שמן זית כתית בכבישה קרה

שמן זית כתית בכבישה קרה

אחת ולתמיד אפשר לטגן או לא?טיגון עמוק נראה לי שלא ,אבל חביתה? ולבשל?
 

אלי ו.

New member
ודאי שאפשר

השאלה היחידה האם הוא ה"שמן האידיאלי" לטיגון. מקור אחד (ירחון התזונה משנת 2000 כמדומני) טוען שטמפרטורת העישון של שמן זית כתית מעולה יחסית גבוהה ולכן הוא מאוד מתאים לטיגון. מצד שני יש מקורות שמראים טמפרטורת עישון נמוכה יותר.
 

sher019

New member
אפשר,אך עדיף שמן קנולה ,,,,

שמן -זית הוא מעולה לטיגון קצר, (מתחמצן בטמפרטורה של -200 מעלות,לעומת 300, מעלות של שמן הקנולה). לכן עדיפות לשמן הקנולה שלא נשרף מהר.
 

ykliger07

New member
לפי מומחה בטכניון

שמתעסק בתחום זה שמן הזית בעל טמפרטורת עישון גבוה יחסית לשאר השמנים. אולם אם השמן לא מסונן יש בו חלקיקים מהפרי שנשרפים קודם. באופן כללי באשר מבצעים טיגון עמוק כבר מתחילים מנקודה לא טובה. מה שמאוד חשוב זה לא להשתמש באותו השמן יותר מ3-4 פעמים לטיגון. או פעם אחת לטיגון ממושך. כל תהליכי ההרס של השומן תלויים במשך הטיגון. השמנים הכי טובים לטיגון עמוק הם שמנים רויים כמו שמן דקלים או קוקוס שמתחמצנים הכי פחות. ההיגיום הוא שאם כבר מטגנים ומבצעים פעולה לא בריאה עדיף שהשמן יהיה רווי ויהיה כמה שיותר יציב מבחינה כימית. והמלצה שלי לא לטגן כלל בשמן עמוק, אפשר כמעט הכול בתנור או טיגון רגיל בשמן רדוד בטמפ' נמוכה בה השמן שומר על תכונותיו ואיכותו. מקווה שעזרתי.
 
a
למעלה