שלושת השבועות....

שלושת השבועות....

שלושת השבועות של ימי בין המצרים מתחילים בשבעה-עשר בתמוז ונמשכים עד תשעה באב, יום חורבן מקדשנו.
שלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב, היו מבחינה היסטורית ימים של חוסר מזל ואסונות לעם היהודי. בתקופה זו, חרבו שני בתי המקדש, בין כל שאר הטרגדיות האחרות.
בתקופת בין המצרים, נוהגים במנהגי אבלות שונים וממעטים בשמחה ובחגיגות.

מנהגי האבלות בשלושת השבועות:


לא מתחתנים (אולם טקסי אירוסין ממשיכים להתקיים).

לא מקשיבים למוסיקה.

נמנעים מכל חגיגה או מסיבה בציבור - במיוחד כאלה שכוללות שירה, ריקודים וליווי מוסיקלי.

נמנעים מ"טיולי כיף" או מכל פעילות בידור לא שגרתית.

לא מסתפרים או מתגלחים (יש הנוהגים שלא לקצוץ ציפורניים בשבוע שבו חל תשעה באב).

לא מברכים 'שהחיינו' על פרי חדש או בגד חדש, להוציא שבתות.

וכמובן שיש מנהגים נוספים.

אתם מקפידים על מנהגים מסויימים


אם כן על איזה מנהגים אתם נוהגים להקפיד
 
אנחנו חילונים ולא מקפידים על דבר , אך אני

יודעת שאחד המנהגים הנהוגים הוא אי אכילת בשר בשבוע האחרון, אלא דגים בלבד.
יש המקפידים על כך אפילו 3 שבועות.
אם איני טועה ביום ט' באב הולכים עם כפכפים
 

הדסהש1

New member
בלי שום קשר השבוע בגלל החום החלטנו

לא לבשל מאכלי בשר.לסוף השבוע בעלי הכין
2 פשטידות .אחת של קישואים וגבינות והשניה תפא"-תירס וגבינות
 

ריקי5

New member
לא עושה כלום

יש דברים שאני לא עושה גם בימים אחרים , למשל לברך שהחיינו.

גם כשהתאבלתי על היקרים לי לא נהגתי במנהגי האבלות המקובלים. לא מאמינה בזה.
 

ויוי69

New member
להתעורר לקול ציוץ צפורים

ולברך--"בוקר טוב עולם" ...לא לוקחת שום דבר מובן מאיליו...
 

ההיא333

New member
אנחנו אתאיסטים.

לדעתנו המילה המקובלת 'חילוני', היא לא מדויקת. להגדיר ציבור לא-דתי כ'חילוני', יכול להטעות. אחת ההגדרות של חילוני היא ההעדר קשר לקדושה. כלומר שחייהם של אנשים חילוניים בניגוד לדתיים , הם (וסלחו לי על הבוטות) בהמיים.
 
בעיניי חילוני הוא אדם שאינו דתי. אתאיסט

בעיניי הוא אדם שאינו מאמין בכל אל שהוא. אני בהגדרתי אתאיסטיט כי אינני מאמינה כלל באלהים.
מעתיקה מויקיפדיה את ההגדרה לחילוני
מיהו חילוני

חילונים יכולים להיות אתאיסטים, אגנוסטיקנים, דאיסטים או אף מאמינים במציאותו של אל. קו הגבול אינו חד וברור - רבים מאלה הרואים עצמם חילונים בישראל, ואורח חייהם היומיומי אכן אינו כולל את קיום המצוות, מקיימים חלק מן המצוות, כגון הליכה לבית הכנסת ביום הכיפורים ושמירת כשרות ואי אכילת חמץ בפסח.
מדינת ישראל של ימינו נדרשת להבחנה ברורה בין דתי לחילוני, או ליתר דיוק, בין דתייה לחילונית. נערה המבקשת פטור משירות בצה"ל מטעמי הכרה דתית חייבת להצהיר על קיום שני תנאים כדי שתהיה ראויה לפטור זה: "היא שומרת על כשרות בבית ומחוצה לו", ו"היא אינה נוסעת בשבת" (סעיף 40 לחוק שירות ביטחון). קריטריונים אלה לתיחום קו הגבול בין חילונים לדתיים מקובלים גם בציבור הרחב, אך אליהם נוספים עוד קריטריונים, כשבין שני המחנות מפרידה אוכלוסייה רחבה של מסורתיים - אלה שאינם מקפידים על הקריטריונים המובהקים לזיהוי אדם דתי, ויחד עם זאת מקיימים חלק מהמצוות.
הקריטוריונים של חוק שירות ביטחון הם הגדרה חיצונית לאמונתו של אדם. הגדרה עצמית של האמונה עשויה להביא לתוצאות אחרות. לדוגמה, יכול להיות שיהודי בן הזרם ליהדות מתקדמת לא יקיים אף אחד משני הקריטריונים המופיעים בחוק זה, ואף על פי כן ברור שהוא אינו רואה עצמו כחילוני.
 

ההיא333

New member
הרחבת את אופקי במובאה. תודה.

אך המשפט "חילונים יכולים להיות אתאיסטים, אגנוסטיקנים, דאיסטים או אף מאמינים במציאותו של אל". (מתוך ויקופדיה) מחזק את דעתי שצריך למצוא מילה עברית מתאימה למי שאינו מאמין בדת.
 
דחיתי חתימת חוזה בתאריך הזה

ובעל החנות המשכיר, כעס עלי וביטל את העסקה בינינו .
הייתי מאוד מבואסת כי פינטזתי כבר על הסטודיו ,
אבל כמו כל עכבה, זה היה למזלי.
שכרתי סטודיו אחר,
פי אלף יותר טוב ובמחיר נמוך יותר.
עסקאות ופגישות עם לקוחות אני לא עושה בתשעה באב ולא בשום יום אבל/תענית אחר .
לא מטעמי דת מהרגשה אישית כי בתאריכים לא שמחים דבר שמח לא יהיה .
 
למעלה