שנה לרכבת הקלה: ביפו יש שדרה יפה מאוד. באנו לראות אותה מתה

כשלוגי

Active member

שנה אחרי השקת הקו האדום, יצאנו לשדרות ירושלים לראות אם ואיך השפיעה הרכבת על השדרה היפואית היפה. ספוילר: היא מתה, וכולם כועסים שלא הקשיבו לפני שש שנים לבעלי העסקים ותושבי יפו שהזהירו מהפיל הלבן המתקרב. "אז יש שדרה יפה, אבל אף אחד לא הולך בה"​

 

EHP12

Well-known member

שנה אחרי השקת הקו האדום, יצאנו לשדרות ירושלים לראות אם ואיך השפיעה הרכבת על השדרה היפואית היפה. ספוילר: היא מתה, וכולם כועסים שלא הקשיבו לפני שש שנים לבעלי העסקים ותושבי יפו שהזהירו מהפיל הלבן המתקרב. "אז יש שדרה יפה, אבל אף אחד לא הולך בה"​

אני מעדיף את השדרה כמו שהיא עכשיו עם הרכבת הקלה, מאשר המצב שהיה לפני עם המדרכות הצרות. והיא נראת הרבה יותר טוב.
אי אפשר לנתק את זה מהמלחמה שאין תיירות חוץ שיכלה להסתובב בשדרה (אך גם תיירות פנים במידה רבה). גם זה מאוד תלוי מי היה קהל היעד שהיה לפני: אם זה אנשים שנהגו לעמוד בדאבל פארקינג ולחסום את תחנות האוטובוס, עדיף שלא יהיו. מנגד זה גם תלוי בשינויי האוכלוסייה בצפון יפו (מנס לגויים וצפונה) שמורכבת או מערביי יפו או מג'נטריפיקטורים. והעסקים המקומיים לא מתאימים להם. כי עסקים המתאימים לשתי האוכלוסיות שציינתי, די מצליחים.
 
אני מעדיף את השדרה כמו שהיא עכשיו עם הרכבת הקלה, מאשר המצב שהיה לפני עם המדרכות הצרות. והיא נראת הרבה יותר טוב.
אי אפשר לנתק את זה מהמלחמה שאין תיירות חוץ שיכלה להסתובב בשדרה (אך גם תיירות פנים במידה רבה). גם זה מאוד תלוי מי היה קהל היעד שהיה לפני: אם זה אנשים שנהגו לעמוד בדאבל פארקינג ולחסום את תחנות האוטובוס, עדיף שלא יהיו. מנגד זה גם תלוי בשינויי האוכלוסייה בצפון יפו (מנס לגויים וצפונה) שמורכבת או מערביי יפו או מג'נטריפיקטורים. והעסקים המקומיים לא מתאימים להם. כי עסקים המתאימים לשתי האוכלוסיות שציינתי, די מצליחים.
שדרות ירושלים מעולם לא הייתה רחוב יפו ואפילו קרוב לכך, ולכן יקח שנים אם בכלל שהרחוב ירים את עצמו.

אין ספק שמעשה שינוי מבורך מאוד במרחב.
מצד שני זה לא מרחב טבעי של מסחר או בילוי כלשהו (למעט כל מיני קצוות) וגם השכונות מסביב כרגע לא מעודדות את השינוי.

השאלה הגדולה היא מה יקרה עוד עשור או שנים.
לטרנד הפיתוח סביב הרכבת בירושלים גם לקח עשור להתעורר והוא רק בשלביו הראשונים והבוסריים מאוד.
 

Ccyclist

Well-known member

שנה אחרי השקת הקו האדום, יצאנו לשדרות ירושלים לראות אם ואיך השפיעה הרכבת על השדרה היפואית היפה. ספוילר: היא מתה, וכולם כועסים שלא הקשיבו לפני שש שנים לבעלי העסקים ותושבי יפו שהזהירו מהפיל הלבן המתקרב. "אז יש שדרה יפה, אבל אף אחד לא הולך בה"​


בתחילת אוקטובר הגעתי לשדרות ירושלים חצי בתיכנון - חצי במקרה. מבחינת תיירות לנמל יפו - הבעיה היא שאין שילוט או הכוונה לרק"ל ולשדרה. הטיילת, פארק קלור ומוזיאון האצ"ל די מובילים ליפו העתיקה ולנמל. ברגע שנמצאים בנמל יפו אין הכוונה ברורה לתח"צ באזור.

בעיה נוספת של הרק"ל היא שהיא לא מופיעה בקו אדום בולט במפות גוגל. בערים רבות שבהן המערכת העיקרית היא רק"ל- היא מופיעה בצבעי הקווים. אם הסימון שלה היה בולט יותר, כמקובל, היא היתה מושכת תיירות חוץ ופנים שמעוניינת לשוב למערכת הרכבתית הבינעירונית בתחנות האיילון.
 
יש משהו מאוד... חפיפניקי בכתבה. ריאיינו כמה בעלי חנויות, וכל אחד שטח מספר תלונות.

מכל מקום, לפני שנה "עיר לחיות בה" ביקר בשדרה וביקר את התכנון והתוצאות, ואולי אפשר להסתכל על ביצועי הרחוב דרך הנושא שהוא מעלה.

 

Ccyclist

Well-known member
יש משהו מאוד... חפיפניקי בכתבה. ריאיינו כמה בעלי חנויות, וכל אחד שטח מספר תלונות.

מכל מקום, לפני שנה "עיר לחיות בה" ביקר בשדרה וביקר את התכנון והתוצאות, ואולי אפשר להסתכל על ביצועי הרחוב דרך הנושא שהוא מעלה.


בווארשאוור שטראסה זה לא היה ככה !

Berlin

במזרח ברלין, בה רשת החשמליות שרד ועודכן לרשת רק"ל מודרנית - עיצוב השדרות יצר אי של פארק שליו יחסית במרכז השדרה. מסילת הרק"ל היא מסלול היקפי המחבר לתחנת האו-בהאן (רכבת תחתית) פרנקפורטר טוֹר בצומת שבין הרחוב לשדרות קארל מארקס.
 
למעלה