אני חושבת שבטמת לא רצית להבין
והחלטת מראש שאני חסה ע האוזן הישראלית או על המורה. *** נגיד לרגע שיש בכיתה שני ילדים יוצאי אתיופיה. נגיד לרגע שמגיעים בספר לשמות אתיופיים שכן נשמעים לשאר ילדי הכיתה מוזר, והם מגיבים לא יפה. מי ייפגע? אני? לא! ייפגעו בדיוק שני הילדים שיהיו הכתובת לכל הלעג. במקרה הטוב, אם המורה הוא איש חינוך טוב - הוא יצליח למזער את הנזק ואולי גם להועיל חינוכית להמשך. אבל הוא לא יוכל למחוק לגמרי את העלבון. שלא לדבר על כך שלא בכל כיתה יש מורה שהוא איש חינוך מעולה, וייתכנו גם מצבים שבהם אף אחד לא יגן על הילדים שנפגעו. ומי באמת יהיה אשם? מי ששיחק פרינציפים במקום לנהל תהליך חינוכי בהדרגה ובשיקול דעת. אני מאוד רוצה להרגיל את ילדי ישראל לקבל את השונה, אבל לא בכל מחיר, לא על גבם של ילדים אתיופים שעלולים דווקא להיפגע מזה. מה לעשות, בחינוך צריכים לעבוד במתינות, לא בפרינציפים.
והחלטת מראש שאני חסה ע האוזן הישראלית או על המורה. *** נגיד לרגע שיש בכיתה שני ילדים יוצאי אתיופיה. נגיד לרגע שמגיעים בספר לשמות אתיופיים שכן נשמעים לשאר ילדי הכיתה מוזר, והם מגיבים לא יפה. מי ייפגע? אני? לא! ייפגעו בדיוק שני הילדים שיהיו הכתובת לכל הלעג. במקרה הטוב, אם המורה הוא איש חינוך טוב - הוא יצליח למזער את הנזק ואולי גם להועיל חינוכית להמשך. אבל הוא לא יוכל למחוק לגמרי את העלבון. שלא לדבר על כך שלא בכל כיתה יש מורה שהוא איש חינוך מעולה, וייתכנו גם מצבים שבהם אף אחד לא יגן על הילדים שנפגעו. ומי באמת יהיה אשם? מי ששיחק פרינציפים במקום לנהל תהליך חינוכי בהדרגה ובשיקול דעת. אני מאוד רוצה להרגיל את ילדי ישראל לקבל את השונה, אבל לא בכל מחיר, לא על גבם של ילדים אתיופים שעלולים דווקא להיפגע מזה. מה לעשות, בחינוך צריכים לעבוד במתינות, לא בפרינציפים.