קצת סדר בבלגן שנוצר...
קצת סדר בבלגן שנוצר. אנסה להסביר כאן על כל השאלות של השירשור זה.
בדרך כלל, אם מדובר על לקוח פרטי ואתה מנסה להגיע עליו מהאינטרנט, אז אן לך את ה IP שלו ( של המחשב שלו ) , אלה מה שיש לך זה כתובת של הרגל WAN החיצונית של הנתב שלו. וזה מהסיבה הפשוטה שללקוחות הפרטיים לא נותנים כתובות אמיתיות לתוך הרשת שלהם, אלה רק לרגל WAN של הנתב ביתי שלהם. כל המחשבים הביתיים יושבים מאחורי NAT, אם מדובר על רשת ביתית ולא ניתן לבצע PING עליהם ישירות. בגלל זה גם ללקוח הביתי לא יעזור לחסום או לאפשר ביצוע של PING עליו למחשב מהאינטרנט ב FIREWALL של המחשב.
ועכשיו לנושא של למה אתה כן מצליח או לא מצליח לקבל תשובת PING מרגל WAN של הנתב של הלקוח ביתי כלשהוא. כברירת מחדל, כל הנתבים הביתיים חוסמים תשובות ICMP לרגל WAN שלהם מצד האינטרנט. אבל ניתן לאפשר את זה בקלות בממשק ניהול של רובם.
וכעת לבזק בינלאומי, למה הוא יחול לחסום ומה לא חוסם. בזק בינלאומי, כמו כל ספק אחר יכול לחסום את PING לכל או לחלק מהלקוחות שלו, אבל הוא לא חוסם את זה. כך שהוא לא קשור לזה. ובקשר לילדים של מוקד תמיכה, למה שהם יודעים ומה לא יודעים. מבחינת המעסיק אסור שהם ידעו שום דבר בתחום רשתות תקשורת בכלל ובתחום האינטרנט בפרט. כל מה שהם יודעים זה להקריא תשובות מוכנות וקבועות מהמסך מחשב שמולם. והתשובות האלה מסתכמות ב: "תכבה ותדליק את הקופסא עם המנורות המהבהבות, ואם זה לא עוזר תלחץ עם הקיסם בחור קטן שבקופסא זו".
אם אחד מהם יתחיל להבין משהוא התחום הזה או בנושאים האלה, כבר מחר הוא לא יהיה יותר בחברה.
ובקשר להגדרות המאפשרות את התשובה לבקשת ICMP, צירפתי כמה תמונות מסך של נתבים שונים של הכלל המדוייק שמאפשר את האפשרות זו: