שמישהו יסביר לי בבקשה

שמישהו יסביר לי בבקשה

בדף של קומיקאזה פרסמו הרגע גרף הומוריסטי שמראה לאיזו חברת הפקה יש זכויות יוצרים על כל דמות. מישהו יכול להסביר לי בבקשה למה אין לחברה אחת זכויות הפקה גם על ספיידרמן וגם על אקס מן? אותה חברה, יקום זהה אז למה הזכיון שונה?
https://www.facebook.com/photo.php?....166652203392487.37147.166282120096162&type=1
 

DARKSEID

New member
מאוד פשוט

פוקס וסוני קנו את הזכויות של הדמויות האלה לפני שמארוול התחילה להפיק סרטים ונקנתה ע"י דיסני.
מארוול מכרה את כל הדמויות שלה כשהם נכנסו לפשיטת רגל בשנות ה90.
אם פוקס וסוני לא ישתמשו בדמויות האלה לזמן מסוים של שנים הזכויות יחזרו למארוול ואז נראה סוף סוף עיבוד קולנועי לקלאסיקה המודרנית Avengers vs. X-Men.
 
אתה מפשט יותר מדי את הדברים...

קודם כל, פוקס וסוני כבר איבדו חלק מהזכויות וכך הוקמה LIONSGATE.
שנית, לדיסני היו כבר יחסים עם מארוול בעבר גם כן, והם דווקא היו אלו שבחרו לא לנצל אותן לצורך הפקת סרטים וגם היום, דיסני לא מפיקים את הסרטים של מארוול - לכל היותר מפיצים את חלקם.
ולסיום, אני לא מאמין שתראה Avengers vs. X-Men בלייב אקשן בקולנוע אף פעם.

מארוול והבמאים שחב' ההפקה איתם היא בקשר מקפידים להדגיש השכם והערב שהאקס-מן (או לצורך העניין, כל דמות מוטנטית במהותה) והאוונגרז' (או לצורך העניין כל דמות וויג'ילנטי במהותה) הם ביקומים שונים מבחינת הסרטים. הדבר מודגש במיוחד בהעדרות דמויות מסויימות והתמקדות באחרות בסדרת הטלוויזיה של האוונג'רז.

כך שמהבחינה הזו, לראות את ספיידרמן באוונג'רז (כפי שהוא היה גם בקומיקס בתקופות מסויימות) זה סביר. לראות את וולברין או סקרלט וויץ' - לא!

ואגב, חלק מהדמויות שמקורן במארוול UK, נמצאות אצל 'המתחרים' בוורנר. תוצאה של זה שמארוול UK התאחדה/נבלעה על ידי 2000AD שסיימה את הקריירה כנכס של DC.
 
אם כך אז עוד שתי שאלות

איך מארוול כמעט פשטו את הרגל? זה די חדש לי ויותר מסקרנן, איך נוצר מצב לפי הגרף שיש דמויות שיש להן זיכיון כפול?
 
מתי?

לשתי השאלות...
איך הם פשטו את הרגל בתקופת אטלס?
או איך הם כמעט פשטו את הרגל בתקופת מארוול בשנות ה-90.
אם כי בכנות, בשני המקרים זה היה מסיבות די דומות...
הם לא תיכננו נכון את הפקת החומרים שלהם ביחס למכירות שלהם, להפצה שלהם ולעלויות ה'קבועות' שלהם, והבעלים שלהם התנהלו באופן טיפשי וחסר אחריות מבחינה ניהולית.

ואיך יש זיכיון כפול מאיזו תקופה?
ממכירת זכויות בשנות ה-70 וה-80 או ממכירת זכויות בשנות ה-90?
והאם זיכיונות להפקות לייב אקשן קולנועיות או זכויות להפקות אנימציה וטלויזיה? (וזה אגב מספק לך קצת הסבר לגבי למה יש זיכיונות כפולים - כי זה מדיה ו/או פורמטים שונים).
 

spidey 82

New member
דוקא סקארלט וויץ' (ואחיה) תופיע בסרט הבא

של אוונג'רס. בגלל הבעלות "המשותפת", קוויקסילבר יופיע גם בסרט האקס-מן שיוצא בקיץ. ביקום מארוול הקולנועי לא יכולים להשתמש ברקע המוטאנטי, אז ייצרו להם סיפור מקור אחר, וללא מגנטו כמובן.

דיסני הים מעורבת הרבה יותר בהפקת והפצת סרטי מארוול (דוגמה אחת: מחלקת היח"צ של אולפני מארוול פורקה לפני שנים ספורות והוחלפה במערך היח"צנות של דיסני), כחלק מהבעלות על החברה. אולי בעבר הייתה אפשרות להפיק סדרות טלוויזיה ב-ABC, אבל תחת אותו תאגיד זה הפך להרבה יותר ממשי, ולראייה "סוכני שילד" וסדרה נוספת שעובדים עליה.

הסיבה העיקרית בגללה לא נראה את אקס-מן, ארבעת המופלאים וספיידר-מן ביקום מארוול בעתיד הנראה לעין, היא בגלל תאוות הבצע של האולפנים שלא מוכנים לשתף פעולה. ובכל מקרה עדיף שסרטי פוקס וסוני ייכשלו כדי שהזיכיונות יחזרו למארוול, כמו במקרה של דרדוויל, פאנישר וגוסט ריידר.
 
למעלה