתן להסיק שהוא התפרנס מחקלאות ולא מהנבואה, אבל יש בהחלט מקום לפרושו של מורי ורבי ז"ל. מסכימה שהנושא מרתק ודורש עיון נוסף.
 
למעלה