שנה טובה לכולם ושנזכה להמתקת הדינים

ירושלם1

New member
מלכויות זכרונות שופרות - ראש השנה על פי הקבלה

ראש השנה על פי פנימיות התורה http://obshalom.org/Pages/47/ראש_השנה מלכויות זכרונות שופרות ג' מוטיבים עיקריים אנו מוצאים בתפילת ראש השנה: מלכויות, זכרונות, ושופרות. וכך אומרת הגמרא במ' ראש השנה (דף ט"ז ע"א): "אמרו לפני בראש השנה מלכיות זכרונות ושופרות. מלכיות – כדי שתמליכוני עליכם. זכרונות – כדי שיעלה זכרוניכם לפני לטובה, ובמה? בשופר". כל שלושת הדברים הללו הם לגבי האדם ולא לגבי הקב"ה, דהא הקב"ה אינו נזקק לכך שאנו נמליך אותו, למרות ש"אין מלך בלא עם", אבל מלכות ה' אינה מוטלת בספק גם ללא הכרתינו. אלא ודאי אנו הם אלה אשר זקוקים להכרה במלכות ה', וע"ז אנו מתפללים: "גלה כבוד מלכותך עלינו מהרה, וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו, ויאמר כל אשר נשמה באפו ה' אלקי ישראל מלך, ומלכותו בכל משלה". כי ללא הכרה של היחיד והרבים במלכות ה', הרי מסלול החיים אינו מנווט נכונה. הדבר דומה לאדם שמתהלך לו בהיכל המלך ועושה כל מה שלבו חפץ, ולפתע מעירים את תשומת לבו, שהמלך נמצא בחדר ממש בקירבתו, מיידית משתנה התנהגותו לגמרי, כי הוא נשלט ע"י החיוב שיוצר כבוד המלך. לכך צריך להגיע האיש הישראלי, להכרה במלכות ה' התמידית, ועל ידה הוא מגיע לחרטה מוחלטת על העבר, כי לא התנהג כפי הדרוש להתנהג, ומגיע לקבלה גמורה לגבי העתיד. זכרונות – כדי שיעלה זכרונכם לפני לטובה. שאל רבינו בעה"ס: האם שייכת שכחה אצל הקב"ה עד שאנו נזקקים להזכיר לו את עצמינו לטובה, הלא כתוב: "אין שכחה לפני כסא כבודך"!? הלא הוא מעורב לחלוטין בכל מקרה בעולם, ובמהלכי הנפש הפנימיים של כל אחד ואחת!? אלא המדובר על האדם, שהאדם ידע שהקב"ה זוכר אותו תמיד, וחושב עליו לטובה, כי הוא "הטוב והמטיב לרעים ולטובים". וע"ז נאמר: "אשרי איש שלא ישכחך", פעולת הזכירה צריכה להעשות ע"י האדם – לזכור את הקב"ה, לזכור את מלכותו השוררת בכל, לזכור את רצונו להטיב לנבראיו. לפי גודל ההכרה של האדם במלכות ה' וברצונו המוחלט להטיב לנו, כך שיעור התאמצותו להדבק בה'. ועל ידי מה זוכה האדם למלכויות ולזכרונות? ע"י השופר. השופר הוא נוטריקון – שפרו מעשיכם. השופר נלקח מן האיל, בכדי להזכיר לנו את ענין עקידת יצחק, שבסופו של דבר הוחלף באיל. כי עקידת יצחק מרמזת על השיפור אשר נדרש מאיתנו למעשה, ההקרבה של היקר לנו עבור הקב"ה ועבור זולתינו. לכן בא רבי עקיבא וקבע שעמוד השידרה של התורה כולה הוא "ואהבת לרעך כמוך", כי אי אפשר להגיע להקרבה ללא אהבה, כי כאשר אנו אוהבים מישהו, קל לנו להקריב עבורו את היקר לנו, וככל שהאהבה יותר גדולה כך יכולה ההקרבה להיות יותר גדולה. נמצא יש כאן סדר של סיבה ומסובב: א) להגיע למצב של אהבת זולתינו. ב) ע"י אהבה אנו יכולים להגיע למצב של שפרו מעשיכם, היינו מצב של הקרבת היקר לנו עבור הזולת. ג) עי"כ אנו מגיעים לדביקות בה', כי גם הקב"ה אוהב את זולתו. ד) ע"י הדביקות בה' מושגים ב' הענינים הנעלים של הכרה במלכות ה', והכרה בכך שה' זוכר אותנו תמיד לטובה. ובכדי ליישם את כל אלה צריך האדם לומר: "שנהיה לראש ולא לזנב", פירוש: שנהיה בעלי מחשבה עצמאית, ולא ניגרר אחר הדעה הכללית שהיא בדרך כלל שיטחית ואינה מובילה לשום מקום. כי הדעה הכללית המכונה בשפת חז"ל "דעת בעלי בתים" היא דעה שמצדדת באהבה עצמית ולא באהבת הזולת, אבל הדעה הפרטית הישראלית ענינה בביטול האגו של האדם. נמצא שרק עי"כ שהאדם אינו שוחה עם הזרם, אלא שוחה נגד הזרם, בבחי' שנהיה לראש ולא לזנב, אז יכול לזכות למלכויות זכרונות ושופרות.
 
שנה טובה לכולם ושנזכה להמתקת הדינים

נתקלתי במאמר המדהים הזה והלוואי שניישם: המתקת הדינים מטרת האדם לדבוק בשם מיום שנולד עד יום פקודתו. מציאות החיים והטבעים שטבע הקב"ה בבריאה לא מקלים על המטרה הזאת ולכן עבודת השם שלנו מתרכזת בחיזוק עץ החיים: לחבר את הענפים (אנחנו) לשורשם (הקב"ה), ולחבר את הנשמה לגוף. בעולם יש דרגות של טוב, של עונג, של אור. הדרגה הגבוהה ביותר היא מתוק. המקום שנקרא מיתוק, נמצא בעולם האצילות ולשם אנו רוצים ושואפים להגיע בר"ה. יש ארבע דרגות בלימוד התורה, פשט- דרגה של עולם העשיה. רמז- דרגה של עולם היצירה. דרוש- דרגה של עולם הבריאה. סוד- דרגה של עולם האצילות. אותו ספר תורה, אותם חמישה חומשי תורה, בכל הדרגות יש את אותן מילים וכל אדם לומד לפי דרגתו הוא. אור החיים הקדוש אומר: כשאדם בא לעולם האמת ובידו מקרא-פשט, ז"א שכל חייו התמקד בלימוד הפשט, הוא נשאל אם יש בידו תלמוד-רמז. מי שבא עם תלמוד, נשאל אם יש בידו מדרש (דרוש) וכך הלאה. כל אחד נשאל אם הוא בקי בדרגה אחת גבוהה יותר ממה שהוא למד כל חייו. נוכל ללמוד מכך כלל לחיים: אעפ"י שנראה לנו שהמקום שאנו עומדים זו המדרגה שלנו, אומרים לנו: המדרגה שלכם היא אחת למעלה ממה שאתם חושבים. וחזרה לנושא שלנו: לא כך הם פני הדברים בר"ה, בר"ה כולנו עולים לעולם שאין בו רע כלל, עולם האצילות, לשורש השורשים, לכסא הכבוד. לעלות בצינור דרך קולו של השופר שמחבר בין התוקע לשומע, עליה ביום אחד, ביום הדין, יום תרועה. מספר עצות להמתקת הדינים יש באפשרותנו להשפיע רחמים על מידת הדין: א. אדם תמיד צריך לזכור, להצדיק את הקב"ה, ולפי מה שמצדיק את הקב"ה כך יזכה להיגאל מייסוריו, לא מיד, אבל לא יישאר בהם לאורך זמן. אם הדברים היו ברורים, לא היה קשה להיות עבד השם. ב. תפילה, מלשון תפל, האדם הופך לתפל לקב"ה, לא צריך שום בקשות ממילא הכל יזרום בצורה הנפלאה ביותר, לא יחסר לו כלום. זה יום תפילה, כשאדם מתחבר לקב"ה, כל כולו תפילה, זה החיבור האמיתי. ג. ענוה, הזוהר הקדוש אומר שכל התפילות לא נכנסות ליעדן עד שתעלה תפילת העני. כשאדם יודע שיש מלך בעולם, שממלא כל עלמין, מסובב כל עלמין, לית אתר פנוי מיניה, שאין לאדם שום מקום בעולם כלל, הקב"ה מלא כל הארץ כבודו, האדם לא יודע איך הוא בכלל קיים. כשאדם מגיע לענוה כזאת וכך מתחיל את ר"ה אז הקב"ה עוזר לו בכל צעד, הוא מלווה אותו בתפילות ומעלה את התפילות שלו, מלווה אותו בשופר והוא תוקע בשבילו בשופר. אנחנו לא מבטלים את מידת הדין, אנחנו ממתיקים אותה. מי שמבטל אותה לעתיד לבוא זה רק הקב"ה. הקב"ה יתקע בשופר גדול, יעשה סדר במלאכים וחיות הקודש, יסתום פיהם של המקטרגים ויפתח פיהם של הסנגורים, יעבור מכסא דין לכסא רחמים. פיתחו לי כחודו של מחט ואני אפתח לכם שערים גדולים. מאתנו, הקב"ה מבקש השתדלות. אנחנו מבקשים מהשם: אנחנו נעשה כמו שאנו יכולים, ואתה הקב"ה תעשה כמו שאתה יכול. בע"ה שתהיה התעוררות גדולה בר"ה תשס"ז ויתהפך הכל לטובה. "והיה ביום ההוא, יתקע בשופר גדול, ובאו האובדים מארץ אשור והנידחים מארץ מצרים וישתחוו לשם בהר הקודש, ירושלים" (ישעיהו, כז', יג') http://www.mudaut.co.il/lessons/Lesson.asp?Lesson_ID=1005&LessonTopic_ID=19
 

EastGirl83

New member
שנה טובה וחתימה טובה ../images/Emo74.gif../images/Emo75.gif../images/Emo74.gif

 

צלותא

New member
שנה טובה ומוצלחת וגמר חתימה טובה

ושבשנה החדשה בעזרת השם נהיה פורום מאיר לעם ישראל.
 
למעלה