שמעתי שיחה של נהג מונית ספיישל

שמעתי שיחה של נהג מונית ספיישל

שדיבר בנייד על רמקול עם חבר שלו לעבודה (גם נהג מונית וכנראה באותה חברה).
החבר מעבר לקו סיפר שהוא מסיע תיירת ומהמקום שהוא לוקח אותה ליעד יעלה לה לשלם בסביבות 200 שקל.
הנהג שהסיע אותי אמר לו להפעיל מונה ולעשות כמה שיותר עיקולים וסיבובים ועצירות והאטות ולא לסוע על כבישים מהירים וכו' כדי להוציא ממנה 700 שקל ולא 200.
הקשבתי לשיחה וחשבתי על כל אותן פעמים ששמעתי על ניצול תיירים בארץ ע"י נהגי מונית (אחת שעובדת במוקד שירות לתיירים סיפרה לי שבאים למשרד שלה תיירים שמרגישים שרומו ובידם קבלה שקיבלו מנהגי המוניות רק שהקבלה היא של חנות לכלי בית כך שאין עקבות) ועל יחס לתיירים בכלל, בזמן שכשאני שהיתי בחו"ל נהניתי מיחס נעים ואדיב של המקומיים.
אני זוכרת מקרה בשוק הכרמל בתל-אביב בו אחת הרוכלות צרחה על תיירת מאסיה. זה פשוט חרוט לי בזכרון. כל-כך התביישתי. למה אנחנו חייבים להתנהג כך לתיירים? אין במדינה הזאת חוש סובלני ומקבל פנים?
 

niva90

New member
ואיך נהג המונית פעל בסוף? עשק או לא עשק?

לגבי השאלה שלך היא נוגעת בתחום האתיקה.
את יכולה להתלונן במשרד התחבורה : לציין את השעה ואת נתיב הנסיעה.

ולכבי שאלתך - למה אנחנו כאלה?
אני מעריכה שנותרו עדיין נהגים מוסריים שהיו נוהגים אחרת.
 
אמרת לו משהו? נראה לי מוזר מאוד

כי הם מקפידים מאוד לא לקיים שיחות כאלה ליד נוסעים, כי הם מפחדים ממס הכנסה, מחוקרים סמויים וכו'
אני מאידך סגרתי עסקה מצוינת עם נהג שאני מכיר כבר שנים פעם בשבוע, בשעה מסוימת הוא מתקשר אליי, ואני נוסע אתו לבת ים במחיר שקבענו שנינו יחד, ומתאים לשנינו.
 

ComedyWriter

New member
בכל מקום בעולם מחפשים למקסם רווחים מתיירים

וגם התיירים יודעים, זה משחק של מיקוח בין התייר למקומי.
קורה בכל העולם.
 
למעלה