שני דברים

מצב
הנושא נעול.

Talash

New member
שני דברים

שני דברים
היום נסעתי ברכבת מהרצליה לת"א. כשהגעתי לתחנה ראיתי עובד של הרכבת צועק על מישהו. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר שהאיש ניסה לחצות את המסילה (לא דרך הגשר) לרציף ממול. הוא גם אמר שהיום כבר היה מישהו שניסה להתאבד ושכל כמה ימים יש מתאבדים על המסילה. הוא סיפר על איזה בחורה שהתאבדה לפני כמה ימים בתחנת כפר חב"ד שחלקים מהגוף שלה מצאו מפוזרים לעורך המסילה והראש שלה נדבק למנוע והיו צריכים לנקות אותו מכל הג´יפה... הוא גם אמר שיש מתאבדים כל כמה ימים... אז עבר בתחנה איזה דבר צהוב מוזר (קרונית). שאלתי את העובד מה זה הדבר הזה והוא אמר שמשתמשים בו בשביל לנקות מטענים שיכולים להיות על המסילה. אז בעקבות זה יש לי שתי שאלות. 1. מה הסטטיסטיקה של התאבדויות על מסלית ברזל ולמה (כמעט ו) לא שומעים על הדברים האלה בחדשות? האם רכבת ישראל נותנת לציבור לגשת לסטטיסטיקה זו או שהמידע הזה סגור כמו המידע על תאונות רכבת? 2. מה זה הדבר הצהוב המוזר בשביל לגלות מטענים? מישהו יכול לפרט עליו (חן?)
 
קרוניות רכבת צהובות + התאבדויות

שני דברים
היום נסעתי ברכבת מהרצליה לת"א. כשהגעתי לתחנה ראיתי עובד של הרכבת צועק על מישהו. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר שהאיש ניסה לחצות את המסילה (לא דרך הגשר) לרציף ממול. הוא גם אמר שהיום כבר היה מישהו שניסה להתאבד ושכל כמה ימים יש מתאבדים על המסילה. הוא סיפר על איזה בחורה שהתאבדה לפני כמה ימים בתחנת כפר חב"ד שחלקים מהגוף שלה מצאו מפוזרים לעורך המסילה והראש שלה נדבק למנוע והיו צריכים לנקות אותו מכל הג´יפה... הוא גם אמר שיש מתאבדים כל כמה ימים... אז עבר בתחנה איזה דבר צהוב מוזר (קרונית). שאלתי את העובד מה זה הדבר הזה והוא אמר שמשתמשים בו בשביל לנקות מטענים שיכולים להיות על המסילה. אז בעקבות זה יש לי שתי שאלות. 1. מה הסטטיסטיקה של התאבדויות על מסלית ברזל ולמה (כמעט ו) לא שומעים על הדברים האלה בחדשות? האם רכבת ישראל נותנת לציבור לגשת לסטטיסטיקה זו או שהמידע הזה סגור כמו המידע על תאונות רכבת? 2. מה זה הדבר הצהוב המוזר בשביל לגלות מטענים? מישהו יכול לפרט עליו (חן?)
קרוניות רכבת צהובות + התאבדויות
במקרה, נושא הציוד ההנדסי של הרכבת (עליו נמנות גם הקרוניות הצהובות) הוא אחד מתחומי העניין העיקריים שלי (בנוסף לרכבות משא, צביעת רכבות, חשמליות מודרניות ומסילבוסים, דגמי רכבות ושימור היסטורי), כך שאני יכול לדבר עליו שעות רבות, אולם הפעם ננסה לענות בקצרה מאוד ולעניין (התשובה המדויקת לשאלה 2 נמצאת לקראת הסוף). מסילת הברזל היא מרכיב - מתוך המערכת המכונה ´רכבת´ - הדורש תחזוקה רבה מאוד על מנת לבצע באופן מיטבי את תפקידו. הרכבות המהירות והכבדות שעוברות על המסילה בתדירות גבוהה גורמות לה נזק רב, ע"י חיכוך, זעזועים ועוד. על מנת להתמודד על שחיקה זו, מחזיק כל גוף שמפעיל באופן קבוע מסילות ברזל מערך תחזוקה, שבחברות קטנות מאוד עשוי לכלול שני עובדי מסילה בסמשרה חלקית ובחברות הגדולות יותר יכול למנות גם מאות מכונות ניידות (קרוניות, רכבות וכלי רכב) בגדלים שונים. הציוד הנייד הכי בסיסי שקשור לתחזוקת מסילה הוא הקרונית . קרוניות מסוגים שונים משמשות כבר יותר ממאה שנים להובלת עובדי מסילה וציוד לאתר העבודה. החל משנות החמישים הופיעו גם קרוניות מנוף, שבנויות כמעין משאית עם תא נוסעים, משטח העמסה ומנוף בקצה. ברכבת ישראל ישנן כיום כ-20 קרוניות פעילות, ממגוון סוגים, וכן מספר לא מבוטל של עגלות נגררות, להובלת ציוד. סוגים אחרים של ציוד הנדסי כוללים: מנופים ניידים, בין אם מסילתיים או יסיבי כביש/מסילה (ברכבת ישראל כיום - קיבולות של 15 עד 112 טון) ; מכונות הידוק ויישור (מהדקות את ה-רבד - החצץ שמתחת ומסביב למסילה - וכן מתאימות בכוח את הפסים והמסילה לתוואי המדויק הרצוי) ; מווסתי רבד (אחראים לפיזור אחיד שלפי פרופיל קבוע מראש של רבד - החצץ - מסביב למסילה לאחר שהונח במקום ע"י קרונות משפכיים) ; קרוניות מדידה (כיום ברכבת ישראל שתיים, מתוכן הוסבה הישנה יותר לבדיקת אולטרא-סאונד של שלמות מבנית של פסי ברזל) ; מכונות להנחת ´חוליות´ - חוליות מסילה, כמו בדגמי רכבות ; מכונות לריתוך מסילה (משמשות בד"כ בעת הנחת מסילה חדשה או שדרוג מקיף של קיימת, אין ברשות רכבת ישראל אבל היו בארך משאיות כביש מסילה בבעלות פרטית שנשכרו ע"י הרכבת) וכן ציוד שאינו קיים בארץ כמו רכבת שיוף פסים, רכבות לחידוש מסילה (מכונות ענקיות שמחליפות החל מאת הרבד בלבד ועד כל מבנה המסילה, עד לעומק של הסוללה עצמה) ; מגדלים לתחזוקת קווי חשמל עיליים (במהרה בימינו גם ברכבת ישראל...) ועוד. למרות שבתקופת הבריטים נבנו במיוחד רכבות שייעודן היה הגנה על הקווים מפני חבלה (הן מצד הערבים והן מצד היהודים), ודוגמה לקרון משורין מבטון ניתן לראותכיום במוזיאון הרכבת, כיום אין בארץ אף ציוד מסילתי שיעודו בחיים הוא בטחוני. אמת, נעשה שימוש בקרוניות השונות כמעין רכבות בדיקה שעוברות מדי פעם בכל קו בנסיון לאתר חבלה בו, אולם זהו תפקיד משני בלבד בשבילן. לגבי התאבדויות ותאונות עם רכבים - אמנם אני לא נתקלתי בפרסום רשמי של מספרים בנושא זה, אבל (כמעט) בכל המקרים הדבר מפורסם בעיתונות, כך שניתן לעשות סטטיסטיקות עצמיות. כמובן שבאתר ´חדשות הרכבת´ נעשה מאמץ לדווח גם על אירועים שנמלטו מהכותרות הראשיות במקומות אחרים, כמו המקרה שאירע לא מזמן בו באמת נפגע אדם מפגיעת רכבת באופן שגרם לגופתו להתחלק למספר חלקים שאותרו למחרת במספר מקומות בארץ. התמונות המצורפות - בעליונה נראית קרונית מספר 742 להובלת עובדי מסילה, שצולמה ע"י עבדכם הנאמן ב-25 במאי 1997 ליד מוסך הרכבת בלוד. בתחתונה נראית פריקת קרונית מדידה (´מרחפת באוויר´) ומכונת הידוק מתוצרת אוסטריה בנמל חיפה ב-25 ביוני 1994. תמונה זו צולמה ע"י אבי, פול מלינג.
 

יהוושע

New member
מה פירוש " יסיבי כביש/מסילה " ומה

קרוניות רכבת צהובות + התאבדויות
במקרה, נושא הציוד ההנדסי של הרכבת (עליו נמנות גם הקרוניות הצהובות) הוא אחד מתחומי העניין העיקריים שלי (בנוסף לרכבות משא, צביעת רכבות, חשמליות מודרניות ומסילבוסים, דגמי רכבות ושימור היסטורי), כך שאני יכול לדבר עליו שעות רבות, אולם הפעם ננסה לענות בקצרה מאוד ולעניין (התשובה המדויקת לשאלה 2 נמצאת לקראת הסוף). מסילת הברזל היא מרכיב - מתוך המערכת המכונה ´רכבת´ - הדורש תחזוקה רבה מאוד על מנת לבצע באופן מיטבי את תפקידו. הרכבות המהירות והכבדות שעוברות על המסילה בתדירות גבוהה גורמות לה נזק רב, ע"י חיכוך, זעזועים ועוד. על מנת להתמודד על שחיקה זו, מחזיק כל גוף שמפעיל באופן קבוע מסילות ברזל מערך תחזוקה, שבחברות קטנות מאוד עשוי לכלול שני עובדי מסילה בסמשרה חלקית ובחברות הגדולות יותר יכול למנות גם מאות מכונות ניידות (קרוניות, רכבות וכלי רכב) בגדלים שונים. הציוד הנייד הכי בסיסי שקשור לתחזוקת מסילה הוא הקרונית . קרוניות מסוגים שונים משמשות כבר יותר ממאה שנים להובלת עובדי מסילה וציוד לאתר העבודה. החל משנות החמישים הופיעו גם קרוניות מנוף, שבנויות כמעין משאית עם תא נוסעים, משטח העמסה ומנוף בקצה. ברכבת ישראל ישנן כיום כ-20 קרוניות פעילות, ממגוון סוגים, וכן מספר לא מבוטל של עגלות נגררות, להובלת ציוד. סוגים אחרים של ציוד הנדסי כוללים: מנופים ניידים, בין אם מסילתיים או יסיבי כביש/מסילה (ברכבת ישראל כיום - קיבולות של 15 עד 112 טון) ; מכונות הידוק ויישור (מהדקות את ה-רבד - החצץ שמתחת ומסביב למסילה - וכן מתאימות בכוח את הפסים והמסילה לתוואי המדויק הרצוי) ; מווסתי רבד (אחראים לפיזור אחיד שלפי פרופיל קבוע מראש של רבד - החצץ - מסביב למסילה לאחר שהונח במקום ע"י קרונות משפכיים) ; קרוניות מדידה (כיום ברכבת ישראל שתיים, מתוכן הוסבה הישנה יותר לבדיקת אולטרא-סאונד של שלמות מבנית של פסי ברזל) ; מכונות להנחת ´חוליות´ - חוליות מסילה, כמו בדגמי רכבות ; מכונות לריתוך מסילה (משמשות בד"כ בעת הנחת מסילה חדשה או שדרוג מקיף של קיימת, אין ברשות רכבת ישראל אבל היו בארך משאיות כביש מסילה בבעלות פרטית שנשכרו ע"י הרכבת) וכן ציוד שאינו קיים בארץ כמו רכבת שיוף פסים, רכבות לחידוש מסילה (מכונות ענקיות שמחליפות החל מאת הרבד בלבד ועד כל מבנה המסילה, עד לעומק של הסוללה עצמה) ; מגדלים לתחזוקת קווי חשמל עיליים (במהרה בימינו גם ברכבת ישראל...) ועוד. למרות שבתקופת הבריטים נבנו במיוחד רכבות שייעודן היה הגנה על הקווים מפני חבלה (הן מצד הערבים והן מצד היהודים), ודוגמה לקרון משורין מבטון ניתן לראותכיום במוזיאון הרכבת, כיום אין בארץ אף ציוד מסילתי שיעודו בחיים הוא בטחוני. אמת, נעשה שימוש בקרוניות השונות כמעין רכבות בדיקה שעוברות מדי פעם בכל קו בנסיון לאתר חבלה בו, אולם זהו תפקיד משני בלבד בשבילן. לגבי התאבדויות ותאונות עם רכבים - אמנם אני לא נתקלתי בפרסום רשמי של מספרים בנושא זה, אבל (כמעט) בכל המקרים הדבר מפורסם בעיתונות, כך שניתן לעשות סטטיסטיקות עצמיות. כמובן שבאתר ´חדשות הרכבת´ נעשה מאמץ לדווח גם על אירועים שנמלטו מהכותרות הראשיות במקומות אחרים, כמו המקרה שאירע לא מזמן בו באמת נפגע אדם מפגיעת רכבת באופן שגרם לגופתו להתחלק למספר חלקים שאותרו למחרת במספר מקומות בארץ. התמונות המצורפות - בעליונה נראית קרונית מספר 742 להובלת עובדי מסילה, שצולמה ע"י עבדכם הנאמן ב-25 במאי 1997 ליד מוסך הרכבת בלוד. בתחתונה נראית פריקת קרונית מדידה (´מרחפת באוויר´) ומכונת הידוק מתוצרת אוסטריה בנמל חיפה ב-25 ביוני 1994. תמונה זו צולמה ע"י אבי, פול מלינג.
מה פירוש " יסיבי כביש/מסילה " ומה
פירוש " משאית כביש מסילה "?
 
Hi-Rail

מה פירוש " יסיבי כביש/מסילה " ומה
פירוש " משאית כביש מסילה "?
Hi-Rail
כבר בשנות ה-50 שווק בארה"ב ציוד הנדסי רכבתי המבוסס על כלי רכב רגילים בעלי יכולת לנוע חלק מהזמן על-גבי מסילות הברזל (בניגוד לכלי רכב שגלגליו הוחלפו בגלגלים של רכבת באופן תמידי). המותג בו נעשה שימוש אז, שדבק בהמשך ככינוי למערכות כאלו, הוא Hi-Rail, שילוב של Highway ו-Railway... כיום ישנם בארץ שלושה רכבים כאלו של רכבת ישראל, ולי יצא לראות עוד שתי משאיות לריתוך מסילות של קבלנים פרטיים, משאיות שככה"נ הובאו מאירופה לצורך פרויקטים מסוימים. הרכב הישן יותר של רכבת ישראל, שתמונתו מצורפת, הוא משאית חילוץ מתוצרת חברת Holmes האמריקאית, שכל ייעודה הוא סיוע בחילוץ בשימוטים (ירידות מהפסים) ובתאונות. בתמונה היא נראית כשהיא מונחת על הפסים בעת חילוץ אחד מקרונות הרבד (החצץ שמחזיק את המסילה במקום) המשפכיים (בצורת משפך, עם תחתית נפתחת) שנשמטו ליד המוסך בחיפה ב-5 באוגוסט 1997. שני הרכבים האחרים של רכבת ישראל הם שני כלים רב שימושיים המבוססים על מנוף0מחפר עם גלגלי כביש, בהם ניתן להשתמש כמנופים, מחפרים ואף לריתוך פסים ועוד, זאת ע"י החלפת הזרוע.
 

יהוושע

New member
האם הרכבים האלה נעים על הפסים

Hi-Rail
כבר בשנות ה-50 שווק בארה"ב ציוד הנדסי רכבתי המבוסס על כלי רכב רגילים בעלי יכולת לנוע חלק מהזמן על-גבי מסילות הברזל (בניגוד לכלי רכב שגלגליו הוחלפו בגלגלים של רכבת באופן תמידי). המותג בו נעשה שימוש אז, שדבק בהמשך ככינוי למערכות כאלו, הוא Hi-Rail, שילוב של Highway ו-Railway... כיום ישנם בארץ שלושה רכבים כאלו של רכבת ישראל, ולי יצא לראות עוד שתי משאיות לריתוך מסילות של קבלנים פרטיים, משאיות שככה"נ הובאו מאירופה לצורך פרויקטים מסוימים. הרכב הישן יותר של רכבת ישראל, שתמונתו מצורפת, הוא משאית חילוץ מתוצרת חברת Holmes האמריקאית, שכל ייעודה הוא סיוע בחילוץ בשימוטים (ירידות מהפסים) ובתאונות. בתמונה היא נראית כשהיא מונחת על הפסים בעת חילוץ אחד מקרונות הרבד (החצץ שמחזיק את המסילה במקום) המשפכיים (בצורת משפך, עם תחתית נפתחת) שנשמטו ליד המוסך בחיפה ב-5 באוגוסט 1997. שני הרכבים האחרים של רכבת ישראל הם שני כלים רב שימושיים המבוססים על מנוף0מחפר עם גלגלי כביש, בהם ניתן להשתמש כמנופים, מחפרים ואף לריתוך פסים ועוד, זאת ע"י החלפת הזרוע.
האם הרכבים האלה נעים על הפסים
באמצעות גלגלי הכביש , כלומר צמיגים רגילים , או שיש להם מיתקן מיוחד שמסיע אותם על המסילה?
 
יש להם גלגלי רכבת...

האם הרכבים האלה נעים על הפסים
באמצעות גלגלי הכביש , כלומר צמיגים רגילים , או שיש להם מיתקן מיוחד שמסיע אותם על המסילה?
יש להם גלגלי רכבת...
בד"כ רכבים כאלו מצוידים בסט של גלגלי רכבת שניתן להרים, (בדומה לכן נסע של מטוס) כך שרק בעת שצריך לנסוע על המסילה גלגלי הרכבת יורדים על מתחת לגובה גלגלי הגומי. הנעת כלי הרכב יכולה להיות באחת משתי השיטות הבאות: - לגלגלי הרכבת מחוברת הנעה משלהם, בנפרד או במקביל לגלגלי הגומי. גלגלי הגומי נמצאים במגע עם הפסים ומספקים את ההנעה, בעוד גלגלי הרכבת מספקים את ההנחייה לאורך המסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה