במלאת שנה לפטירתו של הסופר מאיר שלו חוזרת כרמית ספיר ויץ אל תחנות חייו: משנותיו הראשונות בעמק יזרעאל וילדותו בירושלים, דרך העבודה ברשות השידור, מפעל הנחלת התנ"ך לציבור והספרים הרבים שכתב
כרמית ספיר ויץ 10/04/2024
מעבר בין תחנות חייו של אדם תמיד יהיה חסר. לצד התחנות הפומביות והמקצועיות ישנן אלו האישיות־פרטיות, שהאדם יודע שחנה בהן והעדיף לשמור אותן לעצמו. כאשר מדובר בסופר מאיר שלו, הפומביות והפרטיות לעתים הותכו זו בזו והתגלגלו לספרות. שנה בדיוק חלפה מאז שהלך לעולמו ממחלת הסרטן, ואצל שלו כמו אצל שלו, גם לאחר לכתו, נוספו תחנות.
האחת, בהוצאת ספר הילדים “נכד קרטה וסבא סנוקרת"; השנייה, על במת תיאטרון “גשר" עם המחזה “האבות והאמהות" שהספיק לכתוב לפני מותו ותכנן לקרוא לו “אצלנו במערה". המערה היא מערת המכפלה כמובן. במחזה, יעקב מתעורר אחרי אלפי שנים מרוב געגועים לרחל, ומחליט שהוא חייב לצאת למצוא אותה.
סבו וסבתו, אשתו והוריו מתעוררים גם הם ומנסים להניא אותו מתכניתו. החשבונות לא מאחרים לבוא: ברית המילה, עקידת יצחק, העדפת יעקב על פני עשו ועוד. “האבות הם אבות האומה אבל אבות גרועים מאוד לילדים שלהם", תיאר אותם בזמן שעבד על הכתיבה. התחנה השלישית היא הספר “על אהבה ואחיזת עיניים" (עם עובד, עריכה: אלי שאלתיאל). בספר לוקטו שני ספרי שיחות שפרסם, “בעיקר על אהבה" ו"סוד אחיזת העיניים".
האחת, בהוצאת ספר הילדים “נכד קרטה וסבא סנוקרת"; השנייה, על במת תיאטרון “גשר" עם המחזה “האבות והאמהות" שהספיק לכתוב לפני מותו ותכנן לקרוא לו “אצלנו במערה". המערה היא מערת המכפלה כמובן. במחזה, יעקב מתעורר אחרי אלפי שנים מרוב געגועים לרחל, ומחליט שהוא חייב לצאת למצוא אותה.
במלאת שנה לפטירתו של הסופר מאיר שלו חוזרת כרמית ספיר ויץ אל תחנות חייו: משנותיו הראשונות בעמק יזרעאל וילדותו בירושלים, דרך העבודה ברשות השידור, מפעל הנחלת התנ"ך לציבור והספרים הרבים שכתב
כרמית ספיר ויץ 10/04/2024
מעבר בין תחנות חייו של אדם תמיד יהיה חסר. לצד התחנות הפומביות והמקצועיות ישנן אלו האישיות־פרטיות, שהאדם יודע שחנה בהן והעדיף לשמור אותן לעצמו. כאשר מדובר בסופר מאיר שלו, הפומביות והפרטיות לעתים הותכו זו בזו והתגלגלו לספרות. שנה בדיוק חלפה מאז שהלך לעולמו ממחלת הסרטן, ואצל שלו כמו אצל שלו, גם לאחר לכתו, נוספו תחנות.
האחת, בהוצאת ספר הילדים “נכד קרטה וסבא סנוקרת"; השנייה, על במת תיאטרון “גשר" עם המחזה “האבות והאמהות" שהספיק לכתוב לפני מותו ותכנן לקרוא לו “אצלנו במערה". המערה היא מערת המכפלה כמובן. במחזה, יעקב מתעורר אחרי אלפי שנים מרוב געגועים לרחל, ומחליט שהוא חייב לצאת למצוא אותה.
סבו וסבתו, אשתו והוריו מתעוררים גם הם ומנסים להניא אותו מתכניתו. החשבונות לא מאחרים לבוא: ברית המילה, עקידת יצחק, העדפת יעקב על פני עשו ועוד. “האבות הם אבות האומה אבל אבות גרועים מאוד לילדים שלהם", תיאר אותם בזמן שעבד על הכתיבה. התחנה השלישית היא הספר “על אהבה ואחיזת עיניים" (עם עובד, עריכה: אלי שאלתיאל). בספר לוקטו שני ספרי שיחות שפרסם, “בעיקר על אהבה" ו"סוד אחיזת העיניים".
האחת, בהוצאת ספר הילדים “נכד קרטה וסבא סנוקרת"; השנייה, על במת תיאטרון “גשר" עם המחזה “האבות והאמהות" שהספיק לכתוב לפני מותו ותכנן לקרוא לו “אצלנו במערה". המערה היא מערת המכפלה כמובן. במחזה, יעקב מתעורר אחרי אלפי שנים מרוב געגועים לרחל, ומחליט שהוא חייב לצאת למצוא אותה.