שלום

daneil6776

New member
שלום

יש לנו סימנר השלמה עוד מעט של חומר כי אנחנו מאחרים ואני צריכה להכין פעילות ערב לשני קבוצות יש בספר הזה הפעלופדיה נראה לי ככה קוראים לזה אבל אני לא רוצה משם אני רוצה להכין לבד חשבתי לעשות על מנהיגות בגלל שאנחנו עדיין בקורס מדצ'ים יש רעיונות זה ממש יעזור לי דניאל מודיעין :)
 
היי דניאל.

אין לי שום בעיה לעזור לך אבל אני צריכה לדעת אם אתה צריך לעשות ערב שקשור לנושאי הקורס עצמו או ערב בנושא חופשי. דבר נוסף, רעיון על ערב בנושא מנהיגות זה מצויין ואפילו חשוב. אשמח לעזור בהצלחה.
 
ערב מד"צים

קודם כל תרשי לי להתנצל שכתבתי לך בלשון זכר. לא שמתי לב. מעכשיו מתקנת
ערב מד"צים בנושא מנהיגות את תמיד יכולה להקרין להם סרט כמו: המבצר האחרון ו/או סיכון מחושב ולאחריו לערוך דיון בנושא עם שאלות לעומק כמו איזה סוגי מנהיגים קיימים בסרט והאם מד"צ הוא גם סוג של מנהי וכו'. אם תרצי יש לי את השאלון על הסרט המבצר האחרון. כיוון שאתם הולכים להדריך יחד ולעבור בקיץ סמינר מד"צים מסכם, הייתי עושה ערב בנושא שיתוף פעולה: מראש לא לגלות על מה הפעילות. כל הערב מבוסס על משחקים ולאחריו דיון
אורגיה בשחקים- (זהו שמו של המשחק הראשון) מארגנים את הקבוצה במעגל כסאות סגור כשכל חניך עומד על כיסא ומתחילים ללכת במעגל על הכסאות כשכל פעם המדריך מוציא כיסא. המטרה היא שכל הקבוצה תעמוד על כמה שפחות כסאות.
פרה עיוורת- לוקחים חניך ומכסים לו את העינים. מסבירים לקבוצה שהם צריכים להוביל אותו בלי ידיים וביחד מכיתת הפעילות למקום מסויים מחוץ לחדר כשהם להוביל אותו דרך מספר נקודות מסויימות.
שביל כסאות- יוצאים מחוץ לחדר ונותנים לקבוצה מטרה: הם צריכים להגיע מנקודה אחת (קרובה) לאחרת (רחוקה מאוד) כשהם צריכים לעשות את זה בזמן קצוב כשהם הולכים על כסאות ובצורה הכי קלה. כל חניך עומד על כיסא בטור כסאות צמוד כשבסוף התור ישנו כיסא ריקאת הכיסא הריק הם מעבירים מאחד לשני (כלומר מיד ליד) וכשהכיסא מגיע לראש הטור מניחים את הכיסא ומתקדמים וכך הלאה.
מחלקים את הקבוצה לשניים ונותנים לכל קבוצה חישוק כשכל חניך בקבוצה מחזיק יחד עם כל חבריו לקבוצה את החישוק בעזרת האצבע (כלומר מניחים את החישוק על האצבע) קבוצה א' צריכה רק להרים את החישוק כשהוא נשאר תמיד ישר ובאותו הגובה וקבוצה ב' צריכה לנוע עם החישוק ממקום למקום כשהחישוק מונח על אצבעותם של כל חברי הקבוצה ונשאר באותו הגובה.
לוקחים שולחן ומניחים אותו במרכז החדר ואומרים לכל הקבוצה לעמוד ליד השולחן כשבוחרים בכל פעם חניך אחר ומבקשים ממנו ליפול על חבריו. הרעיון הוא לקחת את אותם ילדים ביישנים או שמנים או כאלו שלא בקשר טוב עם הקבוצה) לאחר כל המשחקים מושיבים את כולם במעגל ומצחילים בדיון:
מהי מטרת הפעולה?
למה חשוב שהקבוצה תתגבש?למה חשוב בכלל שיהיה שיתוף פעולה בקבוצה?
האם היו מקרים שלא רציתם להשתתף ולמה?
האם קרה לכם במשחקים שלמדתם להכיר את הקבוצה יותר?
(פונה לאחד החניכים שהיה צריך ליפול על חבריו ולא רצה בסוף)למה לא רצית ליפול על החברים? למה את מתבייש מהקבוצה?
איך ניתן לגבש עוד את הקבוצה? לסיום חשוב להסביר למה חשוב שהקבוצה תתגבש ומה ההבדל בין קבוצה מגובשת לאחרות. אפשר גם לעשות רב בנושא שוקולד:
להכין דוכן עם המון סוגי שוקולדים ומכסים לחניכים את העינים ונותנים להם לטעום. חניך שזיהה איזה סוג שוקולד הוא טועם מקבל מכה.
פיסול בבצק שוקולד. תחרויות:
שתיית שוקו מבקבוק של תינוקות ללא עזרת ידיים אלא כשהבן זוג מחזיק.
לקחת 2 זוגות ולתת להם להאכיל אחד את השני מעדן. הזוג שסיים את כל המעדן זוכה .
ללכת מצד אחד לשני של החדר כשבפה ישנה כף ועליה מונחת ביצת קינדר.
לפזר על 2 צלחות שוקולד ולהניח על הריצפה. לקחת 2 ילדים ומי שמסיים לאכול מהצלחת את כל השוקולד מהצלחת ללא עזרת ידיים מקבל פרס מטרת הפעילות היא הנאה ובעיקר גיבוש הקבוצה. דניאל יקרה, מבטיחה לחשוב על עוד הפעלות בינתיים אני מקווה שעזרתי. בהצלחה. ודרך אגב בהפעלופדיה יש אחלה פעולה שנקראת "ציפר הנפש" בהצלחה.
 

daneil6776

New member
ואווו

תודה רבה רבה רבה הרעיון של השוקולד מהמםם נראה לי שאני יעשה אותו את מעולה תודה רבה 3>
 
תודה לך ובכייף.

שיהיה בהצלחה רק אל תשכחי לבוא ולספר לנו איך היה ומה עשית ולשלוח לנו את מערך הפעילות לאותו ערב מסודר כדי שנוכל לפתוח פה מרכז הדרכה וירטואלי. שיהיה בהצלחה
 
למעלה