מכון בייקר
היה לנו ניסיון איתם, את יכולה לקרוא על השיטה שהם עובדים לפיה הנקראת dir או "floortime", בהשוואה לשיטות טיפול אחרות לדעתי הגישה שלהם יחסית בסדר, אבל יש שתי נקודות שלדעתי כדאי לך לשים לב ולברר עם עצמך ואיתם אם תלכו על זה:
1. יתכן שיאמרו לכם בשלב כלשהו משהו כמו שאם ילד בוכה לא לתת לו מה שהוא רוצה, כדי שלא ילמד שבכי או סצינה זו דרך להשיג דברים, לדעתי ומניסיוני הפרטי יש בעייתיות כלשהי כשבאים לילד בגישה הזו מבלי לשקול כל מקרה ותרחיש לגופו.
2. אם הם עדיין מצלמים את ההורים והילד כחלק מהתהליך: לנו אמרו בסוף המפגשים שהצילומים נשארים ברשותם אבל רק סטודנטים מורשים לצפות בהם כחלק מהלימוד. לי באופן אישי זה מאוד מפריע עד היום וגרם לי להתחרט על כל התהליך, לדעתי אפילו אם מדובר בסטודנטים בלבד עדיין יש כאן משהו מאוד בעייתי אם זה לא מתאים למשפחה. בתקופה כשעבדנו איתם היינו הורים מבוהלים ומודאגים וממש בתחילת הדרך האיבחונית והטיפולית ולכן לא היו לנו הידע והראש לעמוד על שלנו בנושא הספציפי הזה אלא רק בדיעבד התחרטתי על כך מאוד. אני חושבת שזו נקודה שכל הורה, במיוחד ההורה שנמצא בשלבי הגילוי הראשונים שילדו בספקטרום, יקח לתשומת ליבו אם נושא כזה חשוב לו אז לא להכנע ולהסכים לדרישות כאלה מצד אנשים מקצועיים שעובדים איתם.