שני חידושים של חברותא שלי ../images/Emo63.gif
כתוב שבלחמת מצווה אם מתאוים לאשה אז אפשר לקחת אותה לאשה וזה נקרא "אשת יפת תואר" ו"דיברה תורה כנגד יצר הרע" כדי שלא יפריע בזמן המלחמה, השאלה היא מה יהיה הדין במלחמה נגד עמלק שאז מצווים להשמיד את כולם ואם יתאוה לאשה אז הוא יבוא לעבור עבירה ולקחת אותה באיסור? אז חברותא שלי אמר שלפי הגמרא בפסחים יא. לדעת רבנן שאפשר לבדוק חמץ גם אחרי זמן האיסור ולא חוששים דילמא אתי למיכל מיניה בגלל ש"הוא עצמו מחזר אחריו לשרפו", אז אותו דבר גם במלחמה נגד עמלק שמחזר עליהם להורגם אז הוא לא יבוא להתאוות לאשה.
הרוצה להעשיר יצפין והרוצה להחכים ידרים. חברותא שלי פירש שהרוצה להעשיר יצפין הכוונה מלשון יחביא, כמו שכתוב "אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין" לכן יצפין את נכסיו וע"י כך יהיה לו ברכה ויתעשר. והרוצה להחכים ידרים כי בדרום יש מדבר וכתוב בגמרא בעירובין נד.: "אמר רב מתנה: מאי דכתיב 'וממדבר מתנה'? אם משים אדם עצמו כמדבר...תלמודו מתקיים בידו" לכן הרוצה להחכים ידרים הכוונה ישים עצמו כמדבר.
![](https://timg.co.il/f/Emo41.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo41.gif)