Haim raveh
New member
שמן , שמן , שמן .
שמן , שמן, שמן!!! הסופגניות שטיגנתי לאחרונה ב-TCW 3 היו נפלאות ," באמת שמן טוב" . השמן במנוע שתי פעימות , תפקידו החשוב, לשמן את המנוע . שימון טוב ונכון , מוריד חיכוך . פחות חיכוך- פחות בלאי, פחות חום, ניצול דלק טוב יותר ועוד השלכות טובות נוספות. מה הרע בשרפת השמן במנועי שתי פעימות ? הוא משאיר פיח . הפיח גורם לשחיקה מואצת. הפיח מעלה את יחס הדחיסה כאשר מצטבר בראש המנוע ולזה השלכות רעות לעבודת המנוע. הפיח נתפש בין הרינגים לבוכנה תופש את הרינגים , גורם לחוסר אטימה בזמן פעולת הדחיסה והתוצאה, איבוד כוח. הפיח מצטבר בדוד האגזוז ובמעברי סעפות הפליטה , דברים הגורמים לאיבוד כוח מנוע. הפיח מצטבר על הפלגים , סותם אותם עד עשית קצר בפלג ואז כמובן אין הצתה לדלק. אם למנוע פלג אחד לצילינדר, הצילינדר יפסיק לעבוד. אל תחשבו כי נשאר לנו עוד צילינדר להצלה מפני נחיתת אונס. צילינדר אחד עובד ,במנועי 582 ואחד לא עובד = עצירת מנוע ונחיתת אונס. פיח על הפלג גורם להצתה מוקדמת , מה שניקרה "דטונציה" התוצאה איבוד כח בלאי מואץ עד כדי שרפת הבוכנה תוך כדי טיסה. איך נימנע את הפיח ? אי אפשר למנוע , אפשר להפחיתו ע"י שימוש בשמנים מתאימים ו/או יותר טובים [כאלו שמשאירים פחות משקעי פיח] את החכמה הזו של משקעים מזערים אמורים לדעת יצרני השמנים ! יעל , לא ידוע לי מהיכן הידע , אך ניראה לי כי תשובותייך יפות ומקצועיות. תרשי לי תיקונים קלים. מנועי האז"מים נתקעו בעבר לא רק בגלל בעיות שמן וגם לא בעיקר. היו בעיות מסוגים שונים ושמנים לא מתאימים רק עזרו לעוד בעיות שהיו בעבר. הגדרתי למנועי רוטקס 582 היא: פעם, המנועים האלו "לפעמים עבדו". היום, לאחר שיפורים הם, "לפעמים עוצרים" זה הבדל גדול ועצום !!! לנושא, האם צריך לדוש עוד ועוד לאחר שהאז"מים כבר "שחו בביצה הזו" ? כן ! חד משמעי. האז"מים מחויבים להשתמש במה שקובעים היצרנים ו/או מטפלי המנועים ו/או המנהל. לכן מי שמשנה סוג שמן באז"מ עובר על החוקים/תקנות. יש לזה יתרונות וגם חסרונות. לא אגע בהם כאן. אנו לא מחויבים. לכן, אנו רשאים לנסות וגם למצוא פתרונות טובים או רעים . יש לנו יתרון גדול בנושא אנו חופשיים מדעתם של אלו שלא "מבינים". את הפקת הלקחים מאתנו "בעלי הסמרטסים" יכולים לאמץ אחרים. לנו הרבה שעות טיסה ,לנו יש גם "מדענים קטנים" שעושים מיני ניסויים ,רובם לא מוצלחים אך איך נדע אם לא ננסה ? כל התעופה היא ניסוי ותהיה. אין אני אומר , תעשו ניסויים ! אני מכיר גב אחד שבור בגלל ניסוי אחד. במקרה הזה היחס היה 1:1 "ווללה" 100 אחוז כישלון ותיזכרו כשלון בניסויי טיסה כואבים!!! חיים רוה
שמן , שמן, שמן!!! הסופגניות שטיגנתי לאחרונה ב-TCW 3 היו נפלאות ," באמת שמן טוב" . השמן במנוע שתי פעימות , תפקידו החשוב, לשמן את המנוע . שימון טוב ונכון , מוריד חיכוך . פחות חיכוך- פחות בלאי, פחות חום, ניצול דלק טוב יותר ועוד השלכות טובות נוספות. מה הרע בשרפת השמן במנועי שתי פעימות ? הוא משאיר פיח . הפיח גורם לשחיקה מואצת. הפיח מעלה את יחס הדחיסה כאשר מצטבר בראש המנוע ולזה השלכות רעות לעבודת המנוע. הפיח נתפש בין הרינגים לבוכנה תופש את הרינגים , גורם לחוסר אטימה בזמן פעולת הדחיסה והתוצאה, איבוד כוח. הפיח מצטבר בדוד האגזוז ובמעברי סעפות הפליטה , דברים הגורמים לאיבוד כוח מנוע. הפיח מצטבר על הפלגים , סותם אותם עד עשית קצר בפלג ואז כמובן אין הצתה לדלק. אם למנוע פלג אחד לצילינדר, הצילינדר יפסיק לעבוד. אל תחשבו כי נשאר לנו עוד צילינדר להצלה מפני נחיתת אונס. צילינדר אחד עובד ,במנועי 582 ואחד לא עובד = עצירת מנוע ונחיתת אונס. פיח על הפלג גורם להצתה מוקדמת , מה שניקרה "דטונציה" התוצאה איבוד כח בלאי מואץ עד כדי שרפת הבוכנה תוך כדי טיסה. איך נימנע את הפיח ? אי אפשר למנוע , אפשר להפחיתו ע"י שימוש בשמנים מתאימים ו/או יותר טובים [כאלו שמשאירים פחות משקעי פיח] את החכמה הזו של משקעים מזערים אמורים לדעת יצרני השמנים ! יעל , לא ידוע לי מהיכן הידע , אך ניראה לי כי תשובותייך יפות ומקצועיות. תרשי לי תיקונים קלים. מנועי האז"מים נתקעו בעבר לא רק בגלל בעיות שמן וגם לא בעיקר. היו בעיות מסוגים שונים ושמנים לא מתאימים רק עזרו לעוד בעיות שהיו בעבר. הגדרתי למנועי רוטקס 582 היא: פעם, המנועים האלו "לפעמים עבדו". היום, לאחר שיפורים הם, "לפעמים עוצרים" זה הבדל גדול ועצום !!! לנושא, האם צריך לדוש עוד ועוד לאחר שהאז"מים כבר "שחו בביצה הזו" ? כן ! חד משמעי. האז"מים מחויבים להשתמש במה שקובעים היצרנים ו/או מטפלי המנועים ו/או המנהל. לכן מי שמשנה סוג שמן באז"מ עובר על החוקים/תקנות. יש לזה יתרונות וגם חסרונות. לא אגע בהם כאן. אנו לא מחויבים. לכן, אנו רשאים לנסות וגם למצוא פתרונות טובים או רעים . יש לנו יתרון גדול בנושא אנו חופשיים מדעתם של אלו שלא "מבינים". את הפקת הלקחים מאתנו "בעלי הסמרטסים" יכולים לאמץ אחרים. לנו הרבה שעות טיסה ,לנו יש גם "מדענים קטנים" שעושים מיני ניסויים ,רובם לא מוצלחים אך איך נדע אם לא ננסה ? כל התעופה היא ניסוי ותהיה. אין אני אומר , תעשו ניסויים ! אני מכיר גב אחד שבור בגלל ניסוי אחד. במקרה הזה היחס היה 1:1 "ווללה" 100 אחוז כישלון ותיזכרו כשלון בניסויי טיסה כואבים!!! חיים רוה