שמשון הגיבור או הפחדן?
שמשון א. סלע ד. קריבושי בין הכרמים שמשון הלך בדרך לתמנתה וירא אריה שואג בסבך וישסעו כגדי ויעבור שמשון שנית בדרך לתמנתה וירא נחיל דבורים בגב וירד הדבש אל פיו ומה מתוק יותר מדבש מה עז יותר מליש חידה היא ואין איש אשר יפתור את חידתי יופייך דלילה מתוק מדבש אהבתי עזה היא הפקדתי בחיקך את סוד חיי וגם מותי בין הכרמים שמשון הלך בדרך לתמנתה וירא אשה מבנות פלישתים ובלבבו היקוד ולילה לילה הוא הולך בדרך לתמנתה חומק אל בית אישה פלישתית ובלבבו הסוד ומה מתוק יותר מדבש... אל ההיכל שמשון הובל עוורות עיניו השתיים המון שוחק סביבו אבל צימחו מחלפותיו קחני אל העמודים חזקני רק הפעם תמות נפשי עם מות פלישתים עם מות אהבתי. כי מה מתוק יותר מדבש... וכל זה למה? בגלל סיום קריאת הספר "דבש אריות" של ד. גרוסמן. קשה לקרוא לזה ספר זה יותר מאמר בן 138 עמודים...... הרצאה שנושאה הוא "שמשון" והטרגדיה של חיו. ניתוח פסיכולוגי-פסיכיאטרי-סוציולוגי-אנטרופולוגי של אחת הדמויות הססגוניות בתנ"ך. שמשון נחשב לשופט, אבל פעילותו לא הותירה זמן לשפיטה רב הזמן עסק בנקמות בפלישתים וברדיפה אחר נשים. (וגם תהיות על ייחודו _"לא ככל האדם") נקמות יצירתיות ומקוריות היו לו.. גם נסיבות הריונה של אמו משוערים בספר, אחרת מאשר ידוע לנו. (משהו שמזכיר את סיפורי מריה הקדושה) התנ"ך לעיתים די קרובות מציג את ה"בעל" כיצור חלש דביל, מנותק ונבגד, והנשים חזקות ודומיננטיות. ואולי גם שרמוטות.......... וזאת כדי להשיג פרי בטן. אוקצור, סקירה על שמשון........מזוית ראיה מודרנית בת ימינו. אגב, מי שחושב שאנחנו לא חיים היום בדיוק כמו בימי התנ"ך, טועה. למרות המיכשור המודרני והחדשני....... המנטליות של הלבנט נשאר בדיוק אותה דבר מבחינת אכזריות ודם על הידיים.
שמשון א. סלע ד. קריבושי בין הכרמים שמשון הלך בדרך לתמנתה וירא אריה שואג בסבך וישסעו כגדי ויעבור שמשון שנית בדרך לתמנתה וירא נחיל דבורים בגב וירד הדבש אל פיו ומה מתוק יותר מדבש מה עז יותר מליש חידה היא ואין איש אשר יפתור את חידתי יופייך דלילה מתוק מדבש אהבתי עזה היא הפקדתי בחיקך את סוד חיי וגם מותי בין הכרמים שמשון הלך בדרך לתמנתה וירא אשה מבנות פלישתים ובלבבו היקוד ולילה לילה הוא הולך בדרך לתמנתה חומק אל בית אישה פלישתית ובלבבו הסוד ומה מתוק יותר מדבש... אל ההיכל שמשון הובל עוורות עיניו השתיים המון שוחק סביבו אבל צימחו מחלפותיו קחני אל העמודים חזקני רק הפעם תמות נפשי עם מות פלישתים עם מות אהבתי. כי מה מתוק יותר מדבש... וכל זה למה? בגלל סיום קריאת הספר "דבש אריות" של ד. גרוסמן. קשה לקרוא לזה ספר זה יותר מאמר בן 138 עמודים...... הרצאה שנושאה הוא "שמשון" והטרגדיה של חיו. ניתוח פסיכולוגי-פסיכיאטרי-סוציולוגי-אנטרופולוגי של אחת הדמויות הססגוניות בתנ"ך. שמשון נחשב לשופט, אבל פעילותו לא הותירה זמן לשפיטה רב הזמן עסק בנקמות בפלישתים וברדיפה אחר נשים. (וגם תהיות על ייחודו _"לא ככל האדם") נקמות יצירתיות ומקוריות היו לו.. גם נסיבות הריונה של אמו משוערים בספר, אחרת מאשר ידוע לנו. (משהו שמזכיר את סיפורי מריה הקדושה) התנ"ך לעיתים די קרובות מציג את ה"בעל" כיצור חלש דביל, מנותק ונבגד, והנשים חזקות ודומיננטיות. ואולי גם שרמוטות.......... וזאת כדי להשיג פרי בטן. אוקצור, סקירה על שמשון........מזוית ראיה מודרנית בת ימינו. אגב, מי שחושב שאנחנו לא חיים היום בדיוק כמו בימי התנ"ך, טועה. למרות המיכשור המודרני והחדשני....... המנטליות של הלבנט נשאר בדיוק אותה דבר מבחינת אכזריות ודם על הידיים.