שנה וחצי

נ ע ה1

New member
שנה וחצי

שלום יעל, הרבה זמן לא "ניג'זתי" לך - פשוט נתתי לבחורות (שנה וחצי ושלוש וקצת) להשתולל בבית עם מה שמצאו, לקשקש בצבעים וכד'. לאחרונה יצא שהיה לי קצת "זמן איכות" רק עם הקטנה ותהיתי מה אני יכולה לעשות איתה "אחד על אחד" - כדי שהיא תרגיש שאמא כולה שלה. אז קצת שרנו שירים וקראנו סיפורים (100 שירים ראשונים, חמישה בלונים, ברכבת יושבת ארנבת וכד') ותהיתי מה אפשר עוד ? מבחינת מוטוריקה עדינה מה מומלץ כבר לעשות בגילה - בצק? מדבקות? פתאום גם שמתי לב שאפשר לשלב בין שתיהן - לתת לגדולה "ללמד" את הקטנה להשחיל שרוך בכפתורים או בחלקים של "המפתח להתפתחות", והיא גם נהנית סתם לשחק עם הכפתורים של "צבעוני לטף" (אגב, היא יכולה להכניס את כל הכפתור לפה. האם זו בעיה בטיחותית?) האם יש לך עוד רעיונות של פעילויות כאלו שאפשר לעשות עם שתיהן - כל אחת ברמה שלה ? האם כדאי להתחיל איתה פאזלים? ללמד "צבעים", צורות וכד'? תודה מראש, נעה.
 

יעל כץ

New member
שנה וחצי

נעה שלום, בגיל שנה וחצי בהחלט אפשר לתת להרכיב פאזלים - בדר"כ של חלקים בודדים כאלה עם כפתור. כדאי להתחיל בפשוטים - צורות גיאומטריות למשל. אפשר לתת פאזל 'הכרת הצבע' ולו רק בגלל הכנסת החלקים העגולים למקום, גם אם לא מתייחסים לצבע. זה נותן חווית הצלחה. אפשר וכדאי להתייחס לצבעים - אבל לא לבקש להגיד את שם הצבע אלא לומר את הצבע ולבקש להצביע על הצבע המסויים או להביא קוביה בצבע אדום למשל. ובוודאי לא להילחץ אם היא לא תבצע את המשימה נכון. יש משחק מצוין לגיל שלה - סקוצ'יקיד צורה וצבע. שבו גם הגדולה יכולה להשתתף. הכפתורים של 'צבעוני לטף' גדולים ועומדים בתקני הבטיחות, אבל כדאי תמיד לשים לב. בצק - מצוין לגיל שלה, ואכן הוא יכול לשמש משחק לשתי הבנות גם יחד. כל אחת במקביל וגם ביחד. את יכולה לבקש מהגדולה לבנות מגדל גבוה - ותראי איך הקטנה רצה להרוס אותו... את יכולה לבקש מהגדולה לבנות מגדל מקוביות אדומות למשל, או קוביה אדומה ועליה כחולה וחו"ח, כך תוכלי ללמד את הגדולה רצף, ואת הקטנה עוד דרך להתייחס לצבעים. כך אפשר גם לבנות עם קוביות מעץ - משחק שמתאים לשתיהן.
 

נ ע ה1

New member
תודה רבה

הוספתי גם שאלות נוספות על בתי הגדולה - "שלוש ורבע". אשמח אם תוכלי לענות בזמנך הפנוי... תודה מראש!
 
למעלה