שנה לעבודה מהבית

שנה אחרי שרוב החברות התחילו לעבוד מהבית, לא מעט חברות מתחילות לחשוב על "היום שאחרי" ועל חזרה לשגרה שכוללת את השאלה העקרונית: איך וכמה חוזרים למשרדים?

לדעתי רוב חברות במשק הבינו שעבור רוב העובדים עבודה מהבית היא רצויה - ורבות מהן מצהירות על זה שמעכשיו הן יאפשרו עבודה חלקית מהבית ברמה כזו או אחרת כדי לצ'פר את העובדים. מצד שני, ישנם עדיין עובדים שבשבילם עבודה מהבית היא לא צ'ופר והם בהחלט לא נהנים ממנה והיו שמחים לחזור לעבוד במשרה מלאה מהמשרד. זה יכול לנבוע ממגוון גדול של סיבות, החל משמרנות מחשבתית וחוסר יכולת להסתגל לשינוי בצורת העבודה, וכלה בשלל סיבות אובייקטיביות (קל להם יותר להתרכז במשרד ולקבוע גבולות טובים יותר של שעות עבודה, הבית שלהם לא בהכרח נוח לעבודה מבחינת זמינות מקום ישיבה או רמת הרעש, חסרה להם האינטראקציה החברתית שמספק משרד), אבל הרצון לחזור למשרד עדיין קיים ומשפיע על יכולת העבודה ושביעות הרצון של העובד מהחברה. ועולה השאלה איך חברות מתמודדות עם עובדים שלא בהכרח מתאימים ל"נורמה" החדשה הזו - האם תהיה כפיה של עבודה חלקית מהבית, או שחברות יאפשרו גמישות בנושא לפי הנוחות של כל עובד?

זה למשל יכול להתבטא בנושא ארגון המשרד. כשפחות עובדים מגיעים למשרד כל יום, אפשר בקלות לשכור פחות שטח משרדים ולחסוך כסף, אבל זה מעלה את השאלה איך מארגנים את המשרד: איך מחשבים את גודל המשרד ומספר מקומות הישיבה שנדרשים בו? במקביל, אם החברה למשל חושבת לעבוד בצורה שאין "מקומות קבועים" כמו פעם, זה כנראה יפריע יותר לאלו שמגיעים באופן קבוע למשרד מאשר לאלו שמגיעים יומיים בשבוע (במיוחד אם צריך לזכור להזמין כל יום מקום ישיבה או שאם אין רישום תהיה "תחרות" על לתפוס את המקומות הטובים).

במקביל, העבודה מהבית לא פעם איפשרה גמישות בשעות העבודה, ובמקביל אליה נוצרה ציפיה שאנשים יהיו זמינים מבחינת אימייל או סלאק (או כל אמצעי תקשורת אחר) ולפעמים גם לישיבות גם בשעות הערב המאוחרות או במהלך הסופ"ש. האם זה משהו שיחזור לקדמותו כשלפחות חלק מהעובדים יחזרו לעבוד מהמשרד?

ויש כמובן את נושא קליטת העובדים החדשים שמאיר כמה אתגרים בעבודה מהבית. כמי שהתחילה לעבוד לפני כמה חודשים בחברה שעובדת עד היום במשרה מלאה מהבית, הצלחתי ללמוד את הפן המקצועי לא רע. במובן מסוים יש ללימוד בזום אפילו יתרון בכך שאפשר להקליט כל סשן הסברים כדי לאפשר לעובדים להקשיב שוב להרצאה או לנצל אותה עבור עובדים חדשים בעתיד. גם יצא לי להכיר בצורה לא רעה את העובדים בצוות שלי, גם אם זה לקח קצת יותר זמן. הבעיה היא שאני בעצם לא מכירה כמעט אף אחד מחוץ לצוות (וממחלקת כ"א שבאופן טבעי היה לי איתה קשר במהלך הגיוס) - לא באופן אישי ולא באופן מקצועי (היכרות עם תחומים אחרים שבהם עוסקת החברה). לפני כמה ימים למשל נשלח אימייל על קולגה שקודמה - ומעבר לעובדה שלא ממש ידעתי על מי מדובר (לא יכולת לשייך פנים לשים), גם לא היה לי מושג מה היה התפקיד הקודם שלה או מה התפקיד החדש...
 

BravoMan

Active member
בחברה שלנו עשו סקר בקרב העובדים בעניין.
אין לי מושג מה יעשו עם התוצאות שלו, או אפילו מה היו תוצאות הסקר, אבל כך או כך, לא ממהרים אצלנו להחזיק אנשים.

מצד שני, גם אין שום כוונה כרגע לעשות שינויים מרחיקי לכת מבחינת ארגון המשרד.
אבל החברה שאני עובד בה היא חברה די גדולה, שמחלקת פיתוח היא רק חלק אחד יחסית קטן שלה.

היו בה עובדים שבגלל אופי עבודתם לא יכלו לעבוד מהבית, ויש גם כאלה שכנראה ימשיכו לעבוד מהבית עוד הרבה זמן.
בינתיים, היחידים שרשאים לחזור הם אלה שהתחסנו או החלימו, וכמובן עדיין הכל בכפוף ל-"תן הירוק".

אישית, אני לא יודע מה יהיו ההשפעות לטווח ארוך על התעשייה של השנה הזו, אבל אני בהחלט יודע שלי יהיה קשה לחזור לשגרה של נסיעות במשרד, לבטוח במסעדות להכנת אוכל נקי, ועוד כל מיני דברים קטנים שלגמרי השתנו במהלך השנה.

למזלי, כרגע אין לחץ...
 
בחברה שלנו עשו סקר בקרב העובדים בעניין.
אין לי מושג מה יעשו עם התוצאות שלו, או אפילו מה היו תוצאות הסקר, אבל כך או כך, לא ממהרים אצלנו להחזיק אנשים.

מצד שני, גם אין שום כוונה כרגע לעשות שינויים מרחיקי לכת מבחינת ארגון המשרד.
אבל החברה שאני עובד בה היא חברה די גדולה, שמחלקת פיתוח היא רק חלק אחד יחסית קטן שלה.

היו בה עובדים שבגלל אופי עבודתם לא יכלו לעבוד מהבית, ויש גם כאלה שכנראה ימשיכו לעבוד מהבית עוד הרבה זמן.
בינתיים, היחידים שרשאים לחזור הם אלה שהתחסנו או החלימו, וכמובן עדיין הכל בכפוף ל-"תן הירוק".

אישית, אני לא יודע מה יהיו ההשפעות לטווח ארוך על התעשייה של השנה הזו, אבל אני בהחלט יודע שלי יהיה קשה לחזור לשגרה של נסיעות במשרד, לבטוח במסעדות להכנת אוכל נקי, ועוד כל מיני דברים קטנים שלגמרי השתנו במהלך השנה.

למזלי, כרגע אין לחץ...
לגבי נושא המעדות והאוכל הנקי - אני עדיין זוכרת לא מעט דיונים שהיו בתחילת התקופה על זה שעובדים מאוד כעסו על זה שביטלו להם את תקציב הסיבוס או התן ביס, כך שכנראה עדיין היה לכרטיסים האלו שימוש גם בתקופת הקורונה ;)

אבל בשבועיים שלושה האחרונים יצא לי להיות שותפה לכמה דיונים שונים בכמה קבוצות שונות בפייסבוק, ובהחלט עלו לא מעט תגובות שדווקא שמחו על האפשרות לחזור למשרדים לצד לא מעט עובדים אחרים שממש רצו שהעבודה מהבית תמשך גם כשנחזור לשגרה של הפוסט קורונה.

בתפקיד שבו עבדתי פרה - קורונה (אני פוטרתי קצת לפני הקורונה ומצאתי עבודה במהלכה) היתה לי נסיעה די ארוכה בין הבית למשרדים "בזכות" מעבר משרדים שהוחלט עליו כמה שנים לפני כן לאיזור תעשיה די מבודד, וזה אחרי שנים שהצלחתי תמיד לגור בקרבה יחסית גדולה למקומות העבודה שלי (כולל שכירת דירה שנמצאה במרחק עשר דקות הליכה מהמשרד). עד כמה שהנסיעות היו ארוכות ומתישות במיוחד בסוף היום, אני לא בטוחה עד כמה הזמן הזה באמת "נחסך" לי כיום בעבודה מהבית, כי אני מוצאת את עצמי ניגשת למחשב של העבודה גם במהלך הערב (למשל לבדוק האם קיבלתי תשובה למייל כזה או אחר, או שאני מריצה עוד משהו שפתאום עלה לי בראש כדי לפתור בעיה שעלתה לי במהלך היום).
 

קלייטון.ש

Well-known member
המנהלים שאני מכיר לא מאשרים לאף אחד לעבוד מהבית, אלא אם אין ברירה לפי ההנחיות הרשמיות.
מנכ"ל אחד שפגשתי לאחרונה, של בית תוכנה ותיק בתחום עסקי, המעסיק כ-60 עובדים, סיפר לי שיש לו שני עובדים שעובדים מהבית, והם עושים זאת כבר שנים. מעבר לכך ממה שראיתי במשרדים שלו הם היו מלאים בעובדים. מנכ"ל אחר גם של בית תוכנה דומה דורש מהעובדים להגיע למשרד אפילו בניגוד להנחיות. אבל הוא חרא של בנאדם גם במובנים אחרים. היתה עוד חברה טכנולוגית גדולה (100 עובדים) שביקרתי בשיא המגיפה, והם חוץ מלבדוק חום ולמלא תצהירי בריאות לא שינו כלום בנוכחות העובדים במשרד.
 
המנהלים שאני מכיר לא מאשרים לאף אחד לעבוד מהבית, אלא אם אין ברירה לפי ההנחיות הרשמיות.
מנכ"ל אחד שפגשתי לאחרונה, של בית תוכנה ותיק בתחום עסקי, המעסיק כ-60 עובדים, סיפר לי שיש לו שני עובדים שעובדים מהבית, והם עושים זאת כבר שנים. מעבר לכך ממה שראיתי במשרדים שלו הם היו מלאים בעובדים. מנכ"ל אחר גם של בית תוכנה דומה דורש מהעובדים להגיע למשרד אפילו בניגוד להנחיות. אבל הוא חרא של בנאדם גם במובנים אחרים. היתה עוד חברה טכנולוגית גדולה (100 עובדים) שביקרתי בשיא המגיפה, והם חוץ מלבדוק חום ולמלא תצהירי בריאות לא שינו כלום בנוכחות העובדים במשרד.
אלו דוגמאות מאוד ספציפיות. ברוב החברות מדברים על גמישות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אלו דוגמאות מאוד ספציפיות. ברוב החברות מדברים על גמישות.
אני לא יודע על מה מדברים ברוב החברות, אין לי דרך לברר זאת. לא יודע אם לך יש דרך.
את מסבירה את השיקולים של העובד לעבודה מהבית אבל הוא לא קובע. קובעת ההנהלה. ולהנהלה יש בעיה רצינית מאד עם העבודה מהבית, והיא בעית השליטה. מעסיק משלם לעובד עבור שעות העבודה שלו, עבור השעות בהן הוא עובד באופן מלא עבור המעסיק. לא עבור תפוקה. מבחינה ניהולית וגם מבחינת החוק המעסיק צריך לפקח על שעות העבודה של העובד. שהרי כאמור שעות העבודה הן המוצר שהעובד מייצר. לא התפוקה שלו. עובד שמגיע למשרד מחתים שעון בכניסה וביציאה והזמן באמצע הוא שעות העבודה שלו. לא משנה מה עשה בפועל. אבל עובד שנמצא בבית, איך עוקבים אחר שעות העבודה שלו? הוא יחתים באינטרנט בבוקר, יצא לסידורים, יעשה קניות, ספונג'ה, יחתים באינטרנט אחרי הצהרים, ומי ידע?
לכן עבודה מהבית מציבה בעיה ניהולית משמעותית. אפשר לסמוך על העובד שיעבוד בזמן שהוא בבית רק עד גבול מסויים וקשה לראות איך אפשר לסמוך על עשרות ומאות עובדים.
 
אני לא יודע על מה מדברים ברוב החברות, אין לי דרך לברר זאת. לא יודע אם לך יש דרך.
את מסבירה את השיקולים של העובד לעבודה מהבית אבל הוא לא קובע. קובעת ההנהלה. ולהנהלה יש בעיה רצינית מאד עם העבודה מהבית, והיא בעית השליטה. מעסיק משלם לעובד עבור שעות העבודה שלו, עבור השעות בהן הוא עובד באופן מלא עבור המעסיק. לא עבור תפוקה. מבחינה ניהולית וגם מבחינת החוק המעסיק צריך לפקח על שעות העבודה של העובד. שהרי כאמור שעות העבודה הן המוצר שהעובד מייצר. לא התפוקה שלו. עובד שמגיע למשרד מחתים שעון בכניסה וביציאה והזמן באמצע הוא שעות העבודה שלו. לא משנה מה עשה בפועל. אבל עובד שנמצא בבית, איך עוקבים אחר שעות העבודה שלו? הוא יחתים באינטרנט בבוקר, יצא לסידורים, יעשה קניות, ספונג'ה, יחתים באינטרנט אחרי הצהרים, ומי ידע?
לכן עבודה מהבית מציבה בעיה ניהולית משמעותית. אפשר לסמוך על העובד שיעבוד בזמן שהוא בבית רק עד גבול מסויים וקשה לראות איך אפשר לסמוך על עשרות ומאות עובדים.
יש כיום לא מעט קבוצות בפייסבוק של עובדי ועובדות היי טק, שבהן המשתתפים משוחחים על תנאי ההעסקה שלהם, כולל המדיניות שהחברות השונות מספרות על הכוונות שלהן בכל מה שקשור לעבודה מהבית.
 

קלייטון.ש

Well-known member
יש כיום לא מעט קבוצות בפייסבוק של עובדי ועובדות היי טק, שבהן המשתתפים משוחחים על תנאי ההעסקה שלהם, כולל המדיניות שהחברות השונות מספרות על הכוונות שלהן בכל מה שקשור לעבודה מהבית.
זה לגבי הדרך שלך לברר על מה מדברים ברוב החברות?
טוב.
 

BravoMan

Active member
אני לא יודע על מה מדברים ברוב החברות, אין לי דרך לברר זאת. לא יודע אם לך יש דרך.
את מסבירה את השיקולים של העובד לעבודה מהבית אבל הוא לא קובע. קובעת ההנהלה. ולהנהלה יש בעיה רצינית מאד עם העבודה מהבית, והיא בעית השליטה. מעסיק משלם לעובד עבור שעות העבודה שלו, עבור השעות בהן הוא עובד באופן מלא עבור המעסיק. לא עבור תפוקה. מבחינה ניהולית וגם מבחינת החוק המעסיק צריך לפקח על שעות העבודה של העובד. שהרי כאמור שעות העבודה הן המוצר שהעובד מייצר. לא התפוקה שלו. עובד שמגיע למשרד מחתים שעון בכניסה וביציאה והזמן באמצע הוא שעות העבודה שלו. לא משנה מה עשה בפועל. אבל עובד שנמצא בבית, איך עוקבים אחר שעות העבודה שלו? הוא יחתים באינטרנט בבוקר, יצא לסידורים, יעשה קניות, ספונג'ה, יחתים באינטרנט אחרי הצהרים, ומי ידע?
לכן עבודה מהבית מציבה בעיה ניהולית משמעותית. אפשר לסמוך על העובד שיעבוד בזמן שהוא בבית רק עד גבול מסויים וקשה לראות איך אפשר לסמוך על עשרות ומאות עובדים.
מה זה הקשקוש הזה? השעות של עובד?
למי אכפת מהן?
אף אחד לא משלם לעסק כסף על "שעות עובד", אלא אם העסק הוא חברת קבלן שנותן לאחרים עובדים בתעריף שעתי.

בין אם אתה מפעל עם פס יצור, ובין אם אתה בית תוכנה - העסק שלך מרוויח מהמוצר הסופי.
כמובן, במפעל עם פס יצור, בו התפוקה של עובד הפס היא יחסית קבועה, וגם יש תלות מוחלטת בין עובד אחד בפס לאחר, חייבים לתחום את העובדים במשמרות של שעות קבועות.

בחברת הייטק זה לחלוטין לא רלוונטי.
לפני שנים היינו מחתימים כרטיס פעם ביום, רק כדי לעקוב אחרי ימי חופש \ מחלה, עד שהחוק השתנה והחברה הכריחה אותנו לחתום פעמיים, אבל רק משום שהממשלה, ברוב טיפשותה, הכריחה את החברה.

בפועל, השכר שלי ושל רוב העובדים במחלקה הוא גלובלי, וכך זה גם בכל חברת הייטק שיצא לי להכיר.

לבוס שלי לא אכפת אם אני יוצא לסידורים או לסופר באמצע יום עבודה, כל עוד הוא מקבל את התוצר בזמן, ובלי באגים, וכל עוד אני עונה לו מיד לטלפון כשיש בעיה חמורה בפרודקשין.
וכן - אם הבוס תופס אותי בסופר, אני עונה לו שאני בסופר, וממשיך או מנתק את השיחה בהתאם לרמת הדחיפות.

אבל אני עוד עובד בחברה מסורתית יחסית.
יש חברות מודרניות, כמו Automatic, שאין להן משרדים בכלל, כולם עובדים מהבית, או מ-workspaces שיתופיים, וזה דווקא יוצר חסכון נהדר לחברה, ונוחות לעובדים.
אגב, הם מעסיקים אנשים מכל רחבי העולם!

מה שמצחיק אצלך זה שאתה מדבר על "שליטה של מנהלים", אבל מנהלים בחברה שלך אפילו לא שמים לב שאשתך נותנת לך לשתות להם כסף, בלי שאתה מייצר בכלל ערך לחברה!
ואתה עוד מתגאה בזה בפורומים פתוחים!

אם אני היית מנכ"ל של החברה שלך, לא רק שהייתי מפטר מזמן אותך ואת אישתך, גם היית תובעה אותה על מעילה בכספים!
אני לא יודע אם החברה בה אתה עובד היא פרטית או ציבורית, אבל אני לא רואה איך דירקטוריון יכול להסביר לבעלי מניות בזבוז כסף על עובד שמייצר 0 תפוקה...

או הפרויקט שפיתחת ונזרק לפח?
אפה השליטה של ההנהלה שלא הבינו שהם מבזבזים עבודה? הרי עבדת מהמשרד מתחת לאף שלהם?

למה יש לי תחושה שזה היה סתם תכסיס לגרום לך להיראות שימושי כדי לשמור על מקום עבודתך... :unsure:
 
מה זה הקשקוש הזה? השעות של עובד?
למי אכפת מהן?
אף אחד לא משלם לעסק כסף על "שעות עובד", אלא אם העסק הוא חברת קבלן שנותן לאחרים עובדים בתעריף שעתי.

בין אם אתה מפעל עם פס יצור, ובין אם אתה בית תוכנה - העסק שלך מרוויח מהמוצר הסופי.
כמובן, במפעל עם פס יצור, בו התפוקה של עובד הפס היא יחסית קבועה, וגם יש תלות מוחלטת בין עובד אחד בפס לאחר, חייבים לתחום את העובדים במשמרות של שעות קבועות.

בחברת הייטק זה לחלוטין לא רלוונטי.
לפני שנים היינו מחתימים כרטיס פעם ביום, רק כדי לעקוב אחרי ימי חופש \ מחלה, עד שהחוק השתנה והחברה הכריחה אותנו לחתום פעמיים, אבל רק משום שהממשלה, ברוב טיפשותה, הכריחה את החברה.

בפועל, השכר שלי ושל רוב העובדים במחלקה הוא גלובלי, וכך זה גם בכל חברת הייטק שיצא לי להכיר.

לבוס שלי לא אכפת אם אני יוצא לסידורים או לסופר באמצע יום עבודה, כל עוד הוא מקבל את התוצר בזמן, ובלי באגים, וכל עוד אני עונה לו מיד לטלפון כשיש בעיה חמורה בפרודקשין.
וכן - אם הבוס תופס אותי בסופר, אני עונה לו שאני בסופר, וממשיך או מנתק את השיחה בהתאם לרמת הדחיפות.

אבל אני עוד עובד בחברה מסורתית יחסית.
יש חברות מודרניות, כמו Automatic, שאין להן משרדים בכלל, כולם עובדים מהבית, או מ-workspaces שיתופיים, וזה דווקא יוצר חסכון נהדר לחברה, ונוחות לעובדים.
אגב, הם מעסיקים אנשים מכל רחבי העולם!

מה שמצחיק אצלך זה שאתה מדבר על "שליטה של מנהלים", אבל מנהלים בחברה שלך אפילו לא שמים לב שאשתך נותנת לך לשתות להם כסף, בלי שאתה מייצר בכלל ערך לחברה!
ואתה עוד מתגאה בזה בפורומים פתוחים!

אם אני היית מנכ"ל של החברה שלך, לא רק שהייתי מפטר מזמן אותך ואת אישתך, גם היית תובעה אותה על מעילה בכספים!
אני לא יודע אם החברה בה אתה עובד היא פרטית או ציבורית, אבל אני לא רואה איך דירקטוריון יכול להסביר לבעלי מניות בזבוז כסף על עובד שמייצר 0 תפוקה...

או הפרויקט שפיתחת ונזרק לפח?
אפה השליטה של ההנהלה שלא הבינו שהם מבזבזים עבודה? הרי עבדת מהמשרד מתחת לאף שלהם?

למה יש לי תחושה שזה היה סתם תכסיס לגרום לך להיראות שימושי כדי לשמור על מקום עבודתך... :unsure:
רק הערה לגבי מוצרים ש״נזרקים לפח״.

באחד התפקידים שלי עבדתי בחברה שבעצם נוצרה מאיחוד של שני סטארטאפים שעבדו באותו התחום. אחד מהם היה מאוד מבוסס בשוק אבל עם מוצר מיושן והשני הגיע עם מוצר חדש וטוב יותר והם רצו להתברג בשוק, ובמקום להתחרות החברות החליטו לשתף פעולה ולהתאחד. בשלב מסוים ההנהלה חשבה שיש צורך לכתוב אפליקציה שתעביר מידע בין שתי המערכות שפותחו בשני הסטארטאפים כדי לעודד משתמשים במערכת הישנה להתחיל להתנסות בחדשה, ואפליקציה כזו אכן נבנתה.

אני חושבת שהחברה השקיעה בכתיבה של המוצר הזה ברמה כזו או אחרת למעלה מעשור. לפעמים עבד עליה צוות שלם, ולפעמים מפתח במשרה חלקית, אבל היתה בה עבודה די רציפה למרות שאני חושבת שהיה רק לקוח אחד שעבד איתה במערכת הפעילה שלו ולא רק בחן אותה. אני לא חושבת שאי פעם ״זרקו אותה לפח״ באופן רשמי, אבל בשלב כן היתה הוראה מלמעלה להפסיק לעבוד עליה.
 

BravoMan

Active member
טוב, זה נשמע יותר כמו deprication, בעוד שלפי הסיפור של קלייטון ידידנו המוצר שלו בכלל היה עצמאי, ולא זכה לראות אפילו לקוח אחד.
אבל תחלס זה לא כ"כ משנה.

אם כבר, יש עוד מקום בו לא דייקתי: בחברה שלי יש מספר מוקדים שנותנים תמיכה ללקוחות, ואלה דווקא עבודות בהן חשובות השעות של העובד, כי העבודה היא לשבת מול עמדה ולהמתין שתכנס שיחה.
אבל, עדיין החברה מצאה אפשרות טכנולוגית לאפשר למוקדנים לעבוד מהבית בתקופת המגפה, ובהתחשב בכך שהעמדות במוקדים בד"כ צפופות, זה התגלה הרבה יותר עדיף, מלהכריח את העובדים להגיע למשרד ולהסתכן בהדבקה ו\או בידוד.

והיות ומוקדנים בכל מקרה משתמשים בתוכנה שמנתרת את כל מטריקות השיחות שכל מוקדן מטפל בהן, זה לא שינה דבר אם הם עבדו מהמוקד הפיזי, או בחיבור מרחוק מהבית מבחינת ניתור תפוקה ע"י המעסיק.
 
טוב, זה נשמע יותר כמו deprication, בעוד שלפי הסיפור של קלייטון ידידנו המוצר שלו בכלל היה עצמאי, ולא זכה לראות אפילו לקוח אחד.
אבל תחלס זה לא כ"כ משנה.

אם כבר, יש עוד מקום בו לא דייקתי: בחברה שלי יש מספר מוקדים שנותנים תמיכה ללקוחות, ואלה דווקא עבודות בהן חשובות השעות של העובד, כי העבודה היא לשבת מול עמדה ולהמתין שתכנס שיחה.
אבל, עדיין החברה מצאה אפשרות טכנולוגית לאפשר למוקדנים לעבוד מהבית בתקופת המגפה, ובהתחשב בכך שהעמדות במוקדים בד"כ צפופות, זה התגלה הרבה יותר עדיף, מלהכריח את העובדים להגיע למשרד ולהסתכן בהדבקה ו\או בידוד.

והיות ומוקדנים בכל מקרה משתמשים בתוכנה שמנתרת את כל מטריקות השיחות שכל מוקדן מטפל בהן, זה לא שינה דבר אם הם עבדו מהמוקד הפיזי, או בחיבור מרחוק מהבית מבחינת ניתור תפוקה ע"י המעסיק.
עצם העובדה שנמצאו טכנולוגיות שמאפשרות עבודה מהבית בכל תפקיד, ושגדלה ההבנה שעובדים לא צריכים בייביסיטר לעבוד טוב היא בהחלט הישג. השאלה המקורית שלי היתה עד כמה אנחנו רוצים שעבודה מהבית תהפוך לנורמה, ועד כמה תהיה כפיה של זה עבור מי שמצהיר שעבודה מהבית לא מתאימה לו.
 

BravoMan

Active member
אני חושב שהבעיה פה היא שאין "אנחנו".

זה יותר מידי אנדיבידואלי.
אפילו בתחום פיתוח, אין ספק שלמשל מפתחי embedded לא יכולים לעבוד מהבית באותה צורה כמו מפתחי מובייל, אלא אם במקרה למישהו ספציפית יש מעבדה שלמה בביתו.

האמת היא שאני חושב שדווקא בארץ יש לא מעט חברות שיודעות להתכוונן למצבים לא נורמטיביים.
כחי לדוגמה את "חוות החרדיות" של מטריקס, שההתנהלות שם שונה מכל מקום אחר בהייטק (וכנראה גם לא בהייטק), ולמרות שבמבט מבחוץ זה מזכיר יותר מפעל סיני, עם רב שמחליף קצין פוליטי, בפועל לא מעט אנשים טוענים שזה דווקא תפור לפי צרכים ורצונות של אותן עובדות...

בקיצור, זה אולי ייקח זמן, אבל יש סיכוי טוב שרוב החברות יגיעו "לעמק השווה", וימצאו את האיזון הנכון שירצה את העובדים שלהם.
 
אני חושב שהבעיה פה היא שאין "אנחנו".

זה יותר מידי אנדיבידואלי.
אפילו בתחום פיתוח, אין ספק שלמשל מפתחי embedded לא יכולים לעבוד מהבית באותה צורה כמו מפתחי מובייל, אלא אם במקרה למישהו ספציפית יש מעבדה שלמה בביתו.

האמת היא שאני חושב שדווקא בארץ יש לא מעט חברות שיודעות להתכוונן למצבים לא נורמטיביים.
כחי לדוגמה את "חוות החרדיות" של מטריקס, שההתנהלות שם שונה מכל מקום אחר בהייטק (וכנראה גם לא בהייטק), ולמרות שבמבט מבחוץ זה מזכיר יותר מפעל סיני, עם רב שמחליף קצין פוליטי, בפועל לא מעט אנשים טוענים שזה דווקא תפור לפי צרכים ורצונות של אותן עובדות...

בקיצור, זה אולי ייקח זמן, אבל יש סיכוי טוב שרוב החברות יגיעו "לעמק השווה", וימצאו את האיזון הנכון שירצה את העובדים שלהם.
הנושא של עבודת החרדיות הוא נושא מורכב בעיני - כי מצד אחד מדובר על אוכלוסיה שצריך לעודד בה עבודה (ועוד עבודה בשכר שהוא יחסית גבוה למה שלרוב הן יכולות לקבל בעבודות אחרות), אבל מצד שני אני לא בטוחה שההפרדה הזו היא החלטה מודעת שלהן או דרישה של הרבנים שלא רוצים לחשוף אותן לעולם החיצוני כדי שהן חלילה לא יקבלו רעיונות לגבי חזרה בשאלה. בנוסף, עצם העבודה תחת מטריקס כעובדות קבלן בסידור שתפור ספציפית עבורן אומר שאין להןאת האופציה לקום ולעזוב לתפקיד אחר, והשכר שלהן יישאר לנצח נמוך ושאין להן אפשרות להשתלב בשוק בצורה שווה. יש לי תחושה פה של ניצול מסוים, וזה צורם לי מאוד דווקא בתחום ההיי טק שגאה שהוא פועל לפי חוקי השוק החופשי.
 
למעלה