שמירה על כשירויות הטסה ידנית

שמירה על כשירויות הטסה ידנית

בעידן המטוסים ה"מתוחכמים" בעלי "פאנל זכוכית" (glass panel), חשוב לשמור על מיומנויות ההטסה הידנים ולדעת להחלץ ממצבים לא צפויים.
אחד הכלים ל"חידוד" יכולות ההטסה הידנית, היא לימוד ואימון הטסה אוירובאטית.
מאמר (לא קצר) בנושא - מצורף.
(איציק מה-יפית, אם תרצה לתרגם - בבקשה)
אריאל אריאלי
 
ואם תרשו לי להוסיף משהו משלי -

לאחר שעות דאייה רבות ומאות "נחיתות אונס" (הן כל נחיתה בדאון נחשבת נחיתת אונס, במטוס ממונע), אני סבור כי בתכנית ההכשרה של כל טייס הלומד לטוס על מטוס ממונע, יש לכלול הדרכה ולטוס בדאון לפחות למשך שעה אחת.
ידוע כי נחיתות אונס רבות, עקב Engine cut הסתיימו בצורה קטלנית מפני שהטייס נכנס לפאניקה לאחר הפסקת הפעולה של המנוע.
טייס אשר ב"תת ההכרה" שלו מוטבעת ההכרה כי אפשר להטיס מטוס ללא מנוע ואף לנחות בבטחה, יוכל "לעשות סוויץ'" במוחו ולעבור ממוד של טיסה ממונעת למוד דאייה.
טייס המוכן נפשית למצב שכזה, לדעתי, לא ייכנס לפאניקה ויצליח להנחית את המטוס בצורה הבטוחה ביותר וגם אם תנאי השטח לא יהיו אידאליים - לפחות ימנע תאונה קטלנית.
אשמח לתגובה של מדריכים להנחתי זו.
אריאל אריאלי
 

mayafit

New member
בשמחה

שלח לי את הקישור למקור.
זהו חלק ממחוייבותי החד-צדדית לתת קרדיט למחבר המקורי.
אעשה זאת בשמחה לכשאתפנה מעיסוקי הנוכחיים.
 
למעלה