שמעתי תאוריה מעניינת היום

goldsoft

New member
שמעתי תאוריה מעניינת היום

שמעתי היום תאוריה מעניינת בקשר למנוע היקום כידוע כל דבר ביקום חיי או דומם מורכב מאטומים, ובלי להכנס לפרטים לכל אטום יש גרעין ואלקטרונים שמסתובבים סביבו. מה גורם לאותו אלקטרון להסתובב כל הזמן?..... ומה יקרה אם פתעום הוא יפסיק להסתובב?...... הדתיים קוראים לכח הזה שמסובב את האלקטרונים ה', שהוא למעשה כח החיים והיקום. מה אתם חושבים על תאוריה זו ?
 

Majestic12

New member
שטויות חסרות בסיס...

כידוע, העולם האטומי והתת אטומי אינו מסתיים באלקטרונים או בפרוטונים ונויטרונים. ישנם גם חלקיקים תת-אטומיים רבים, ועוד היד נטויה. ישנם מזונים, קווארקים, לפטונים, פוזיטרונים, ועוד ועוד... בטבע ישנם גם כוחות הפועלים ברמות תת אטומיות אלו. כל התיאוריות הדתיות מנסות להתאים את הכתוב בדת למה שהמדע מגלה ומוכיח מעל לכל ספק. המדע אינו מתאים את עצמו לדת, אלא להיפך - יש לשים לב למצב זה, בבואנו להסתמך על הדת והאמונה ככלי אשר מספר לנו תשובות לשאלות...
 

Gilliana

New member
כל מה שאני יכולה להגיד הוא...

שאני משתגעת מהשטויות של הדתיים! הדבר היחיד שאפשר אולי להגיד לזכותם הוא שהם לא מתייאשים מהנסיונות לאלץ את היקום לפעול עפ"י האמונות שלהם, אבל כל אלו לא משנים את העובדות.
 

matank1994

New member
אני חדש בפורום

אני כבר הרבה זמן קורא את ההודעות אבל עדין אף פעם לא כתבתי. אני מתעניין מאוד בעב"מים וחיזרים ואני לא חושב שצריך להיתיחס לתאוריות כאלה!!! אני בטוח שלא כל הדתיים חושבים ככה ולא צריך להגיד שהתאוריות שלהם הם שטויות
 

euler1

New member
אלקטרונים לא מסתובבים מסביב לגרעין

זה מודל שננטש לפני בערך 100 שנה ראה קוונטום מכניקה. חות מזה שזה טיעון דיי טיפשי כל דבר ממשיך לנוע אלה אם מפעילים עליו כוח - החוק הראשון של ניוטון, אם הדתיים היו יודעים פיזיקה ברמה של כיתה י אולי הם היו מפסיקים עם השטויות שלהם.
 

Majestic12

New member
מודל האטום...

איזה מזל שבישיבות ובתלמודי התורה, עדיין מודל האטום ומבנה היקום נמצאים בדיוק במצב, בו הם היו בתקופת קיסרי רומי...
 
בכיתה י' לומדים על אופטיקה בפיסיקה

סתם שתדע
 

Majestic12

New member
לגבי הנלמד בכתה י' ../images/Emo8.gif

בכתה י' לומדים על קצה המזלג (או נשתמש במילה "אמורים ללמוד") את המבוא לפיסיקה הקלאסית - הניוטונית. מאז המאה ה- 18 (שזהו החומר הנלמד בקושי), היו פיתוחים אדירים ומרחיקי לכת בפיסיקה, ולצערי כל התחום הזה (הפיסיקה המודרנית של המאה ה- 20 = פיסיקת הקוואנטים), אפילו לא מוזכר בחומר הלימוד. גם בכימייה הדבר דומה. תלמידים עדיין לומדים (נגיד שלומדים) על מבנה האטום כפי שהיה ידוע בסוף המאה ה- 19, ואפילו לא לומדים על ארבעת מצבי הצבירה של החומר (כן - ישנם 4 מצבי צבירה, ולפני כשנה בתגלה מצב צבירה חמישי). מערכת החינוך (וגם רוב המורים), עדיין חולמים על שלושה מצבי צבירה, ועל אטום במודל המאה ה- 19.... נ.ב. האמינו לי - אני יודע בדיוק מה קורה במערכת ה"חינוך" בישראל - לימדתי גם בתיכונים ובמכללות תיכוניות ב- 7 השנים האחרונות.
 

ירדן121

New member
יש את התפיסות המדעיות ויש את התפיסו

ת הדתיות לכל דת כמעט יש סיפור בריאה משלה. אז כמה פעמים כבר נברא העולם אני אישית מאמינה באלוהים כמובן אבל אני לא מאמינה בסיפור הבריאה של אדם וחווה . זה פשוט סיפורי התנך. אני מאמינה באבולוציה כי זה בהרבה הגיוני מבחינה מדעית. כי לפי סיפור הבריאה של היהודים, ה' ברא את האדם לפני 5000 6000, שנה בערך ואני מאמינה שבני האדם נוצרו מהקוף בהדרגתיות. מה אתם מאמינים זה בחירה שלכם. אבל מה שנכון ,זה כבר משהו אחר.
 

Majestic12

New member
מצבי הצבירה המוכרים כיום

מצבי הצבירה הבאים, מוכרים למשרד החינוך בישראל
1. מוצק 2. נוזל 3. גז מצבי הצבירה הבאים, אינם מוכרים למשרד החינוך בישראל: 4. פלסמה - מצב בו האלקטרונים מתנתקים מאחיזת הגרעין, ונוצרת תערובת של גרעינים ואלקטרונים. 5. מצב צבירה בין נוזל למוצק - לא ידוע לי אם כבר ניתן שם למצב זה. הוא התגלה (ככל שידוע לי) במכון וייצמן בישראל, לפני כשנה.
 
למעלה