כמה דברים מהזווית שלי
מבחינות מסויימות, שנות השישים נראות כהמשך ישיר של שנות החמישים. אחרי המלחמה התחילו להשתמש בתרופות אנטיביוטיות לראשונה בקנה מידה רחב באמת ולכל דורש, ביחד עם המצאת הגלולה כמובן, הייתה מחשבה (שמתערערת החל משנות ה-80) שחידושי הרפואה מאפשרים לאדם להשיג שליטה מלאה בגופו, פלוס החידושים הטכנולוגיים המהפכנים של השנים שאחרי המלחמה, כמו הספוטניק והנחיתה על הירח, והאימה של פצצת האטום מצד שני - ונקבל עידן שיש בו הרגשה שלמדע אין גבולות (לכאן ולכאן), הוא המקור לעוצמה ולשליטה, ושהאדם יכול בעזרת המדע לבנות הכל, להחריב הכל ולשלוט בגורלו. השימוש בטכנולוגיה החדשה בתקופה ההיא נעשה הרבה פעמים בהתלהבות, ללא מעצורים ובלי בקרה: טיפולים רפואיים רדיקליים שהתגלו מאוחר יותר כמזיקים: ניתוחים מיותרים כמו הוצאת שקדים גורפת לכל אוכלוסיית הילדים, שימוש בהקרנות לטיפול בבעיות עור וכולי. וגם זיהום אוויר וסביבה חסר מעצורים. המדע היה בשנות ה-50 וה-60 כלי להשתעשע בו, ועדיין לא התפתחה המודעות לכך שצריך להיזהר ולרסן את מה שהמדע עושה, שלא תמיד "כל המרבה הרי זה משובח". ההתפתחות המדעית הזאת והאווירה שיצרה, בשילוב עם הבום הכלכלי (נסיקה ומישורת של שגשוג ושפע) שהתחיל אחרי המלחמה ונמשך באופן כללי יותר מעשרים שנה (להבדיל מהגאות הכלכלית הקצרה של שנות ה-20), יצרה - מרגע שהסתיים עידן מקארתי - אווירה של רעיונות חדשים, אנשים נעשו מודעים לשינוים חברתיים שהאנטיביוטיקה והגלולה מביאות, וכך התפתחו התופעות של שנות ה-60 כמו המהפיכה המינית ושחרור האישה, וגישות חדשות בחינוך ובפוליטיקה שנועדו ´לסדר מוסרית´ ולענות על האתגרים של העולם החדש הזה. הגישות הן בסגנון "השמים הם הגבול". שנות ה-50 המאוחרות וה-60 המוקדמות - נראות גם לי חטיבה אחת, שונה ממה שהיה לפני ואחרי. זה נראה ככה מבחינת הסממנים התרבותיים: מוזיקה, אופנה ועיצוב פנים, קולנוע. עידן הטינאייג´ר - התחיל כידוע משנות ה-50. קשור לשני דברים: הבייבי בום שהביא לכך שהיה גל חדש וגדול של מתבגרים, וגם השפע הכלכלי שהקרין גם על הילדים - היו יותר בני נוער שהיה להם כסף להוציא, והתחילו גם לפנות אליהם יותר. בתחומי עיצוב הפנים, עיצוב המוצר והאופנה יש פריצה מדהימה של יצירתיות ותפיסה עיצובית חדשה לגמרי בסוף שנות ה-60.