שלומות לפורטי התיאוריה ../images/Emo149.gif
אני זקוק לעזרה בנושא תהודה בצינורות סגורים. עלה בידי לאתר מעט אינפורמציה מעורפלת הנוגעת בשתי תצורות תהודה בצינורות- האחת נקראת Bending nodes לתנודות במוצקים, והשניה Shell nodes לתנודות מעטפת. אני לא לגמרי מבין את מהות השתיים ואת ההבדלים ביניהן. האם מישהו יכול לשפוך אור על הנושא? אני לא מתעניין ביצירה של מוסיקה אלא דווקא בלמידת אפקט התהודה בצינורות וכיצד מרכיבים כגון אורך הצינור, רדיוס החתך וצפיפות החומר ממנו עשוי משפיעים על היכולת האקוסטית שלו. אני משער שבכדי לשפר את יכולת "בליעת" הרעשים של צינור, יש להקטין את האמפליטודה או את התדירות. אולם, אני לא מבין בדיוק איך זה נגרם ואין לי מידע להתבסס עליו. לצערי הנושא הוא אקוסטי טהור, תחום שבו רובה המוחלט של ההתייחסות נוגע במוסיקה. מכיוון שאני מנסה לגשת לנושא מכיוון פיסיקלי-מכני ונמנע מלדרוך על משבצות המוסיקה הרבות שבדרך- אני מעלה חרס! בתודה מראש לעזרתכם האדיבה,
בר
אני זקוק לעזרה בנושא תהודה בצינורות סגורים. עלה בידי לאתר מעט אינפורמציה מעורפלת הנוגעת בשתי תצורות תהודה בצינורות- האחת נקראת Bending nodes לתנודות במוצקים, והשניה Shell nodes לתנודות מעטפת. אני לא לגמרי מבין את מהות השתיים ואת ההבדלים ביניהן. האם מישהו יכול לשפוך אור על הנושא? אני לא מתעניין ביצירה של מוסיקה אלא דווקא בלמידת אפקט התהודה בצינורות וכיצד מרכיבים כגון אורך הצינור, רדיוס החתך וצפיפות החומר ממנו עשוי משפיעים על היכולת האקוסטית שלו. אני משער שבכדי לשפר את יכולת "בליעת" הרעשים של צינור, יש להקטין את האמפליטודה או את התדירות. אולם, אני לא מבין בדיוק איך זה נגרם ואין לי מידע להתבסס עליו. לצערי הנושא הוא אקוסטי טהור, תחום שבו רובה המוחלט של ההתייחסות נוגע במוסיקה. מכיוון שאני מנסה לגשת לנושא מכיוון פיסיקלי-מכני ונמנע מלדרוך על משבצות המוסיקה הרבות שבדרך- אני מעלה חרס! בתודה מראש לעזרתכם האדיבה,