שלום,

שלום,

במסגרת בית הספר שלי יש לנו דבר שנקרא "מחויבות אישית" ולכן, אני בחרתי במדצי"ם... אז... זה לא אומר שהתחלתי להדריך, אלא מלמדים אותנו איך להדריך. עכשיו, אחרי כמה חודשים, ביקשו מאיתנו שכל אחד יעשה פעולה קצרה של 15 דקות ו... הפתיחה: 2-3 דקות גוף הפעילות: 10 דקות. סיכום: 2-3 דקות (זה תלוי אם הפתיחה הייתה 2 או 3 דקות) קיצר, הנושא שאני רוצה לעשות עליו הוא "גיל ההתבגרות" והנושא הזה נראה לי שכן יעניין את כולם כי כולנו בכיתה ט'. אז בדקתי ואכן, הנושא מתאים לגיל החניכים, מעניין את כל החניכים (נראה לי וזה נושא עם מסר. אבל... הבעיה היא בהגדרת המטרה. אני אמורה לשאול את עצמי מה אני רוצה להשיג ולאן אני רוצה להגיע... ואני לא יודעת איך לענות על זה... איך להגדיר את זה... ואני גם לא יודעת לעשות את ניסוח המטרה... ו.. שאלה.. יש לי דף עם רשימה של מתודות.. המתודות שיש לי הם: הכנת כרזה/ פרסומת, מדרש תמונה, שימוש בקטעי עיתונות, סיעור מוחין (שמש), שימוש בקטעי מקורות, משפט ציבורי, משחק הזיכרון, שאלון, חידון, תפזורת, תשבץ, השלמת היגדין, דומינו, סרט, בינגו, מדרג העדפות, יצירה, פסיפס, בישול, קולאז', מכירה פומבית, תסכית, כל האמת, 9 בריבוע, פיצוחים, סיפור, דיון או משחק... לכל דבר יש לי הסבר.. השאלה.. מה כדאי לי לעשות מפה?! או שאולי כדאי לי משהו אחר? יש משהו יותר מקורי?! אני גם לא יודעת איך לעשות את הפתיחה והסיום. סליחה על הבורות אני פשוט רק מתלמדת..:)
 

eviv

New member
גיל ההתבגרות

הנושא הזה הוא די גדול ורחב וקשה לעשות עליו פעולה. או אם עושים עליו פעולה היא תיהיה יותר בנוסח של "בואו נקרא על גיל ההתבגרות" אין שום דבר שאת טוענת בפעולה הזאת או שואלת. תחשבי על מה את רוצה לדון בגיל ההתבגרות, האם את רוצה לדון על תרבות הצריכה של בני נוער שהקניון הופך למרכזי בחייהם. או אולי על האדישות של הנוער לסובב וכו'... יש את המתדות הקבועות ויש את המתודות המקוריות. המתודות המקוריות הם לא קבועות אלא מותאמות לפעולה, ואלה המתודות האולטימטיוביות כי בניגוד לקבועות אלה לא באות לעזור בקריאת טקסטים או בניהול דיון אלא מעבירות את הנושא בעניין ומתח. למשל עשיתי פעולה לפני יום השואה שעוסקת באדישות שלנו כלפי זוועות שקורות בעולם, והתייחסתי לתאי הגזים בצפון קוריאה. אז לקחתי עיתון ובעמוד השני שלו הדבקתי ידיעה על הקורה בצפון קוריאה. הנחתי אותו באמצע של המעגל וגם הנחתי רדיו על מוזיקה, כל מיני פרות וממתקים. רק אחרי חצי שעה שהחניכים נהנו לרקוד ולאכול ולספר בדיחות כיוונתי אותם לעבר העיתון ואז הם קלטו את הידיעה, משם התפתח דיון שניהלנו על מה הם חושבים ושאלנו שאלות האם אנחנו צריכים לעשות משהו, האם יש לנו קשר לזה, האם יש לנו כוח ועוד שאלות בנושא. את יכולה לראות שהמתודה היא לא קבועה היא די מקורית והיא עזרה להכניס את החניכים למתרחש באופן חוויתי.
 
../images/Emo208.gif

בבקשה תעזרו לייייייייייי בבקשה... +
 

הדס 15

New member
../images/Emo9.gif כמו שאמרו לך כבר..

את לא באה להעביר שום מסר בפעולה הזאת, הנושא שלך הוא נושא עם הרבה ידע ונושא מענין, אבל בפעולה את באה להעביר משהו לאחרים, -->מה את רוצה להעביר בפעולה? *לא איזה נושא, איזה מסר*
 

הדס 15

New member
:) רוצה לחשוב יחד?

עוד כמה זמן יש לך..? את יכולה לעשות על זהות יהודית, על המצב הביטוחוני, פוליטיקה, את יכולה לעשות על החברה- מעורבות חברתית, מצב חברתי, קבלת השונה, גיבוש וכו' איכות הסביבה, ניצול זמן, תרבות המערב, וכמבון שאפשר גם להעביר על משהו שקשור לתאריך, כמו מאורע חשוב או איש שנפטר/ נהרג ביום הזה.. מה דעתך?
 

הדס 15

New member
אוקע..

יש את הסרט 'לזכור את הטיטאנים'- מכירה? זה סרט ממש טוב על שיתוף פעולה, ואפשר לעשות אח"כ דיון ואפשר לעשות, בלי קשר לסרט, כל מיני משחקים ופעולות שיש צורך בכל חברי הקבוצה- שזה שיתוף פעולה, וגיבוש, והעיקרון שלכל אחד יש תפקיד. אממ... אפשר לעשות משחק מטמון שבכל תחנה יש חומר אחר לעוגיות/ כדורי שוקולד, והעיקרון הוא שבלי דבר אחד לא היו יוצאים לנו הכדורי שוקולד, ושוב- לכל אחד בקבוצה יש חשיבות.. ויש עוד הרבה רעיונות, השאלה היא מה הכיוון שלך.. בהצלחה!
 
למעלה