שליטה על הרשאות והחזרים

swimmer

New member
זה מאוד ברור משרשמתי

הדברים שרשמתי ברורים אם יש למישהו עצה שיכולה לעזור אשמח לתגובתכם.
 

swimmer

New member
תשובות והבהרות

הי,
לשאלותיך.
1.המקרה היה על פריט בודד אך אני רוצה ללמוד לעתיד איך לשנות את הרשאות שמקרה כזה לא יחזור.
2.אני המוכר.
3.במחקר שעשיתי ראיתי שאפשר לערוך בלינק את הבא את הראשות של ההחזרות.
https://www.ebay.com/rtn/Return/SellerRules


זה המקום שערכתי את הרשאות בעבר אך אני רוצה לעשות את הרשאות הבאות:
א.שאני לא יהיה מוגבל בזמן שאני חייב לעשות את ההחזר.
ב.שכל החזר יעבור דרכנו ולא אוטומטי דרך איביי.


תודה מראש לעונים.
 

swimmer

New member
שליטה על הרשאות והחזרים

אני מוכר מוצרים יקרים באיביי.
לפני כחודש קונה התחיל בקשה להחזיר את המוצר.
המוכר פשוט עשה את זה דרך הפורטל של איביי בלי ליצור איתי קשר טלפוני קיבלתי הודעה מאיביי שיש לי יומיים להחזיר את המוצר.

לאחר שדיברתי אם נציג של איביי בטלפון שלא יכול להיות שיש לי יומיים לוודא שהמוצר תקין ולא מזוייף
נכנסנו למערכת של איביי והגדרנו שכל החזר עובר דרכנו ודרך אישור שלנו בלבד כמובן שהיה לנו עוד החזר השבוע ושוב אותה בעיה.
שאני מתקשר לאיביי הנציג הטלפוני בכלל לא שמע על הגדרות האלו.
מהניסיון שלי איביי זה מערכת כל כך גדולה שלא כל נציג מכיר את כל הדברים הקיימים במערכת.
אשמח אם אתם מכירים מאמר רשמי של איביי שמדבר על שליטה בהחזרים שתפנו אותו אליי שאוכל להפנות את המידע לתשומת לב של הנציג של איביי.

תודה על העזרה,
.
 

Amiram_e

New member
למה הכוונה ב"יש לי יומיים להחזיר את המוצר"?

ציינת שאתה המוכר לא?
בוא אסביר את הליך ההחזרה בשלבים פשוטים ותגיד לי אם זה לא ככה אצלך.
1. לקוח קנה מוצר, קיבל, מסיבותיו הוא מחליט להחזיר.
2. לקוח פותח החזרה.
3. אתה מקבל הודעה שלקוח פתח החזרה. יש לך כמה אפשרויות.
א. לאשר החזרה (תשלום על המשלוח על המוכר או הקונה, תלוי בסיבת ההחזרה)
ב. להציע החזר חלקי case closed
ג. להציע החזר מלא case closed.
4. במידה ובחרת לאשר החזרה, אם המשלוח הוא על חשבונך אתה אמור לספק מדבקת החזרה משולמת מראש. אם אתה מוכר מישראל, אין לנו את האופציה, פשוט מתקשרים עם הלקוח שתשלם לו את העלות משלוח כנגד קבלה.
5. ברגע שאישרת את ההחזרה הלקוח אחראי לשלוח את המוצר. החזר כספי יתן אך ורק כאשר המוצר יגיע אליך ויבדק שחזר בצורתו המקורית.
6. הגיע המוצר, אישרת שהכל בסדר, סוגר את הקייס. הלקוח מקבל את הכסף.
7. אם המוצר לא הגיע בכלל או לא הגיע במסגרת הזמן שהוגדרה, הלקוח הפסיד בקייס. הכסף חוזר אליך.

מה בדיוק שונה אצלך ואיך זה מסדר עם "יש לי יומיים להחזיר?"
 

swimmer

New member
תשובות נוספות

הי,
תודה על המענה.
כך זה בדיוק עובד אצלי.
בשביל ההברות שכחתי לציין אני מוכר מאוד מנוסה אם מחזור מכירות גדול ומעל שמונה שנים של מכירות באיביי,אמזון,וולמרט,סיריס וNewegg

לגבי השאלות שלך.
"יש לי יומיים להחזיר?"-הכוונה להחזיר את הכסף לקונה.
איביי בחודשים האחרונים עשו שינוי גדול לגבי ההחזרות שלהם והם נהיו יותר קשוחים אם המוכר ומיטיבים יותר אם הקונה.
השינויים האלו שאייבי עשו שינוי טיפה את הנהלים.

הייתי רוצה:
1.שהלקוח ידבר איתי טלפונית איך להחזיר את הסחורות ולא להדפיס "שיפניג לייבל" של איביי(שכחתי לציין יש לנו משרד בארצות הברית).
מכיוון שיש הרבה גניבות בהחזרות מחברת המשלוחים ואנחנו רוצים להסביר איך לארוז את המוצר בצורה לא מחשידה.
2.אייבי נותנים יומיים להחזיר את הכסף מהרגע שהסחורה הגיעה אליך במידה ולא החזרתה את הסכום,איביי עצמאית לוקחים את הכסף מחשבון הפיפאל שלך.
מכיוון שאנחנו צריכים מומחה שיאשר שהפריט שחזר לא מזויף התהליך יכול לקחת עוד זמן לכן אנחנו רוצים לקנות עוד זמן מאיביי שנוכל לדווח להם אם יש בעיות במשלוח.
איך משנים את ההגדרות מעבר ליומיים?

קראתי היום כתבה מעניינת שאיביי הולך לעשות שינויים בקרוב למדיניות ההחזרים שיטיב גם אם המוכרים כי כרגע הם נתנו יותר מדי כוח לקונים והם רוצים לתת יותר איזון בין הקונה למוכר.

אפשר לקרוא את הכתבה בלינק הבא:
https://www.ecommercebytes.com/C/blog/blog.pl?/pl/2019/4/1556501250.html
 

Amiram_e

New member
פרטים נוספים

אז אתה שולח את המוצר מארה"ב בתוך ארה"ב?
שמעתי שיש חברת שליחויות שמתעסקת במשלוח של מוצרים יקרים (תכשיטים לדוגמה) מהמוכר עד לדלת של הלקוח. הלקוח פותח את החבילה מול השליח, בודק שהמוצר עונה על דרישתו וחותם מולו.
כדאי לך לברר.
אתה מציין שהיית רוצה שהלקוח יצור קשר? איך הוא אמור לדעת את זה?
אני גם מוכר מעל שש שנים ואני אומר לך כבר,כשהייתי בצד הקונה ורציתי להחזיר, מוצר, מעולם לא עלה על דעתי להתקשר למוכר ולדבר איתו לפני שפתחתי החזרה.
למה שאדבר איתו?
יש לי כלי שקוראים לו "ebay resoluton center" ואני משתמש בו.
 

swimmer

New member
הבהרות 2

הי,
המשלוחים הם מארצות הברית לארצות הברית יש לנו משרד שם,הניהול מתבצע מהארץ.
1.הרעיון של יצירת הקשר שהוא פותח תביעה דרך resoluton center אך הוא לא יכול לשלוח את המוצר לפני שאנחנו מאשרים,לא חייבים שיחת טלפון.
2.איך משנים שיש לי יותר מיומיים להחזיר את הכסף,לדוגמה חמישה ימים ואייבי לא לקוחים את הסכום מהחשבון?
 

Amiram_e

New member
תשובות להבהרות 2

לגב י סעיף 1,
כשלקוח פותח קייס החזרה, רק אחרי שתאשר את הקייס התהליך יתחיל.
לא ידוע לי על מצב שלקוח פותח החזרה ושולח על דעת עצמו בלי שאישרת את זה.
אתה יכול גם לא לאשר / לדבר עם איביי.
לדוגמה הרבה לקוחות פותחים קייס החזרה בנושא "לא כמתואר" על מנת להימנע מתשלום דמי החזרה, כשבפועל הם סתם התחרטו.
כמובן שבמוצרים יקרים יש סיכון שיחזירו לך מוצר זהה לזה ששלחת אבל זיוף.
בשביל זה יש ביטוחים. אתה בטח מכיר את זה יותר טוב ממני.
אני כולה מוכר מוצרי ספורט בפחות ממאה דולאר לפריט.
2. תסלח לי , עדיין לא הבנתי את סעיף 2.
אולי במוצרים יקרים יש חוקים אחרים, אבל ממה שאני יודע, ברגע שלקוח פתח קייס, הכסף שלי עבר לאייביי וממתין שם.
אישרתי החזרה, הלקוח שלח את המוצר. בין אם לקח למוצר 15 יום להגיע או יומיים (בתוך ארה"ב) רק שאאשר שהמוצר הגיע אלי ונבדק ואושר על ידי,צ הכסף יחזור לקונה.
אם המוצר חשוד כזיוף או היה בשימוש?
אני לא אאשר את סיום תהליך ההחזרה והכסף כמובן שלא יחזור.
האם לדעתך איביי מזהים על פי מספר המעקב שהמוצר הגיע אלי ומרגע זה סופרים יומיים עד להחזרת הכסף?
 
למעלה