שני מיילים מוזרים שקיבלתי

שני מיילים מוזרים שקיבלתי

הראשון ממשרד התיירות,ממינה גאנם. השני פורווארד (משני מקורות שונים) של מייל מאגודת מורי הדרך. משרד התיירות מודיע על פיילוט להדרכה על ידי מורי דרך ישראלים, יהודים ודרוזים, בבית לחם ויריחו. צריך לפנות למשרד התיירות ואולי לקבל אישור. אגודת מורי הדרך, לעמומת זאת, מזהירה את מורי הדרך שבשום פנים ואופן לא יכנסו לבית לחם, וכן מתריעה שמטרת משרד התיירות היא להציף את הארץ במורי דרך מבית לחם. כמה תהיות: קודם כל, משרד התיירות- אני מבין שאלוף הפיקוד מתיר כניסה לשטח A, אבל האם קיים תיאום עם הרש"פ וכמה ניתן לסמוך עליו? אני, וכמוני רוב מורי הדרך שהוסמכו בשנים האחרונות (וזה אומר בעצם רוב מורי הדרך) לא ביקרתי מימי בכנסיית המולד או שדות הרועים. האם משרד התיירות מתכנן השתלמות בבית לחם\ בית סאחור בעתיד הקרוב, או שלמעשה רק מי שהדריך לפני 2000 יוכל להדריך שם? שנית, אגודת מורי הדרך: האם יש מי שמנסה להפגין לוחמנות לפני הבחירות לאגודת מורי הדרך? האם שולח המייל לא שם לב לזה שלא מינה גאנם יכולה לאשר כניסה לשטחי A אלא רק אלוף הפיקוד? כמה מורי דרך מבית לחם ושטחי הרש"פ באמת יכולים להכנס לישראל להדריך? מה באמת האחריות המקצועית והביטוחית של מורה הדרך? לפי צו ההרחבה, מורה הדרך הוא שכיר- כלומר האחריות מבחינת הביטוח היא על הסוכן. זה שגם היום שולח אוטובוסים עם תיירים לבית לחם.
 

eliane99

New member
אחריות מקצועית

לא בטוחה עם הביטוח של סוכן תיקח אחריות במקרא ש..... בביטוח שלי כתוב במפורש " בגבולות של מדינת ישראל בלבד "
 
ביטוח לנכנסים לבית לחם ויריחו

לאחר שפניתי לסוכן הביטוח יורם שוורץ בשאלה מה קורה באם נכנסים לבית לחם ויריחו, קיבלתי את התשובה להלן: נתקבל אישור מחברת הביטוח מגדל להציע הרחבה של הכיסוי הביטוחי המקצועי שלנו (צד ג ואחריות מקצועית) בשטחי בית לחם ויריחן בכפוף לתנאים הבאים. - יש לקבל את אישורי הכניסה המתאימים מהרשויות המוסמכות, כולל מהצבא. - עלות ההרחבה לשנה --.250 ש"ח לשנה. למען הסר כל ספק אבקש לציין כי הכיסוי לא יכלול פיגועים ופעולות טרור אלא אך ורק אם ייגרם נזק למטייל כתוצאה מרשלנות של מורה הדרך ומפעילו,כיסוי זהה לזה הקיים בתוך שטח מדינת ישראל.
 
אני חושב שאוותר על טיולים לבית לחם ויריחו

לפחות בינתיים, תודה. איני יודע אם מישהו יענה בכלל להצעה של הגברת גאנם (אם כי במקרה שמשרד התיירות יארגן השתלמות בבית לחם, שדות הרועים ויריחו אין לי ספק שארשם). צריך גם להרחיב את הביטוח (למה? איזה סיכון מלבד הבטחוני המכוסה על ידי מס רכוש קיים שם?) וגם לבקש אישור מראש. אולי יהיה מספר קטן של מורי דרך בעלי אישור קבוע להכנס לבית לחם ויריחו אבל קשה לי לראות ראש קבוצה שיסכים לשכור אותי לטיול שאיני יכול להבטיח שאוכל להדריך.
 
למעלה