שנה וחצי

נ ע ה1

New member
תודה רבה

דווקא כן ענית לי בכל פעם ששאלתי. פשוט אני לא כ"כ "אהבתי" את התשובה כי בד"כ לא היו בה חידושים אלא משהו כמו - זה הגיל וזה מה שאמורים לעשות בו. בכל אופן, הפעם באמת נתת לי רעיונות וכיוונים חדשים (שבאמת לא התאימו קודם, כי מיון וצבעים ממש לא היו שייכים עד עכשיו) תודה רבה על הרעיונות! רציתי להוסיף : 1. יש לנו את פאזל הצורות הגיאומטריות עם חמישה חלקים. אם הפאזלים המורכבים יותר הם גם הכנסה של החלק למקום מסוים או שהם יותר דומים לפאזל של הרכבהת תמונות? האם בגיל שלה יש טעם לנסות פאזל "רגיל" של 4 חלקים למשל? 2. בית המפתחות - יש לנו. נדמה לי שאז כתבת שהוא לסביבות גיל שנתיים... אני מניחה שאפשר לתת לה להכניס את הצורות. המפתחות - מאיזה גיל ? 3. בעלי מדבר איתה אנגלית, לכן שאלתי על דיסלקציה, כי לכאורה עשויה להיות לה בעיה עם השפה (היא יודעת מילים בשתי השפות) 4. מהי החלוקה הרצויה בין "לשחק" איתה (כמו שכתבת, להסביר לה מה היא עושה) ובין "לתת לה לבד"? אני לא רוצה שהיא תתרגל שחייבים לשחק איתה... ושוב תודה רבה רבה! נתת לי הרבה רעיונות וחומר למחשבה כעת ! נעה.
 

יעל כץ

New member
בת שנה וחצי - המשך

נעה שלום, 1. לגבי הפאזלים המורכבים - אני מדברת על פאזלים שיש בהם 5 או 8 חלקים בודדים. למשל - 5 ירקות, או 8 חיות או אפילו 8 צורות גיאומטריות. פאזל של תמונה שמורכבת מ- 4 חלקים בדר"כ לא מתאים לגיל שנה וחצי. היכולת לפרק ולהרכיב תמונה מחלקים - מגיעה בהמשך. ככל שיש יותר חלקים, גם אם הם בודדים - המשימה הופכת מורכבת יותר. אגב, רמת הקושי גדלה ככל שהחלקים דומים יותר זה לזה. כך קשה יותר למצוא לאיזה שקע מתאים חלק הפאזל שביד. 2. בית חיות מפתחות - נכון. עכשיו נסי לתת לה להכניס את הצורות לפתחים. בסביבות גיל שנתיים הם מתחילים לסובב מפתחות בצעצוע הזה (יש ילדים שקצת לפני גיל שנתיים, ויש שאחרי). 3. לגבי דיסלקציה - למיטב ידיעתי, אין קשר בין דו-לשוניות ודיסלקציה. והשיבושים שתארת פשוט אופיניים לגיל שלה. אבל אם יש במשפחה הקרובה מישהו שאובחן כדיסלקטי או עם ליקוי שפתי כלשהו - כדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת. כיוון שהתמודדות במקביל עם שתי שפות עלולה להכביד על ילד עם ליקוי שפתי.
 

נ ע ה1

New member
שנה וחצי

שלום יעל, אני כבר כמעט חצי שנה "מנדנדת" לך עם רעיונות להפעלות לגיל של בתי. כבר כמעט חצי שנה אנחנו עם הטבעות, ה"התאם צורה", פאזל הצורות הגיאומטריות, שבלול הגרירה, והכדורים. לאחרונה גם צבעים, מדבקות, ניסיתי גם צבעי ידיים, ובצק. איך עוד אפשר לגוון (לפחות לי)? אין איזה התפתחויות משמעותיות בגיל שנה וחצי ? נראה לי שכל הצעצועים די חוזרים על עצמם בוריאציות שונות ואני לא רוצה לקנות סתם משהו שלא מפתח נקודה חדשה... אני לא חושבת שלה זה משנה כל כך - היא מתעניינת בספרים, לא תמיד אפילו שנקריא לה, אלא גם סתם יושבת על הספה ו"קוראת" לעצמה. אגב, אני דווקא כן מעוניינת בפעילות ש"תרכז" אותה כי לרוץ ולהשתולל היא עושה מספיק. עוד כמה שאלות: - קוביות - היא די "נעולה" על המגה בלוקס ומנסה לבנות מגדל קוביות באותו אופן (כלומר, באויר, ושהן "יידבקו") ומתעצבנת כשהקוביות "בורחות" זו מזו וזורקת אותן רחוק. האם להתעקש על בניית מגדל קוביות (בעבר ראיתי שהיא הצליחה פעם להערים 3 קוביות) או שהבלוקס מספיק מפתחים? - לפעמים כשהיא חוזרת על מילים - היא הופכת הברות/אותיות: "משמ" במקום "שמש", אצר" במקום "ארץ". האם זה יכול להעיד על דיסלקציה או משהו כזה בעתיד? ואם כן - האם יש דרך למנוע/להפחית את זה בשלב זה? (אולי לעבוד איתה על המילים, להתעקש על אמירת המילה נכון, חרוזים ?) - ספרים - היא מאוד אוהבת את מעשה בחמישה בלונים. האם כדאי לנסות "להכניס" ספר אחר או שבשלב זה מספיק להישאר עם סיפור אחד חביב ביותר (מקריאים לה לפעמים גם סיפורים אחרים, אבל את הספר הזה היא הכי אוהבת) הרי אוצר מילים היא מקבלת לא רק מסיפור בספר אמיתי... אגה, האם יש עוד סיפור ברמה של חמישה בלונים? (מצטערת, אבל לא הבנתי את הרעיון ב"תירס חם", למרות שאני יודעת שהוא פופולרי. יש עוד סיפור עם מעין "פזמון" כזה וגם תוכן, כמו חמישה בלונים?) תודה מראש! נעה.
 
למעלה