שלילה אוטומטית וקנסות מוגדלים והרחבת סמכויות

שלום30

New member
שלילה אוטומטית וקנסות מוגדלים והרחבת סמכויות

נהגים, זהירות: בקרוב - שלילה אוטומטית וקנסות מוגדליםלאחר ההצעה להגדיל דרמטית את הקנסות - תיקון מקיף לפקודת התעבורה, שיועבר בקרוב לאישור הכנסת, ירחיב את סמכויות המעצר ללא צו של שוטרי תנועה יתר על כן, על-פי התיקון המוצע יוכל קצין משטרה לפסול אוטומטית את רישיונו של נהג שביצע עבירה בסמוך למועד ביצוע העבירה גם שלא לנגד עיניו. במילים אחרות, אם רכב צולם במצלמה אוטומטית נוהג ב-180 קמ"ש, למשל - בעל הרכב יאבד את רישיונו מיידית ל-30 או 60 יום, אפילו אם בכוונתו לערער על כך ולנסות להוכיח כי לא הוא נהג ברכב וכי לא נסע במהירות האמורה. עוד דוגמה לשינוי בולט שמציעה הממשלה להכניס בתקנות התעבורה החדשות מתייחס לסמכותו של שוטר לעצור בלא צו אדם שביצע לעיני שוטר עבירה - אם החשוד אינו מזדהה, אינו מציג רישיון נהיגה, או אם על הרכב אין מספר (סעיף לצו הקיים 28). על-פי הנוסח החדש של הפקודה, יוכל שוטר התנועה לעצור את החשוד, ללא צו, לא רק על עבירות שאותן ראה - אלא גם להרחיב את סמכותו "כך שתחול גם על עבירות שלגביהן יש לשוטר 'יסוד סביר לחשד' שבוצעו על-ידי אותו חשוד".....
 

שלום30

New member
נהג ב- 201 קמ"ש כי עשה מבחן רכב לכתבת מגזין

נהג ב-201 קמ"ש בכביש 1 והסביר: "עושה מבחן רכב לכתבת מגזין" פורסם: 11.11.11, 10:12 כתבתו של רענן בן צור. שוטרי משטרת התנועה הארצית במרחב שפלה תפסו נהג שנסע במהירות 201 קמ"ש בכביש 1. הנהג, תושב השפלה בן 32, הסביר לשוטרים כי הוא עושה מבחן רכב לצורך כתבה במגזין בו הוא עובד. לנהג נערך במקום שימוע בו נשלל רישיונו ל-30 יום, והוא זומן להליך שיפוט ביום ראשון.
 

שלום30

New member
רופא דהר ב-187 קמ"ש וטען: "אני ממהר לניתוח"

שוטרי התנועה של לכיש הופתעו לגלות במרצדס רופא, שהודה כי נסע במהירות מופרזת, אך ביקש לאפשר לו להגיע לבית החולים במרכז הארץ. רשיונו נשלל ל-30 יום מרגע הגעתו למוסד הרפואי כתבתו של רענן בן צור הרופא נתפס נוהג במהירות מופרזת בקטע שבין בית קמה לצומת פלוגות, שם מותר לנסוע על 90 קמ"ש בלבד. שוטרי יחידת התנועה הארצית של לכיש זיהו באקדח הלייזר את החריגה, ועצרו את המרצדס שלו. הרופא הודה מייד כי טס על הכביש, אך נימק זאת הצורך דחוף להגיע לניתוח במרכז הארץ. למקום הוזעק מפקד יחידת התנועה, פקד ארז אפק, שערך לרופא שימוע בו במקום, שלל את רישיונו ל-30 יום וזימן אותו לבית המשפט. פקד אפק שחרר את הרופא לבית החולים, אך קבע כי השלילה תיכנס לפועל מיד לאחר מכן. בקשתו של הרופא להארכה בנימוק כי יש לו עוד שישה ניתוחים למחרת, נדחתה.
 

שלום30

New member
נהג נמלט ממחסום משטרתי "בגלל עוצמת הוויאגרה"

הסבר מפוקפק: גבר בן 53, אשר נתפס בתום מרדף משטרתי לאחר שנמלט ממחסום, הסביר בחקירתו: "לקחתי ויאגרה והאדרנלין זרם לי בדם מהר". בנוסף התגלה כי תוקף רשיונו פג לפני 15 שנים ניידות של משטרת התנועה הוזעקו במהלך הלילה האחרון לרדוף אחר גבר שלא עצר במחסום משטרתי סמוך לאשדוד, זאת לאחר שהשוטרים סימנו לו לעצור על מנת לעבור ביקורת תעודות. זמן קצר לאחר שפתח במנוסה, נמצא הנמלט כשהוא מסתתר במכוניתו תחת גשר מחלף אשדוד. עם ביצוע מעצרו, התגלה כי תוקף רישיונו פג לפני 15 ואם לא די בכך, רישיונו נפסל לאחר הוא נשפט פעמיים בבית המשפט לתעבורה לאחר שנתפס נוהג ללא רישיון. האיש נעצר לחקירה ויובא במהלך היום לדיון בהארכת מעצרו.
 

lion73

New member
עדיין במסגרת הצעת חוק

ולכן יש מצב בו החוק לא יעבור, עדיין מוקדם מידי לעלוז...
 

שלום30

New member
פורום 458 משמר אזרחי מ 2002\5 עד 2011\11

תודות לכל הגולשים היקרים שלקחו חלק בפעילות הפורום, שצפו, כתבו והשקיעו מזמנם לטובת הכלל. הפורום היה פעיל 9 וחצי שנים מ 15.5.2002 ועד 20.11.2011.
 
למעלה