שנה א' בעברית- תהיות

שנה א' בעברית- תהיות

הי , אני מתחילה ללמוד שנה א' במשפטים בעברית ויש לי מס' שאלות, אשמח ממש לקבל תשובות: 1. אם אתם מכירים את פרויקט "עתידים למנהל ציבורי" - האם העומס לא גדול מדי? איך התכנית? 2.כל נושא הנרמול מרתיח אותי בצורה לא נורמלית. למה שאני לא אקבל ציון גבוה אם מגיע לי? מה ניתן לעשות נגד זה והאם זה פוגע בקבלה להתמחות? 3. האם קשה למצוא עבודה במקצוע (עו"ד לכל 260 איש וכד')? 4. באיזה תחום התמחות מרוויחים הכי טוב? 5. האם ההשקעה הכי גדולה צריכה להיות בשנה א'? 6.האם זה מקצוע מעניין..?האם לומדים על מקרים מעניינים? אשמח לקבל כל התייחסות שהיא!
 

B L I M P

New member
מנסה לענות

1. עתידים, עומס גדול אבל מאוד שווה כלכלית. האנשים שאני מכירה שעושים את זה הם בד"כ חבר'ה מאוד חכמים ומוכשרים. את התוכנית עצמה אני לא מכירה. 2. מתרגלים. לפעמים זה אפילו לטובה. בנוגע להתמחות לא ממש - כי גם ככה הנרמול משותף לאוניברסיטאות ובעקרון את מתמודדת מול בוגרי אוניברסיטה על קבלה לסטאז'. מה שכן, זה עשוי לפגוע בקבלה לתואר שני עם תיזה וכל מיני כאלו שדורשים ציון סף מינמלי ולא ממש מתרגשים מכל ענייני הנרמול. (אגב, נירמול זה ממש לא רק קטע של משפטים..) 3. שוב, לבוגרת של העברית צריכות להיות פחות בעיה. מעבר לכך, כמו שהייתה אומרת אחת המרצות שלי לפחות 10 פעמים בשעור "זה תלוי" - בך, בכישורים שלך, בציונים שלך, בסטאז' שלך, בקשרים שלך וכו וכו. 4. ואלה, לא יודעת. הייתי אומרת מסחרי אבל זה כללי מדי. 5. ההשקעה בשנה א' היא גדולה, זה בטוח. היות ולא התנסתי בשאר השנים אני מתקשה להשוות
6. מעניין? מעניין את מי. אותי זה מעניין. אם זה יעניין אותך, זה רק את יכולה לדעת. מקרים מעניינים? לומדים על המקרים שהיוו את התפנית או את השנוי. מעניין? שוב, תלוי את זה מי, תלוי באיזה קורס, תלוי מי המרצה וכו וכו.
 

dell3

New member
בעיקר בעניין נושא הנרמול -

אני סיימתי כעת שנה ב' בעברית, ולפחות ממה שהפסקתי לחוות עד כה בפקולטה - עניין הנרמול לא כל כך גרוע כמו שהוא נשמע. עד כה, בכל הקורסים בהם השתתפתי, היו מעט מאוד קורסים בהם הנרמול היה שלילי, וגם אז מדובר במספר נקודות לא גדול במיוחד (4-5 נקודות לכל היותר). ברבית המקרים, הציונים בסופו של דבר לא מנורמלים (מכיוון שהממוצע יוצא גם ככה בסביבות 79 +-), או מנורמלים 'לטובה'. צריך לזכור שישנם קורסים מאוד קשים בפקולטה (להלן דיני קניין עם פוזנר - ממוצע הציונים ללא נרמול היה עומד על כ-40 בערך), והנרמול עוזר 'להשוות' אותם לכל קורס אחר (אומנם הדבר גם גורם לכך שמרצים אינם חוששים שהמבחן יהיה קשה מידי, אך בסופו של דבר הציונים אינם נפגעים). כתבת "למה שאני לא אקבל ציון גבוה אם מגיע לי?" - לדעתי, בכל מקרה הציון שאת מקבלת הוא לא הציון ש"מגיע לך" גם אם יש נרמול, וגם אם אין נרמול. את מקבלת ציון שהוא פוקנציה של משתנים רבים מספור (מצב רוחו של המרצה שכתב את המבחן, מצב רוחו של הבודק באותו רגע, כושר הריכוז שלך ביום המבחן, ועוד ועוד...), כאשר ייתכן ש"יגיע לך" ציון מאוד גבוה כי השקעת ולמדת וחרשת או כי את גאון מלידה, ועדיין תיכשלי במבחן (או, כמובן, להפך. ויש לי דוגמאות רבות לכאן ולכאן).הנרמול מוסיף בסה"כ עוד משתנה - ציוניהם של שאר הניגשים למבחן. ושוב, צריך לזכור כי הנרמול משמעותי בעיקר כשהייתה חריגה משמעותית מהממוצע (ואז בד"כ זה קרה כי המבחן היה קל מאוד / קשה מאוד), וגם כי ישנם ציונים רבים שאינם מנורמלים (ציוני מועד ג' (אפילו ציוני מועד ב' לא נורמלו עד לאחרונה ממש!), סמנריונים, קליניקות, קורסים קטנים, ועוד). לדעתי, אין לכך גם יותר מידי השפעה על ההתמחות. צריך לזכור כי ציונים אינם הכל - גם לא בקבלה להתמחות. ואני אומרת את זה בתור אחת עם ממוצע די גבוה, שעדיין לא מצאה התמחות, ולא ראתה עדיין אף מראיין שנפל מהכיסא בגלל שקיבלתי יותר מ-90 באיזה קורס תאורטי משעמם. רבים וטובים מוצאים התמחות במקומות מצויינים גם אם ממוצע נמוך מ-80.
 

BlackUnicorn

New member
ועוד קצת תשובות

את הרוב אמרו אבל הרגשתי שבא לי לתת קצת מעצמי :) אני מאת"א אז התשובות שלי יהיו אולי קצת שונות - 1. מן הסתם לא מכירה. 2. אין לך מה לעשות נגד זה. אגב, יש סיכוי שעכשיו את חושבת שיגיע לך ציון גבוה, אבל פתאום תגלי שאמנם בתיכון היית מצטיינת אבל פתאום את בסביבה שבה כולם הם כאלה ואת ביניהם - בינונית לגמרי. זה משבר שלא מעט עוברים אותו בשנה א' וכדאי להתכונן אליו נפשית. אחוז האנשים שבאמת מקבלים ציון גבוה (לעיתים בגלל הנרמול אבל מצד שני, נראה שגם בלעדיו זה היה קורה) הוא נמוך מאוד. בכל מקרה כמו שנאמר לפניי - לפעמים נרמול יכול להציל אותך, לפעמים הוא יכול להציק. לי אישית יש תחושה שהוא מעצבן בעיקר את המצטיינים ששואפים להצטיינות רקטור, ולמרות שחברתי הטובה היא כזו אין מה לעשות - הם המיעוט. הרוב רוצים ציון נורמלי, ממוצע+, והנרמול מאפשר את זה. 3. צריך לזכור כמה דברים - א. הרבה עו"ד לא עוסקים בכלל במקצוע. ב. עריכת דין מתחלקת להרבה תחומים. זה לא שכל עורכי הדין חולקים את אותו תחום, אלא בדומה לרופאים המתמחים בכל מיני תחומים - נניח ברפואת עיניים, אף אוזן גרון, רפואת משפחה וכו' - גם עורכי דין מתמחים כל אחד בתחום שלו או במס' תחומים מצומצמים. אני בספק אם קיים עו"ד שמתעסק עם כ-ל התחומים הקיימים.. כך שזה גם מצמצם את הבעיה. כמובן גם שבכל תחום יש הבדל בין כמות העבודה. בדיני משפחה יותר קל להיות עצמאי, במסחרי עדיף להיות שכיר, יש נישות קטנות כמו פטנטים שלפי מה ששמעתי פעם אחת (לא לבנות על זה) אין בזה הרבה עבודה וכו'. אז זה מאוד תלוי. 4. שוב - תלוי תלוי תלוי. תלוי מי את, תלוי מי הלקוחות שלך, איפה את עובדת. אפשר להרוויח המון במסחרי ואפשר להרוויח המון בדיני מקרקעין ובדיני אישות אבל אולי במסחרי הממוצע הכי גבוה, אם זו השאלה. אלה השמועות בכל אופן.. מצד שני - גם התחרותיות שם הכי גבוהה (כנראה מאותה סיבה
) 5. תלוי במוסד הלימודים. אני לא מכירה את תוכנית הלימודים של העברית, אני יודעת שלמשל באת"א שנה א' נורא קשה, שנה ב' פחות, ג' פחות וכו'. מה ששמעתי כל שנה א' זה - "סיימת שנה א'? סיימת חצי תואר". וההרגשה שלי היא באמת כזו כסטודנטית שתכף "עולה" לשנה ג'. מצד שני, במכללה למנהל למשל שנה א' היא קלילה יחסית ושנה ב' היא הכי קשה בתואר.. אז לא יודעת איך זה אצלכם. בכל מקרה שווה להשקיע כי בשנה ב' מתחילים לחפש סטאז'. 6. כמו בתיכון ככה גם באוניברסיטה - תלוי (לדעתי) במרצה. יש מרצה שיכול לקחת מקצוע משעמם ולהפוך אותו למרתק, ויש מרצה שיכול לקחת מקצוע מרתק (כמו דיני עונשין = פלילי, מה שקרה לי בשנה א') ולהפוך אותו לסיוט מהלך על שתיים. לכי תדעי... תהני ובהצלחה :)
 
למעלה