שלושה סודות לנחיתה חלקה

טל ר

New member
השניים הראשונים נראים לי הגיוניים

לגבי השלישי - לא יודע, נקודת היחוס ונקודת המכוון לא נראו לי אף פעם כאלו קריטיות כך שצריך לכוונן אותן בעדינות לפי המהירות. דעתך, איציק?
&nbsp
ואפילו לגבי השניים הראשונים - גישה מיוצבת במהירות הנכונה היא חשובה, אבל במטוסים שאנו מטיסים (קלים עם מטוסי בוכנה), גם אם הגישה "יוצאת מיצוב" אפשר לחזור די בקלות לגישה מיוצבת. לא שאני בעד הטסה לא מיוצבת כרונית, וצריך לדעת מתי ללכת סביב, אבל גם צריך לדעת מתי לא.
לעניין הקיזוז, בהחלט נכון ועוזר, אבל לא הייתי הופך את זה לדת.
&nbsp
אישית, אני חושב שה4-5 שניות האחרונות בנחיתה (כלומר ההצפה) הן הכי קשות ללימוד, במיוחד מאחר והן סה"כ 4-5 שניות בכל הקפה. לעניות דעתי, שווה ללכת למסלול ארוך במיוחד, ושם לעשות הצפה לאורך מרחק מכובד, משהו כמו 30 שניות. זה מלמד נהדר איך בדיוק צריך להראות ולהרגיש המטוס במצב כזה.
 

mayafit

New member
נקודת מכוון

נקודת המכוון שלי תמיד הייתה הזברה בתחילת המסלול. כיוון שזו הנקודה אליה אני שם את האף בתחילת הפיינל ושומר על מהירות גלישה קבועה, נראה לי שהגישה הסופית שלי הינה ותהייה יציבה תמיד. כמובן, ככל שאני מתקרב, ובהתייחס למהירות וכיוון הרוח, יתכן ויהיו שינויים בגלישה ובהצפה. ולכן ההמלצה להסתכל קדימה ומסביב נכונים לעניות דעתי.
אם להודות על האמת, מרביתנו מנהלים את הנחיתה בצורה די מוכנית, כל אחד בהתאם לניסיון שצבר, אלא אם יש משהו חריג בשלב זה של הטיסה כגון הנחיית פקח ללכת סביב או קרבה למטוס אחר, הכל לפי הנסיבות.
 
למעלה