שמירת שבת חגים וצומות . הנחת תפילין בימות החול . שמירת הברית לעשות ברית מילה ולקיים יחסים רק עם אשתך ורק בזמן שהיא מותרת לך ולא להוציא זרע לבטלה .

ai27

Well-known member

זרע לבטלה זה שטויות שהמציאו.​

למשל, מה ההבדל בין אוננות לקיום יחסים עם קונדום? בשניהם יש זרע שאין בו שימוש בשביל לייצר הריון.
ומי אמר לך שקונדום זאת לא בעיה?

פרו ורבו זאת חובה על כל יהודי - לפחות 2 ילדים. עד אז לא יצאת ידי חובה.
ואם תבבז את הזמן באוננות - הילדים גם לא יגיעו
 

ai27

Well-known member
ביהדות הנורמלית אף פעם לא שמעתי שיש בעיה עם קונדומים. הבעיה איתם זה רק בטרלול הנוצרי קתולי.
היהדות הנורמאלית נשענת על הרמב"ם והגמרא,
התיאור בגמרא לא קשור לנצרות - אלא לאמצעים שהיו זמינים בתקופת בית שני.

נסכם לך מתוך וויקיפדיה (מהגרוע לקל):
נאסרו:

עיקור הגבר נחשב כבלתי הפיך ועל-כן נאסר אפילו באופן זמני, לרוב הפוסקים.
עיקור האישה על ידי קשירת חצוצרות, נחשבת כשיטה שכמעט ואיננה הפיכה, ולכן לא רצויה, אם יתברר שאמצעי זה הוא הפיך ברוב המקרים, ייתכן ולא יחשב יותר כעיקור.
כובעון (או קונדום) נחשב לאחת מהשיטות הבעייתיות ביותר מבחינה הלכתית, שכן הזרע אינו נוגע בגוף האישה ויש בכך משום הוצאת זרע לבטלה. רבים מן הפוסקים פסקו שאין להתירו גם במקום סכנה, ויש שהתירו רק במקרים חריגים כגון כשישנה סכנה[31] ואין דרך אחרת ו/או כאשר הבעל קיים כבר פרייה ורבייה[32].

בינוני:
כיפה או דיאפרגמה, נחלקו הפוסקים בהסבר דין המשמשת במוך המוזכר בגמרא[33] על פי הדעות המקלות במחלוקת זו ישנם פוסקים המתירים להשתמש בדיאפרגמה, לדעתם אשה השתמשת בדיאפרגמה אינה שונה בהרבה מאשה הרה, שצוואר הרחם שלה סתום[34] ועוד שאין בה שאלה של השחתת זרע. לדעת רוב הפוסקים המתירים להשתמש בדיאפרגמה אין שום איסור להוסיף משחה או קצף, קוטלי הזרע, המגבירים את יעילותה[35] מבחינה רפואית השימוש באמצעים מכניים הוא הבטוח ביותר לאשה, וכמעט שאינו קשור בסיבוכים כלשהם, ולכן יש שהעדיפו שימוש בדיאפרגמה על פני אמצעים אחרים
התקן תוך רחמי, נראה שמעיקר הדין אין איסור לאישה להשתמש בו כיוון שאין בו השחתת זרע, הוא אינו פוגם ביחסי האישות והוא הפיך. אלא שיש מהפוסקים שחששו שמא מנגנון מניעת ההשרשה נחשב כהפלה מוקדמת ולכן אסרו את השימוש בו. כיום סוברים המדענים שההתקן התוך רחמי, פועל על מנגנונים אחרים, הקודמים להשרשה, ולכן, פחתו ההסתייגויות ממנו. החיסרון בהתקן הם הדימומים הבין-ווסתיים, הבעיה מחריפה בהתקן ההורמונלי המכיל פרוגסטרון בשחרור אטי.

מועדפים:
קוטלי-זרע, בנרות, קצף או ספוגיות אינם נחשבים כהשחתת זרע, האסורה, כיוון שאינם משפיעים ביחסים שבינו לבינה ואינם יוצרים חסימה בדרכם של תאי הזרע[39]. אך יש שהעדיפו לא להשתמש בהם[40]
הגלולה למניעת היריון נחשבת בעיני הפוסקים ככוס של עקרין[37] ואף עדיפה עליו כיוון שהיא מונעת היריון רק באופן זמני. בנוסף, אמצעי מניעה זה אינו גורם להשחתת זרע, אינו גורע מקיום מצוות עונה ולכן מעיקר הדין אין איסור להשתמש בו. יש שהסתייגו ממנו בשל הסיבוכים הרפואיים האפשריים, ויש שחששו בשל הדימומים הבין-ווסתיים. שני החששות פחתו במידה ניכרת בגלולות החדישות. אמצעים נוספים הפועלים באותו עיקרון הם הטבעת הנרתיקית, המדבקה[38] וסוגים שונים של פרוגרסטרון בשחרור אטי.
 
נערך לאחרונה ב:

רוב הזמן נח

Well-known member
ומי אמר לך שקונדום זאת לא בעיה?

פרו ורבו זאת חובה על כל יהודי - לפחות 2 ילדים. עד אז לא יצאת ידי חובה.
ואם תבבז את הזמן באוננות - הילדים גם לא יגיעו
ומה עם גלולות למניעת הריון? מבחינת הזרע, זה הולך לבטלה בדיוק אותו הדבר. ביהדות מדברים רק על אוננות כעניין בעייתי ולא על כל הייתר.
 

ai27

Well-known member
ומה עם גלולות למניעת הריון? מבחינת הזרע, זה הולך לבטלה בדיוק אותו הדבר.
לא בדיוק.
הלכתית משווים את האמצעים לאמצעים בתקופת בית ראשון ושני - המתוארים בגמרא
גלולה למניעת הריון - דומה לשימוש ב"כוס של עקרין" - תרופה שהיו שותים כדי להפחית פריון באופן זמני (הפופולריות הרבה של החומר גרמה להכחדה מוחלטת של הצמח בתקופה ההלניסטית)
ספוגית - דומה לשימוש ב"מוך" - שהיו מניחים סמוך לצוואר הרחם כדי שיספוג את הזרע
קונדום - פשוט דומה לגמירה מחוץ לגוף האישה לחלוטין. כמו מעשה אונן - והתיעוד הראשון לאיסור
ועיקור - היה נפוץ מאוד באותה תקופה. כבר במצרים ופרס יהודים נתקלו בסריסי המלך.
ביהדות מדברים רק על אוננות כעניין בעייתי ולא על כל הייתר.
האמת היא שמדגישים בעיקר את חובת פרו ורבו,
שהרי אונן בן יהודה לא נענש במוות בגלל האוננות עצמה - אלא בגלל שהוא ביצע אותה במקום לעסוק בפרו-ורבו
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
קונדום - פשוט דומה לגמירה מחוץ לגוף האישה לחלוטין. כמו מעשה אונן - והתיעוד הראשון לאיסור
אם יורשה לי רק להזכיר ש״אונן״ זה מושג הלכתי (אדם שמת עליו קרובו וטרם נקבר) שלא קשור לענין. הכוונה אמנם ברורה כאן מתוך ההקשר, אבל אולי כדאי להוסיף את האות מ׳ לפני המילה או להשתמש בה תחביר אחר, כדי שהקוראים לא ילבלבו בין זה לזה.
 

ai27

Well-known member
אם יורשה לי רק להזכיר ש״אונן״ זה מושג הלכתי (אדם שמת עליו קרובו וטרם נקבר) שלא קשור לענין
זה באמת לא קשור - הרי מדובר על אונן-בן-יהודה - לא על "מושג הלכתי"
הכוונה אמנם ברורה כאן מתוך ההקשר, אבל אולי כדאי להוסיף את האות מ׳ לפני המילה או להשתמש בה תחביר אחר, כדי שהקוראים לא ילבלבו בין זה לזה.
נשמע שאתה זה שלגמרי התבלבל...
הרי אם אתחיל להוסיף אותיות - זה כבר לא אותו אדם
מכיוון שאתה מנהל ולא מתחשק לי עוד חסימות, אוסיף את הייחוס
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה באמת לא קשור - הרי מדובר על אונן-בן-יהודה - לא על "מושג הלכתי"
לא דיברתי על האישיות בשם זה, אלא על ההגדרה ההלכתית של המושג (כאמור אבל בטרם ההלוויה).
ברור שלא קשור. אבל מאחר וזה מושג הלכתי לכל דבר ועניין, מצאתי לנכון בכל זאת לציין שלא מדובר בזה.
נשמע שאתה זה שלגמרי התבלבל...
אני דווקא לא מלובלב בסוגיה בכלל, סורי אם קשה לך לקבל הערות (בונות).
הרי אם אתחיל להוסיף אותיות - זה כבר לא אותו אדם
אלא שכאמור (והדברים נכתבו אף למעלה בהערתי הראשונית, כך שפשוט היית צריך לקרוא כדי להבין שכל תגובתך זו אינה רלוונטית לדברי) אני כלל לא מדבר על הבן אדם בשם הזה, אלא על משהו אחר לחלוטין (מושג הלכתי שמגדיר אדם במצב מסוים).
מכיוון שאתה מנהל ולא מתחשק לי עוד חסימות, אוסיף את הייחוס
נסיון עקיצה חביב, אך פתטי למדי. מעבר לכך שאני לא מנהל בפורום הזה אלא גולש מן המנין, מעולם לא ראית תחת ידי פעולת ניהול כלשהי שנבעה מכתיבה כזאת או אחרת במהלך דיון. אולי יש פה מנהל(ים?) שנוהגים כך ולא אפרט את מה שידוע לכו"ע, אבל זה כמובן חסר כל רלוונטיות אלי ולתגובתי למעלה. כאמור, זה בסדר גמור אם קשה לך להתמודד עם הערה בונה והדברים האלה קורים. אבל בחייאת זומזום, נסה בכל זאת לא להציג רמת פתטיות כל כך רדודה כשאתה מנסה להסתיר מציאות זו.


לגופו של עניין, נדמה לי שהדברים ברורים לכל קורא שמעונין להבינם.
לגבי מה שניסית לעשות מזה,
מיצינו.
 

ai27

Well-known member
לא דיברתי על האישיות בשם זה, אלא על ההגדרה ההלכתית של המושג (כאמור אבל בטרם ההלוויה).
ברור שלא קשור. אבל מאחר וזה מושג הלכתי לכל דבר ועניין, מצאתי לנכון בכל זאת לציין שלא מדובר בזה.
לא ברור למה אתה מתעקש לציין עניין שלא קשורים
נסיון עקיצה חביב, אך פתטי למדי. מעבר לכך שאני לא מנהל בפורום הזה אלא גולש מן המנין, מעולם לא ראית תחת ידי פעולת ניהול כלשהי שנבעה מכתיבה כזאת או אחרת במהלך דיון.
אין לי דרך לדעת מי זה שחוסם אותי כל הזמן
אולי יש פה מנהל(ים?) שנוהגים כך ולא אפרט את מה שידוע לכו"ע
אולי - אלא שאין לי דרך לדעת מיהו החוסם הסדרתי
כנראה סוד זה שמור לבעלי סימון "מנהל" בלבד
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא ברור למה אתה מתעקש לציין עניין שלא קשורים
דווקא מצוין הסבר מפורט שמסביר בדיוק את מה ש"לא ברור" לך כביכול. אילו טרחת לקרוא, התשובה הייתה בידך. פשוט לאללה, באמת :).
אין לי דרך לדעת מי זה שחוסם אותי כל הזמן
אין לי מושג ואינני עוקב אחרי חסימות שלא קשורות לפורום שאני מנהל. דבר עם הנהלת הפורום שאתה כותב בו, לא קשור אלי.
אולי - אלא שאין לי דרך לדעת מיהו החוסם הסדרתי
כנראה סוד זה שמור לבעלי סימון "מנהל" בלבד
אתה יכול, בדיוק כמו כל גולש/ת אחר באתר, לדעת שזה מן הסתם קשור לדברים שאתה כותב, משמע להנהלת הפורום בו אתה כותב. לא מסובך במיוחד :). כמובן, אלא אם מחפשים בכוח לדחוף דברים חסרי כל רלוונטיות למשהו ענייני.

בכל מקרה כאמור, מיצינו. אם וכאשר תטרח להתייחס עניינית לדברי למעלה, אשקול לחזור לדיון ענייני. אבל השיח הזה, לא בא לי עליו, 'צטערת.

רות סוף.
 
למעלה